Gå til innhold

Fytty helsikke. Det suget gir seg ikke


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Er det andre her som snuser? Siden det er noe vi ikke trenger får jeg litt dårlig samvittighet for å kjøpe det, fordi det er potensielt skadelig for helsa og det skaper ekstra søppel. Selv om jeg leverer mine i en kontainer der det går til rens av sjø. Jeg har vært fri nå i snart 1 uke. Men bruker mine allerede brukte og bommer fra andre jeg vet har. 
Hjalp ikke å holde seg vekk over 1 år heller, for når hverdagen startet og jeg var ute i jobb var suget tilbake og det bare var så deilig å få en. Fungerer beroligende på nervene. Skal skal ikke? xD jeg blir ikke sur slik som mange blir om jeg ikke får det, jeg bare har lyst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei slikt psykisk sug kan ta lang tid å bli kvitt. Uansett hvor lenge jeg går uten rusmidler så får jeg sug når jeg blir dårlig psykisk eller bare når jeg blir minnet om rusen. 

Samme greia med snus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (20 minutter siden):

Nei slikt psykisk sug kan ta lang tid å bli kvitt. Uansett hvor lenge jeg går uten rusmidler så får jeg sug når jeg blir dårlig psykisk eller bare når jeg blir minnet om rusen. 

Samme greia med snus. 

Ja. Men man er vel ikke Hardcore rusmisbruker av snus? Noen av oss er vel bare nærmest født «avhengige». Jeg må ha noe som stimulerer ellers kjeder jeg meg fort. Men er ikke deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (43 minutter siden):

Ja. Men man er vel ikke Hardcore rusmisbruker av snus? Noen av oss er vel bare nærmest født «avhengige». Jeg må ha noe som stimulerer ellers kjeder jeg meg fort. Men er ikke deprimert.

Selvsagt er man ikke hardcore rusavhengig av snus. Men jeg som rusavhengig sliter ikke mindre med å holde meg unna snus enn jeg gjør med narkotika. Hvis man kan si det slik. 

Når man er avhengig, enten det er snus eller alkohol eller hva, så vil nok veldig mange oppleve at suget rett og slett ikke forsvinner, at det i visse situasjoner blir sterkere, mens i andre svakere osv. Og at det kan ta år før det gir seg ordentlig. Hvis det i det hele tatt noen gang gir seg. 

Noen av oss har genetisk lettere for å bli avhengig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...