Gå til innhold

Tøymykner på stive plagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et par gensere fra H&M som har begynt å klø mot huden min og de er så stive. Er av polyester og akryl. Så nå prøvde jeg med litt tøymykner. Blir ikke helt klok på hva som bør ha tøymykner og ikke for det står jo at det frarådes fra alt og noen mener at det er et must. 
Vet man ikke skal bruke det på jeans, mikrofiber og bambus feks, men på klærne jeg valgte går det vel? 
Og et håndkle av bomull. 
 

Anonymkode: 0cdfc...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et par gensere fra H&M som har begynt å klø mot huden min og de er så stive. Er av polyester og akryl. Så nå prøvde jeg med litt tøymykner. Blir ikke helt klok på hva som bør ha tøymykner og ikke for det står jo at det frarådes fra alt og noen mener at det er et must. 
Vet man ikke skal bruke det på jeans, mikrofiber og bambus feks, men på klærne jeg valgte går det vel? 
Og et håndkle av bomull. 
 

Anonymkode: 0cdfc...3e4

Jeg bruker det ikke for jeg synes det fikserer vond lukt, f.eks. svettelukt, i klær, men om du er fornøyd så er det jo bare å bruke det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker det ikke for jeg synes det fikserer vond lukt, f.eks. svettelukt, i klær, men om du er fornøyd så er det jo bare å bruke det. :) 

Vi får se. Har nettopp hengt de opp. Svettelukt kommer dessverre fort på slike typer plagg, men den ene genseren er løs så den kan jeg bruke lenge. 
 

Anonymkode: 0cdfc...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (4 timer siden):

Prøv med litt eddik.

Jeg har ikke eddik på kjøkkenet, men på vaskerommet.

har ikke, men nå har jeg prøvd tøymykner og synes ikke genseren klør så mye, men vi får se etter noen dager og noen vask. Kanskje  det finnes noe annet? Rema 1000 selger noe som heter Tekstilpleie, i klesvaskavdelingen, kanskje den er like bra?

Anonymkode: 0cdfc...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...