Gå til innhold

Leve med det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (36 minutter siden):

Ja angsten er jammen lite velkommen her og. Hva slags medisiner tar du for angsten? 

Jeg får orfiril. Den er for bipolar, men virker mot angst også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (21 minutter siden):

Jeg får orfiril. Den er for bipolar, men virker mot angst også. 

Ok. Kanskje jeg kunne spurt om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ok. Kanskje jeg kunne spurt om det. 

Tror en må ha bipolar eller epilepsi for å få den. Og man må få den av spesialist innen psykiatri eller epilepsi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (17 minutter siden):

Tror en må ha bipolar eller epilepsi for å få den. Og man må få den av spesialist innen psykiatri eller epilepsi. 

Ok. Da får jeg det jo ikke. Vet ikke hva annet som kan hjelpe jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja dette har jeg lurt på også! Men heldigvis har det sluppet litt taket. Men når man går så lenge som jeg har så blir det en del av en og hjernen oppfatter det som noe ukjent og kanskje feil når du ikke føler det lenger og da bare smeller det og konmer tilbake. Jeg driver å lære meg å heller la den være i fred. Men dette har tatt veldig lang tid å lære seg og jeg kan nok bli bedre. Men å akseptere i stedet for å kjempe imot hele tiden hjelper. Og ha noe å distrahere seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Ja dette har jeg lurt på også! Men heldigvis har det sluppet litt taket. Men når man går så lenge som jeg har så blir det en del av en og hjernen oppfatter det som noe ukjent og kanskje feil når du ikke føler det lenger og da bare smeller det og konmer tilbake. Jeg driver å lære meg å heller la den være i fred. Men dette har tatt veldig lang tid å lære seg og jeg kan nok bli bedre. Men å akseptere i stedet for å kjempe imot hele tiden hjelper. Og ha noe å distrahere seg med.

Ja det er vel bedre å bare akseptere at sånn ble dette livet, håpe på at det går bedre i det neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er vel bedre å bare akseptere at sånn ble dette livet, håpe på at det går bedre i det neste. 

Hæ? Dette var slik jeg tenkte da jeg var deprimert. Jeg vet ikke engang om vi har flere liv. Jeg har ikke tenkt å akseptere at jeg skal bruke hele dette livet på å være deprimert og engstelig. Det er jo redusert. Men jeg er ikke helt fri, men hvem er egentlig helt fri fra problemer? Vi ser ikke hva hver enkelt bærer på. Noen heldige har det nok like bra som det ser ut, men da tenker jeg at det er bra, så slipper køen på psykiatrien å være enda lenger.

Tror også samfunnet har blitt så fokusert på problemer at vi føler oss uvanlige om vi ikke har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hæ? Dette var slik jeg tenkte da jeg var deprimert. Jeg vet ikke engang om vi har flere liv. Jeg har ikke tenkt å akseptere at jeg skal bruke hele dette livet på å være deprimert og engstelig. Det er jo redusert. Men jeg er ikke helt fri, men hvem er egentlig helt fri fra problemer? Vi ser ikke hva hver enkelt bærer på. Noen heldige har det nok like bra som det ser ut, men da tenker jeg at det er bra, så slipper køen på psykiatrien å være enda lenger.

Tror også samfunnet har blitt så fokusert på problemer at vi føler oss uvanlige om vi ikke har det. 

Jeg tror vi har flere liv og at man gjør så godt man kan, det gjør de som har det bra og de som har det mindre bra. Tror ingen lever et liv uten problemer for alle har vel noe de sliter med. 

Det er uvanlig å ikke ha problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser nå etter å ha snakket med sykepleieren at jeg må prøve å forandre litt på meg selv, jeg tror jo til mer jeg tenker på ting til mer sannsynlig er det for at det skjer...altså tankens kraft. Jeg må prøve å gjøre noe med det, det skaper angst og depresjon. Må prøve å tenke på om det er sannsynlig for at det skjer bare fordi jeg tenker på det, sykepleieren mente at sånn fungerte det ikke. En tanke er bare en tanke og jeg har ikke så mye makt at jeg kan få ting til å skje i virkeligheten, det er ikke lett for meg å forandre på det men det er det jeg må. Får bare prøve, det ødelegger livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (46 minutter siden):

Innser nå etter å ha snakket med sykepleieren at jeg må prøve å forandre litt på meg selv, jeg tror jo til mer jeg tenker på ting til mer sannsynlig er det for at det skjer...altså tankens kraft. Jeg må prøve å gjøre noe med det, det skaper angst og depresjon. Må prøve å tenke på om det er sannsynlig for at det skjer bare fordi jeg tenker på det, sykepleieren mente at sånn fungerte det ikke. En tanke er bare en tanke og jeg har ikke så mye makt at jeg kan få ting til å skje i virkeligheten, det er ikke lett for meg å forandre på det men det er det jeg må. Får bare prøve, det ødelegger livet mitt. 

Sykepleieren har nok rett i det. 

Man har alltids selvoppfyllende profeti, men det går jo på hvordan en tenker om seg selv og hvilke handlinger eller tilstander som kan oppstå hvis man lar tanker og bekymringer ta stor plass. Det gjelder jo ikke feks å havne i bilulykke, å få et hjerteinfarkt og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (38 minutter siden):

Sykepleieren har nok rett i det. 

Man har alltids selvoppfyllende profeti, men det går jo på hvordan en tenker om seg selv og hvilke handlinger eller tilstander som kan oppstå hvis man lar tanker og bekymringer ta stor plass. Det gjelder jo ikke feks å havne i bilulykke, å få et hjerteinfarkt og slikt. 

Ja det er sikkert rett. 

Jeg tror jo jeg ødelegger folk med tankens kraft og det er deprimerende, må bare prøve å få gjort noe med de tankene. Forandre dem på et vis men det er jo så vanskelig, må bare prøve. Lager jo mitt eget lille Helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ja det er sikkert rett. 

Jeg tror jo jeg ødelegger folk med tankens kraft og det er deprimerende, må bare prøve å få gjort noe med de tankene. Forandre dem på et vis men det er jo så vanskelig, må bare prøve. Lager jo mitt eget lille Helvete. 

Kan du klare å overstyre med fornuften? Som du forhåpentligvis skjønner så er det ingen som kan styre andre med kun tankekraft. Kan aldri tenke meg (utifra hvordan jeg kjenner deg her inne) at du tenker så mye negativt og stygt om andre,  men selv om du hadde gjort det hadde du aldri greid å ødelegge noens liv pga det. Det er rett og slett umulig. 

Sykepleieren din virker fornuftig, så lytt til han. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 minutt siden):

Kan du klare å overstyre med fornuften? Som du forhåpentligvis skjønner så er det ingen som kan styre andre med kun tankekraft. Kan aldri tenke meg (utifra hvordan jeg kjenner deg her inne) at du tenker så mye negativt og stygt om andre,  men selv om du hadde gjort det hadde du aldri greid å ødelegge noens liv pga det. Det er rett og slett umulig. 

Sykepleieren din virker fornuftig, så lytt til han. 😊

Får prøve å bruke fornuften. Det er negative tanker, bekymringer og krisetanker jeg har om folk, det er ikke akkurat godhet men føler jeg ikke kan styre det. Vil ikke noen noe vondt jeg i grunn. Mine barn har så mange plager fysisk og psykisk, tror de har det pga meg. Det virker som om de heller ikke får fred, det er alltid noe. Da skylder jeg på meg selv, vil jo bare at de skal ha det bra. Men håper virkelig det er umulig å skade andre med tankens kraft, hadde blitt lettet da. Vil ikke skade noen. 

Ja lytter til han og tar imot råd, det er vanskelig i praksis da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleieren skrev jeg hadde magisk eller alternativ tenking, så da er det alternativ det betyr da. Jeg er jo en alternativ person, derfor er det vanskelig å snu det. Og jeg har lest masse bøker som handler om tankens kraft, har på den måten hjernevasket meg selv. Vil ikke tenke sånn lenger, får bare angst og blir deprimert. Kan jeg klare å snu dette og hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Sykepleieren skrev jeg hadde magisk eller alternativ tenking, så da er det alternativ det betyr da. Jeg er jo en alternativ person, derfor er det vanskelig å snu det. Og jeg har lest masse bøker som handler om tankens kraft, har på den måten hjernevasket meg selv. Vil ikke tenke sånn lenger, får bare angst og blir deprimert. Kan jeg klare å snu dette og hvordan? 

Det at du er åpen for det alternative, betyr da ikke at tankene dine er magiske eller at du kan bruke tankens kraft på andre mennesker.  Kanskje du skal slutte å lese bøker om tankens kraft, bruke tankene konstruktivt på deg selv isteden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (25 minutter siden):

Det at du er åpen for det alternative, betyr da ikke at tankene dine er magiske eller at du kan bruke tankens kraft på andre mennesker.  Kanskje du skal slutte å lese bøker om tankens kraft, bruke tankene konstruktivt på deg selv isteden? 

Ja leser ikke bøker om det lenger,leser bare isfolket hvor det også er ganske magisk. Prøver hele tiden å forandre tankene og min ide om hva tankene kan gjøre,det er ikke lett når det er så inngrodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ja leser ikke bøker om det lenger,leser bare isfolket hvor det også er ganske magisk. Prøver hele tiden å forandre tankene og min ide om hva tankene kan gjøre,det er ikke lett når det er så inngrodd. 

Men da leser du jo bøker om det. Jeg tenker at din idé om hva tankene dine kan utrette er feil. Den eneste personen tankene dine kan gjøre noe med, er deg selv. Sånn er det med alle mennesker, ingen kan skade eller forandre noe med andre bare med tanken. 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (30 minutter siden):

Men da leser du jo bøker om det. Jeg tenker at din idé om hva tankene dine kan utrette er feil. Den eneste personen tankene dine kan gjøre noe med, er deg selv. Sånn er det med alle mennesker, ingen kan skade eller forandre noe med andre bare med tanken. 

Skulle ønske jeg trodde på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 1/22/2022 den 19.16):

Må man bare leve med angst og bekymringer hele livet? Noen andre som gjør det? Jeg tror ikke jeg blir kvitt det, i natt våknet jeg kvart over fire full av bekymringer. Går ikke an å sove da, har vært helt i ørska i dag. Så har jeg så lite ork til å gjøre ting, men det må jeg og sikkert leve med? Noen som kjenner seg igjen? 

Ikke ta telefonen når bekym ringer!

Anonymkode: 85d40...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...