Gå til innhold

Starter reduksjon av Seroxat


Osten

Anbefalte innlegg

Har nå vært hos legen og blitt enig om at jeg skal redusere Seroxat langsomt for å se om «ticksene» mine blir mindre synlige/merkbare. Står på 30 mg daglig, reduserer med 25% av det i uken, det blir -7,5 mg hvis jeg har regnet riktig. Da blir det 20 + 2,5mg en dag i uken, og 30 mg resten av dagene. Lurer på om det er for mye eller for lite. Legen hadde ikke mye erfaring med dette. 
Jeg syns det er rart at vanlige leger vet så lite om sånne ting. 
Vet ikke hvor lenge jeg bør stå på første reduksjon, tre, fire uker?  Er det noen som har lov til å svare på det? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok meningen at du skal redusere til 22,5 mg alle dager. Dette skal etter anbefalingene skje i en mnd før en evt reduserer mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 time siden):

Ok, det høres greit ut. Om det blir enkelt er en annen sak. Jeg gruer meg. 

Vet ikke om dette er noen trøst. Men da jeg seponerte zoloft etter å ha stått på det i sju år gikk det helt smertefritt. Merket ingen bivirkninger annet enn litt zapping i hodet innimellom, som opplevdes litt rart, men helt uproblematisk. Jeg seponerte seroxat for snart 20 år siden også, og den zappingen i hodet var det eneste jeg opplevde da også som jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler. Jeg skal heldigvis ikke seponere, men bare redusere, håper det ikke blir for ille. Har kjent den zappingen i hodet du nevner, og det går greit. Det er den lammende angsten jeg er redd for, og vet jo ikke når eller om den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (8 timer siden):

Takk for at du deler. Jeg skal heldigvis ikke seponere, men bare redusere, håper det ikke blir for ille. Har kjent den zappingen i hodet du nevner, og det går greit. Det er den lammende angsten jeg er redd for, og vet jo ikke når eller om den kommer.

Det skjønner jeg godt, men det skal nok gå bra😊 For min del kom angsten gradvis tilbake en god stund etter at jeg var ferdig med å seponere. Og siden du kun skal redusere dosen litt er det ikke sikkert du merker noe forskjell i det hele tatt. Krysser fingrene for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (15 timer siden):

I praksis brukte jeg å runde av til nærmeste praktiske dose, som hos deg nå er 20 mg.

Jeg tror jeg runder av til 25 mg. Tar det sakte jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...