Gå til innhold

Kupton, mfl? Depresjon, angst, type AD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så fortvilet nå. Tanken surrer hele døgnet, får knapt puste og får aldri ro. Har alltid vært veldig urolig og full av angst. Men jeg er også veldig deprimert. Flat, føler aldri glede. Husker nesten ikke sist jeg følte glede, det må være veldig mange år siden, kanskje rundt 2013. Mangler initiativ, er konstant utslitt og utmattet, noen ganger blir jeg overmannet av sorg, gråter hele tiden av alt mulig. Jeg har veldig ofte intens skyldfølelse for alt mulig og. Jeg er dyster. Hadde det ikke vært for de nærmeste så hadde jeg vært borte for lenge siden. Har opplevd mange traumer ila livet mitt og jeg kan alltid huske både denne mørke depresjonen og angsten. Jeg er også veldig sensitiv og sårbar. 

Nå planlegger behandler og sette meg på Wellbutrin, evt i kombinasjon med en SSRI dersom jeg får mye angst av Wellbutrin. Kan dette være en ok kombinasjon når jeg har tatt blodprøve/gentest som viser dårlig opptak av SSRI? Kan den likevel virke ved feks høye doser? Har tidligere gått på høye doser av både cipralex og zoloft og ble mer tykkhudet og mindre deprimert, men dog litt flat, som var plagsomt.

Ut i fra hva jeg forteller, bør jeg gå på antidepressiva? Er det en ok kombinasjon? 

Anonymkode: 4d713...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så fortvilet nå. Tanken surrer hele døgnet, får knapt puste og får aldri ro. Har alltid vært veldig urolig og full av angst. Men jeg er også veldig deprimert. Flat, føler aldri glede. Husker nesten ikke sist jeg følte glede, det må være veldig mange år siden, kanskje rundt 2013. Mangler initiativ, er konstant utslitt og utmattet, noen ganger blir jeg overmannet av sorg, gråter hele tiden av alt mulig. Jeg har veldig ofte intens skyldfølelse for alt mulig og. Jeg er dyster. Hadde det ikke vært for de nærmeste så hadde jeg vært borte for lenge siden. Har opplevd mange traumer ila livet mitt og jeg kan alltid huske både denne mørke depresjonen og angsten. Jeg er også veldig sensitiv og sårbar. 

Nå planlegger behandler og sette meg på Wellbutrin, evt i kombinasjon med en SSRI dersom jeg får mye angst av Wellbutrin. Kan dette være en ok kombinasjon når jeg har tatt blodprøve/gentest som viser dårlig opptak av SSRI? Kan den likevel virke ved feks høye doser? Har tidligere gått på høye doser av både cipralex og zoloft og ble mer tykkhudet og mindre deprimert, men dog litt flat, som var plagsomt.

Ut i fra hva jeg forteller, bør jeg gå på antidepressiva? Er det en ok kombinasjon? 

Anonymkode: 4d713...6cd

Jeg har ingen råd angående medisiner, men vil bare si at jeg føler veldig med deg. Du beskriver min egen situasjon. Jeg har angst og tvangstanker og grubling døgnet rundt, og får aldri ro. Det føles som om jeg er fanget i et edderkoppnett i mitt eget hode, og jo mer jeg spreller, jo mer fanget blir jeg. Hodet mitt har blitt et fengsel. Jeg begynte på ssri for tre uker siden, og økte dosen idag. Har kun hatt økt angst til nå, men ber til høyere makter om at virkningen kanskje setter inn om et par uker. Akkurat nå er det vanskelig å eksistere. Masse gode tanker sendes til deg.💪🤗 Håper du får noen gode råd!

Endret av helseangst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan prøve kombinasjonen i lang nok tid. Avhengig av effekt og bivirkninger kan du sammen med legen avgjøre om du skal fortsette eller slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (16 timer siden):

Jeg synes du kan prøve kombinasjonen i lang nok tid. Avhengig av effekt og bivirkninger kan du sammen med legen avgjøre om du skal fortsette eller slutte.

Jeg kom på noe som jeg ikke skrev i hovedinnlegget, men det er veldig vesentlig. Jeg som person blir fort stresset, oppgiret, irritabel og sint. Det går utover parforholdet og får meg til å lure på om Wellbutrin da er så lurt? Finnes det andre kombinasjoner eller medisiner som er bedre for meg og som virker både på angst og depresjon? Jeg er overvektig og kan ikke ha slike bivirkninger som gir ulvehunger. Jeg er nok et vanskelig tilfelle dessverre.

Sinne og irritasjon har mye med angst å gjøre også 

Setter pris på om du vil svare @kupton

Anonymkode: 4d713...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

får meg til å lure på om Wellbutrin da er så lurt?

Ikke alene, men i kombinasjon med SSRI. Hvis du ikke gjør noen endringer, blir alt som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Ikke alene, men i kombinasjon med SSRI. Hvis du ikke gjør noen endringer, blir alt som det er nå.

Ok, jeg må det, orker ikke ha det sånn lenger. Takk for svar. 

Anonymkode: 4d713...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helseangst skrev (22 timer siden):

Jeg har ingen råd angående medisiner, men vil bare si at jeg føler veldig med deg. Du beskriver min egen situasjon. Jeg har angst og tvangstanker og grubling døgnet rundt, og får aldri ro. Det føles som om jeg er fanget i et edderkoppnett i mitt eget hode, og jo mer jeg spreller, jo mer fanget blir jeg. Hodet mitt har blitt et fengsel. Jeg begynte på ssri for tre uker siden, og økte dosen idag. Har kun hatt økt angst til nå, men ber til høyere makter om at virkningen kanskje setter inn om et par uker. Akkurat nå er det vanskelig å eksistere. Masse gode tanker sendes til deg.💪🤗 Håper du får noen gode råd!

Hei og tusen takk for svar. Fikk gode råd av kupton så skal begynne på Wellbutrin og sannsynligvis ssri også. Redd for å få mer angst, men det er nok som du sier at virkningen setter inn etter et par uker. Det er vel bare å holde ut til det blir bedre. Det med uroen tror jeg blir verre jo mer en kjemper mot? Vi er litt rare vi mennesker sånn. Ønsker at virkningen kommer snart for deg og at medisinen vil virke mot angsten😊

Anonymkode: 4d713...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...