Gå til innhold

Kjøper du mens ting er på tilbud selv om du ikke trenger det der og da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvis tilbudet er godt (tilbud i en dyr butikk kan være normalpris i en billigkjede) og det er noe vi bruker fast, kjøper jeg det ofte.

Men holdbarhet spiller selvsagt også en rolle, og ikke minst plass. Jeg kjøper f.eks. ikke mengder av tørkeruller på tilbud, slik småbarnsfamilier nok har større behov for. Jeg er også litt tilbakeholden med å fylle fryseren med tilbudsvarer, da skal det være noe vi bruker ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakker om forbruksvarer. 

Anonymkode: e62ea...4c6

Hender jeg plukker med meg ekstra om noe jeg/vi vanligvis bruker en del av er på tilbud, f.eks. dusjsåpe, på tilbud 3 for 2, som skjer rett som det er. Jeg reiser ikke en omvei for å hamstre på tilbud. Kjøper sjelden mat på tilbud, da har jeg ofte bestemt på forhånd hva jeg skal ha, men det hender en sjelden gang det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for vane at jeg oftest kikker oppi den halvpris-kurven der de selger matvarer som snart går ut på dato. Det er ikke pris først og fremst som er drivkraften, men også fordi det er en godt ting å hindre matsvinn. Dagens meny kan bli påvirket av det som finnes der, om det ikke er noe som passer for fryseren i stedet, men som oftest er det ikke mye av interesse oppi der. Men jeg kikker likevel 🙂 

Ellers kommer det an på en rekke faktorer, som også andre har vært inne på, om jeg kjøper ting som jeg ikke trenger der og da på tilbud. Hva det er, om det har utløpsdato, om det er noe jeg pleier å bruke, hvor mye lagringsplass krever det, og hvor lett er det å få tak i. Med det siste kriteriet mener jeg stort sett at det finnes i en butikk jeg likevel skal innom der og da. Jeg har aldri likt å kjøre til langtvekkistan for å kjøpe dagligvarer - heller ikke da jeg var yngre og blakkere. Jeg har verdsatt fritiden min mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Snakker om forbruksvarer. 

Anonymkode: e62ea...4c6

Ting vi ikke pleier å spise kjøper jeg ikke på tilbud, men om jeg kommer over gode kjøp i datodisken på ting vi bruker mye av (og som jeg vet vi begynner å ha lite av) så kjøper jeg og legger i fryseren. Det er så kjekt å vite at vi har noen middager av laks, kylling, kjøttdeig, fiskekarbonader og pølser liggende - så vi trenger bare å supplere med grønnsaker og melkeprodukter (til saus). :) 

Sjekker også dersom det står en handlevogn med utgående varer til halv pris ved kassen, sånn med shampoo og sånt, hender det er noe der jeg kan bruke. :) Men jeg prøver å unngå å kjøpe noe bare fordi det er billig om jeg ikke har bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (53 minutter siden):

Ting vi ikke pleier å spise kjøper jeg ikke på tilbud, men om jeg kommer over gode kjøp i datodisken på ting vi bruker mye av (og som jeg vet vi begynner å ha lite av) så kjøper jeg og legger i fryseren. Det er så kjekt å vite at vi har noen middager av laks, kylling, kjøttdeig, fiskekarbonader og pølser liggende - så vi trenger bare å supplere med grønnsaker og melkeprodukter (til saus). :) 

Sjekker også dersom det står en handlevogn med utgående varer til halv pris ved kassen, sånn med shampoo og sånt, hender det er noe der jeg kan bruke. :) Men jeg prøver å unngå å kjøpe noe bare fordi det er billig om jeg ikke har bruk for det.

Samme her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg. Jeg har en romslig bod i kjelleren med stabil temperatur på 7-8 grader sommer som vinter, og der oppbevarer jeg reserver på både vin, øl, musserende, mineralvann, og andre forbruksvarer som hermetiske tomater, toalettpapir/ tørkepapir, stearinlys, såpe og andre rengjøringsmidler som feks vaskepulver, shampo/ balsam, Jif etc. Jeg har også ofte noe ekstra kaffebønner, honning, knekkebrød, pasta, mel, sukker etc, uten at det er snakk om mengder. Jeg er noe kresen/kvalitetsbevisst, og kjøper derfor merker jeg ønsker på tilbud (feks Mutti tomater, OMO, Blenda, Tigi sjampo etc, men uten at jeg driver jakt eller kjører langt for å fylle opp. Syns faktisk det alltid er tilbud et eller annet sted hele tiden nå til dags.

Jeg har også fryser i kjellern, og kjøper en del kortreist fra Rekoringen eller Bondens Marked som jeg fryser ned. Dette er skjelden tilbudsvarer, snarere tvert om, men nevnes fordi det faller innenfor tema «lagring». Jeg kan også kjøpe feks godsaker som hjortestek, kalv eller sjømat på tilbud og fryse ned.

Som flere sier kikker også jeg nedi tilbudsdisken på nærbutikken, og plukker rett som det er med meg en god ost eller to. De er ofte bedre rundt best-før-dato syns jeg. 

For meg gjør dette livet enklere, og jeg kan bare plukke ned frukt og grønt, fersk fisk og kjøtt på vei hjem fra jobb når jeg trenger det, og slipper å kjøpe tunge ting til hverdags. Dessuten går jeg aldri tom men har det jeg trenger til enhver tid. Vennene mine sier alltid at vi samles hos meg om det blir krig 😊

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...