Gå til innhold

Hvor ofte er du hos fastlegen pga psyken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk fast en gang i måneden (fastlegen ville se meg så ofte) og oftere i dårlige perioder. Nå har jeg foreløpig bare en vikar, så jeg aner ikke hvordan det blir framover.  Står i kø hos en annen lege, men det kan jo ta vinter og vår før jeg får plass hos han (fastlegen jeg gikk til har sluttet som fastlege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fastlege var jeg bare hos dersom det var noe spesielt, som endringer i medisiner eller blodprøver. Så ett par ganger i året. Den nye fastlegen jeg har nå vil gjerne at man kommer fast, men nå har jeg vert innlagt siden jeg fikk han som fastlege så det har ikke blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stort sett bare kontakt via helsenorge med resepter mm. Døren er åpen på kort varsel om det er noe, det vet jeg og det er godt.

Anonymkode: 05802...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke til fastlege pga psyken. Da er det i tilfelle i grenseland. Psykiateren på DPS sa direkte til meg, få en norsk fastlege de utenlandske bryr seg ikke om psykiatri. Her jeg bor er  det umulig å få en norsk lege, og man har ingen garanti for at den heller er interessert i psykiatri så da drar jeg på psykiatrisk legevakt om jeg har en krise, heller enn til fastlege. Nå er det ikke ofte jeg drar til psykiatrisk legevakt heller. Kanskje en gang hvert 3dje år. Jeg har schizofreni, og er vel litt sånn gitt opp av DPS nå som jeg har blitt middelaldrende.

Anonymkode: ebc2b...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er vel ca hver 3.uke for å fornye resepter mest. 

Anonymkode: 57598...09e

Så og si aldri siden jeg går på DPS. Når jeg nå etterhvert snart slutter der er det fastlegen jeg kommer til å forholde meg til ved evt problemer knyttet til diagnosen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 20.49):

Jeg går ikke til fastlege pga psyken. Da er det i tilfelle i grenseland. Psykiateren på DPS sa direkte til meg, få en norsk fastlege de utenlandske bryr seg ikke om psykiatri. Her jeg bor er  det umulig å få en norsk lege, og man har ingen garanti for at den heller er interessert i psykiatri så da drar jeg på psykiatrisk legevakt om jeg har en krise, heller enn til fastlege. Nå er det ikke ofte jeg drar til psykiatrisk legevakt heller. Kanskje en gang hvert 3dje år. Jeg har schizofreni, og er vel litt sånn gitt opp av DPS nå som jeg har blitt middelaldrende.

Anonymkode: ebc2b...130

Så du får bare avslag på dps? Eller har du bare ikke søkt på noen år? 

Anonymkode: 57598...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri snakket med min nåværende om min psyke da jeg ikke har hatt behov for det. Jeg går heller ikke tll lege uten at jeg er helt nødt. Jeg fornyer resepter over sms. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...