Gå til innhold

Blir folk mer uforsiktig nå?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hører stadig folk sier nå "Vi får alle corona før eller siden". Så betyr det at folk er mer uforsiktige nå? Jeg har ikke tenkt å få det og gjør det jeg kan for å unngå det. Tror du alle vil få det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Generelt erfarer jeg at folk blir dårligere og dårligere på å bruke munnbind og antibac. I tillegg opplever jeg stadig vekk at folk hoster og nyser uten å snu seg bort eller hoste i albuen. Når de i tillegg da ikke holder avstand eller bruker munnbund så begynner det å bli ganske ubehagelig. «De» er typisk mann 50+. 
 

Jeg har ikke hatt corona, kjenner ingen som har hatt det heller. Så lenge det ikke forsvinner helt - noe jeg ikke tror det gjør - så er jeg ganske sikker på at de aller fleste vil være smittet på et eller annet tidspunkt. Dog tror jeg at det på sikt vil bli oppfattet som en vanlig forkjølelse eller sesonginfluensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Hører stadig folk sier nå "Vi får alle corona før eller siden". Så betyr det at folk er mer uforsiktige nå? Jeg har ikke tenkt å få det og gjør det jeg kan for å unngå det. Tror du alle vil få det? 

De fleste vil nok få det i løpet av de neste 2-3 årene. Sto jo forleden dag at "dersom du er litt forkjølet nå så har du sannsynligvis omikron".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg tenker som Lillemus. Vi skal ha det før eller senere. Senere betyr eldre og mer skrantende helse, så da er før å foretrekke. 

Jeg ønsker riktignok fortsatt å være litt forsiktig til Deltavarianten er utryddet. Etter det har jeg ikke tenkt å bekymre meg mer. Den psykiske helsa er viktig også. Jeg blir ikke deprimert, men jeg merker at jeg blir litt tung til sinns av dette livet. Både denne vinteren og forrige vinter. Hjemmekontor har mange fordeler, men bare hjemmekontor over så lang tid, gjør noe med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har ikke hatt korona, og jeg har ikke lyst til å få det. Merker likevel at jeg er litt slappere med antibac og klemmer nå enn tidligere. Klemmer gode venner og familie,  har ikke antibac i bilen lenger, men bruker det i butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

NÅ?! Folk klemmer og fyller gatene så det ikke blir plass så fort politikerne åpner. 
Selv er jeg ikke mer forsiktig nå enn før. Bruker munnbindet for syns skyld, vasker hendene gjør jeg hele tiden likevel etter å ha tatt på steder mange tar og alltid før jeg tar i mat. Avstand har jeg vel alltid holdt ganske naturlig men jeg kan fint sette meg ved siden av noen på banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør også det jeg kan for å unngå å få det. Jeg vet jo ikke hvordan min kropp vil takle det. Det er litt skremmende med tanken å slippe smitten løs, det kan bli mange sykmeldte på en gang innen forskjellige næringer. Vi trenger jo å ha folk til å drifte skoler, butikker, helsevesen, avfallshåndtering osv…  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (17 timer siden):

Tror du alle vil få det? 

Ja det tror jeg. Jeg tror vi snart går inn i en fase hvor vi selv må ta ansvar for å beskytte oss, uten krav eller påbud fra myndighetene, og da basert på hva vi tåler og hvordan vi vil leve.

For min del kommer det til å bety at jeg vil opptre mer og mer som jeg gjorde før, dvs det du kaller uforsiktig og jeg kaller normalt.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Ja det tror jeg. Jeg tror vi snart går inn i en fase hvor vi selv må ta ansvar for å beskytte oss, uten krav eller påbud fra myndighetene, og da basert på hva vi tåler og hvordan vi vil leve.

For min del kommer det til å bety at jeg vil opptre mer og mer som jeg gjorde før, dvs det du kaller uforsiktig og jeg kaller normalt.

Ja det er jo opp til enhver det hvordan de vil leve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er jo opp til enhver det hvordan de vil leve. 

Nettopp, og vi må alle gjøre våre valg ut fra det som er godt og sunt for oss og dem rundt oss i et helhetsperspektiv. Riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...