Gå til innhold

Hvorfor er 10mg Sobril større enn 15mg?


helseangst

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et utrolig dumt spørsmål. Legen min skrev ut Sobril 15mg til meg idag (har tidligere tatt 10mg, men den har ikke hatt så god effekt fordi angsten min er sterkere), og jeg ser at 15mg pillene er mye mindre i størrelse enn de som er på 10 mg. Hva kommer dette av? Jeg blir urolig for at de ikke skal ha god virkning iom at de jeg har vært vant til å ta er mye større. Jeg skjønner at det er angsten min som snakker, men lurer likevel hva annet enn virkestoffet som er i disse pillene. Det henger liksom ikke på greip at de små pillene inneholder mer virkestoff enn de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Kanskje det er et annet merke? Jeg opplevde med Ritalin at pillene ble større jo sterkere du tok. Men med Aduvanz så er str den samme uansett hvor mange mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (7 minutter siden):

Kanskje det er et annet merke? Jeg opplevde med Ritalin at pillene ble større jo sterkere du tok. Men med Aduvanz så er str den samme uansett hvor mange mg.

Pfizer begge to😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 10 mg har delestrek. Sobril inneholder hvetestivelse som utgjør mesteparten av tabletten.

Men du må begynne å lytte til fornuften din snart. Du skjønner vel ganske godt at disse angsttankene tar feil?

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (12 minutter siden):

Fordi 10 mg har delestrek. Sobril inneholder hvetestivelse som utgjør mesteparten av tabletten.

Men du må begynne å lytte til fornuften din snart. Du skjønner vel ganske godt at disse angsttankene tar feil?

Fornuften min ligger under der og slurer, men angsten er dessverre såpass sterk at den banker fornuften ned i støvlene om dagen. Jeg begynner å bli redd for at zoloften er feil medisin for meg, men det er nok bare fordi jeg ikke har fått virkning ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...