Gå til innhold

En dag skal vi dø. Alle andre dager skal vi leve.


Kayia

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (På 22.1.2022 den 15.06):

Leste akkurat denne kommentaren i Adresseavisen. Den oppsummerer egentlig det meste jeg har tenkt siden i fjor vår, og fremdeles tenker. Per Fugeli var en klok mann, og i likhet med Lundemo i Adressa savner jeg stemmen hans spesielt nå etter pandemien overtok livene våre. 

I tillegg til å være bekymret for hva den nye redselen gjør med oss alle og spesielt de unge er jeg bekymret for kulturnæringene. Det er lagt ned enorm innsats i profesjonalisering av denne bransjen de siste 10-15 årene, og det er ingen selvfølge at denne strukturen består. Jeg er redd for oppkjøp av store internasjonale aktører, for konkurser, og for at folk ikke orker mer. Jeg er redd vi blir et fattigere og kjedeligere samfunn om så skjer. 

https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/kommentarer/2022/01/22/Skal-vi-være-bekymret-resten-av-livet-25064511.ece?

Hei!

tilfeldig kjørte jeg innom et mindre sted jeg besøkte for ca 2 1/2 år siden, i hvertfall før corona.

Det var et lite sted, men jeg fant en bitteliten gågate og flere kafeer.

Da jeg for litt siden var innom stedet igjen, ble jeg sjokkert, alle de små butikkene og kafeene var borte…😳

bare Kiwi igjen.

Da gikk det enda mer opp for meg hvor hardt denne pandemien har rammet spesielt små næringer.

fikk dessverre ikke opp innlegget du refererte til, så ble litt på siden kommentar, men det har rammet hardt både kulturlivet og spesielt de unge, og svært mange små bedrifter og næringer.

Og de minste bedriftene har vel fått lite økonomisk støtte dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie skrev (19 timer siden):

Hei!

tilfeldig kjørte jeg innom et mindre sted jeg besøkte for ca 2 1/2 år siden, i hvertfall før corona.

Det var et lite sted, men jeg fant en bitteliten gågate og flere kafeer.

Da jeg for litt siden var innom stedet igjen, ble jeg sjokkert, alle de små butikkene og kafeene var borte…😳

bare Kiwi igjen.

Da gikk det enda mer opp for meg hvor hardt denne pandemien har rammet spesielt små næringer.

fikk dessverre ikke opp innlegget du refererte til, så ble litt på siden kommentar, men det har rammet hardt både kulturlivet og spesielt de unge, og svært mange små bedrifter og næringer.

Og de minste bedriftene har vel fått lite økonomisk støtte dessverre.

Vi skal nok se konsekvenser av dette i lang tid framover😔 Det jeg syns er ekstra ille er at dette er næring det ligger masse underbetalt hardt arbeid bak, det blir så ekstra sårt av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...