Gå til innhold

I morgen skal jeg begynne på Wellbutrin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg er veldig nervøs for å bli veldig urolig og full av angst og at jeg skal bli irritabel og høyt oppe. Men skal gå prøve den i to uker, så blir det nok lagt til ssri eller remeron ved angst. Men altså, jeg sliter med angst fra før så dette er jeg litt skremt på.

Hvor fort virker Wellbutrin? Må man vente på virkning i mer enn 2 uker for effekt?

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merket ingen angst ved wellbutrin. Virkningen kom ganske kjapt (3 dager)som førte til at jeg fikk mye mer interesse for ting og klarte lettere å komme i gang med ting. Jeg sluttet med wellbutrin og gikk over til Effexor fordi den er mer angstdempende, noe som passet meg veldig bra.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket heller ingen angst eller andre bivirkninger. Jeg merket «bare» at den hjalp meg opp fra depresjonshelvetet som jeg hadde vært i i noen år. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar her, de beroliget meg litt. Nå gjenstår det å se hvordan dette går. Håper den kan virke på depresjonen raskt og at jeg ikke får så mye angst.

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Merket virkningen etter ca en uke, men det videreutviklet seg til hypomani da, så måtte slutte på den. 

Det var synd at du fikk hypomani av den. Jeg har ingen bipolar diagnose men har alltid vært veldig urolig, håper bare det ikke blir verre nå. Har nå nettopp tatt 150 mg, svelget min første tablett, så er litt engstelig for å utover dagen oppleve bivirkninger. 

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg rakk å merke virkning før jeg måtte slutte på de. Det beste er bare å prøve og ta medisinen uten å tenke så mye på bivirkninger, det tar du hvis det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (19 minutter siden):

Husker ikke om jeg rakk å merke virkning før jeg måtte slutte på de. Det beste er bare å prøve og ta medisinen uten å tenke så mye på bivirkninger, det tar du hvis det kommer.

Ja det prøver jeg, men lett å kjenne litt ekstra etter. Håper jeg ikke blir så veldig kvalm for har hatt magetrøbbel og kvalme i natt, tok første Wellbutrin ca 10.30 i dag så det er jo nettopp. 

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var synd at du fikk hypomani av den. Jeg har ingen bipolar diagnose men har alltid vært veldig urolig, håper bare det ikke blir verre nå. Har nå nettopp tatt 150 mg, svelget min første tablett, så er litt engstelig for å utover dagen oppleve bivirkninger. 

Anonymkode: 9d381...17a

Håper den vil fungere for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges tok jeg min andre Wellbutrin. Kjente når virkningen satt inn, og føler meg mye roligere enn før, og det føles nesten fysisk som hjernen nå får tilførsel av noe den har manglet, alltid. Er det virkelig sannsynlig at jeg kjenner litt virkning allerede nå eller kan det være placebo? 

Er det ikke atypisk å bli roligere på Wellbutrin? Blir ikke Wellbutrin brukt på de med adhd? Det har tidligere vært mistenkt adhd på meg. Men nåværende behandler mener jeg ikke har det fordi jeg har studert. Men urolig og ukonsentrert har jeg alltid vært.

Noen som kan forstå dette? @kupton?

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Føler tvangstankene øker, vet ikke hvorfor. Men jeg sliter ofte med tvangstanker og da lurer jeg på om et ssri i tillegg kan hjelpe.

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts her. Føler tvangstankene øker, vet ikke hvorfor. Men jeg sliter ofte med tvangstanker og da lurer jeg på om et ssri i tillegg kan hjelpe.

Anonymkode: 9d381...17a

Er tvangstanker ocd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (10 timer siden):

Er tvangstanker ocd?

Ocd er tvangstanker ja, men det er vel en grense for når det er så ille at det blir ocd? Men jeg sliter mye med tvang om ikke tradisjonell tvang som vaskemani osv. Mange tvangstanker om at det er noe veldig galt med meg, at andre avviser, ikke synes jeg er bra nok, jeg er verdiløs osv..kanskje det er mer paranoia? Men altså, tankene er gjentakende og går liksom i ring. 

Anonymkode: 9d381...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...