Gå til innhold

Kupton eller andre med kunnskap om oppstart ssri


helseangst

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på zoloft 25 mg for tre uker siden. Har som beskrevet før panikklidelse og OCD pure-O. Etter oppstart på zoloft har angsten vært uholdbar og tvangstankene derfor enda verre enn de var før. De fyres jo opp av angsten. I tillegg synes jeg det er fryktelig ekkelt å gå på medisiner selvom jeg vet at jeg har hatt god effekt av zoloft tidligere.  Etter avtale med lege ønsket han at jeg sto på 25mg i tre uker før jeg økte dosen til 50 (noe jeg gjorde idag). Hvor lenge er det vanlig at det føles uholdbart før man merker virkning av zoloften? Jeg tar Sobril 15 mg hver kveld (også etter avtale med lege) for å klare å roe meg litt før jeg skal sove og for å klare å ha en ok natts søvn. Dette funker greit nok, selvom jeg lider meg gjennom dagene, og skulle helst ha tatt Sobril gjennom dagen også. Jeg føler at jeg henger i en tynn tråd, og det er såvidt jeg kommer meg igjennom en arbeidsdag. Jeg er redd jeg kommer til å bli sykemeldt hvis dette varer mye lenger, og livet føles uholdbart om dagen. Hvor lenge er det forsvarlig av meg å fortsette å ta Sobril før dette blir et tilleggsproblem? Akkurat nå føles det som det er det eneste som holder meg i jobb og som gjør at jeg holder ut dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...