Gå til innhold

Søvnproblemene blir verre- er det hypomani?

Anbefalte innlegg

Sommerblomsten9

Hei. Jeg skjønner ikke hva det er som feiler meg. Jeg lever dagene som normalt, prøver å trene, møte venner. Men virker som jeg har en sykdom der jeg slutter å sove? Jeg har sovet godt en uke, og nå blir søvnen bare verre og verre, uten at jeg vet hvorfor? Virker som jeg blir sykere for hver dag. Tolvon gir ingen effekt lengre. Første dagen jeg begynte å slite med søvn igjen, våknet jeg kl 5 og fikk ikke sove. Andre dagen så sovnet jeg ikke før 03.30, og sov helt til kl 9. men inatt, så sovnet jeg ikke i det hele tatt. Var som om kroppen nektet å sove helt? Var våken helt til kl 4, og så sovnet jeg i en time, og våknet igjen? Altså det virker som om søvnen blir verre for hver dag uten at jeg vet hvorfor. Jeg føler meg helt fortapt, jeg klarer ikke denne kampen igjen. Søvnen blir verre og verre for hver eneste natt. Og jeg har prøvd masse sovemedisiner uten effekt, og antipsykotika er uaktuelt. Og på toppen av alt dette, har jeg fått forstoppelse , og det hadde jeg ikke når jeg ikke sleit med søvn. Så virker som jeg får masse bivirkninger av å slite med søvn. Har blitt helt forstoppet igjen også . Jeg vil ikke leve dette livet når det er sånn

Fortsetter under...

Sommerblomsten9
Glitter skrev (10 minutter siden):

Søvnproblemer alene er ikke grunn nok til å mistenke hypomani. 

Men jeg vet ikke helt hva man kan si til deg utover det du har fått av svar på KG og her. Skjønner det er tøft å stå i.

Men jeg skjønner bare ikke hvorfor søvnen blir verre for hver dag, og at det blir mindre søvn for hver dag? Jeg gjør jo ingenting. Og jeg sov jo før, så må jo være en grunn, en psykisk lidelse eller noe fysisk som gjør at jeg plutselig sluttet å sove? Og i tillegg er det denne forstoppelsen. Problemet er at jeg ikke vil leve når det er sånn

Økte søvnproblemer på denne tida er ganske vanlig. Søvnproblemene mine har også økt og virker som medisinene ikke virker optimalt. Jeg må bruke laktulose mot forstoppelse, men er pga medisiner hos meg. Ikke stress med å sove for det gjør det bare verre. Gi det tid da det kan være forbigående. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...