Gå til innhold

Rettsak


Glitter

Anbefalte innlegg

Hvis dere var en av tre fornærmede jenter i en to uker lang rettsak, hvor mye ville dere vært tilstede? 

Jeg har egentlig tenkt å kun være der når det er mitt vitnemål, advokatenes prosedyre og kanskje domsavsigelse. Men de to andre jentene skal være der hele rettsaken. 

Jeg har tenkt at med min skjøre psyke så bør jeg skjerme meg mest mulig. Men disse to andre jentene, i hvert fall hun ene, er også personer som sliter. 

Hva tenker dere? Den starter neste uke. Ble med ett veldig usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (59 minutter siden):

Hvis dere var en av tre fornærmede jenter i en to uker lang rettsak, hvor mye ville dere vært tilstede? 

Jeg har egentlig tenkt å kun være der når det er mitt vitnemål, advokatenes prosedyre og kanskje domsavsigelse. Men de to andre jentene skal være der hele rettsaken. 

Jeg har tenkt at med min skjøre psyke så bør jeg skjerme meg mest mulig. Men disse to andre jentene, i hvert fall hun ene, er også personer som sliter. 

Hva tenker dere? Den starter neste uke. Ble med ett veldig usikker. 

Det er bare du som har det riktige svaret på dette. Alt kommer an på hva du selv orker å utsette deg for, og hvis du kjenner at du ikke vil/orker, så er du der ikke mer enn strengt nødvendig. Det er ikke noe rett og galt i et slik tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666 skrev (19 minutter siden):

Det er bare du som har det riktige svaret på dette. Alt kommer an på hva du selv orker å utsette deg for, og hvis du kjenner at du ikke vil/orker, så er du der ikke mer enn strengt nødvendig. Det er ikke noe rett og galt i et slik tilfelle.

Nei. Du har nok rett. 

Lurer bare på hva skulle jeg eventuelt få ut av å sitte der? Da får jeg detaljert info om de andre to jentene sine traumer, i tillegg til mine egne. Og jeg må sitte og se på den mannen i to uker. Og kanskje går han inn for å sverte meg på alle måter, og lyve om meg. Vil det ikke bare være en større belastning? Eller vil det gi meg en bedre mulighet til å avslutte og gå videre, ved å få med meg alt? 

Jeg får jo "sammendragene" under prosedyrene da, og min advokat skal jo holde kontakt med meg hver dag. 

Så kanskje min opprinnelige konklusjon var riktig. At å skjerme meg selv er best. 

Jeg vil for alt i verden ikke utsette meg for å bli så dårlig at jeg føres inn i ennå et sammenbrudd pga han. Men ble så usikker mtp at de to andre jentene vil være der. Hva er grunnen til det tro? 

Pluss at det kommer til å være to politibetjenter der hver dag, og jeg blir trigget av politiet. 

Kanskje jeg svarer helt selv her når jeg tenker på det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver her, synes jeg du skal være til stede kun når din sak behandles. Du skal gjøre det som er rett for deg.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 timer siden):

Hvis dere var en av tre fornærmede jenter i en to uker lang rettsak, hvor mye ville dere vært tilstede? 

Jeg har egentlig tenkt å kun være der når det er mitt vitnemål, advokatenes prosedyre og kanskje domsavsigelse. Men de to andre jentene skal være der hele rettsaken. 

Jeg har tenkt at med min skjøre psyke så bør jeg skjerme meg mest mulig. Men disse to andre jentene, i hvert fall hun ene, er også personer som sliter. 

Hva tenker dere? Den starter neste uke. Ble med ett veldig usikker. 

Jeg kan ikke se at du har noe å vinne på å være tilstede mer enn nødvendig. Bruk energien din på noe mer meningsfylt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Ut fra det du skriver her, synes jeg du skal være til stede kun når din sak behandles. Du skal gjøre det som er rett for deg.

 

frosken skrev (9 timer siden):

Jeg kan ikke se at du har noe å vinne på å være tilstede mer enn nødvendig. Bruk energien din på noe mer meningsfylt:-)

 

Ja. Har kommet fram til den konklusjonen igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...