Gå til innhold

hvorfor er det vanlig at folk blir tvanginnlagt? de som jobber på akuttpsyk mottak er frekke jvler!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en vennine som ble dte her om dagen fordi hun krangler med nabodama som bor under... jeg har selv vrt innlagt på tvang noen ganger før, og for å si det sånn det skal ikke mye til. Hva slags land lever vi egentlig i  ? Jeg var satt på 3.3 tvang i febraur i fjord, og ble fri i august i fjord... det var grusomt,og det er virkelig et fengsel... bare fordi jeg ble feildiagnotisert med schisofreni og jeg sliter med sinnet mitt. Nå er vennine mi innlagt på tvang 3.3,og hun er veldig fortvulet...jeg vet ikke hvordan jeg skla kunne hjelpe henne. Jeg besøkte henne der i går, og jeg fikk lyst til å sllå ned de ansatte der, grurimalle så frekke de er på akuttmotakket på psyk... hva gjør man videre nå liksom ? hun har nesten ingen i livet sitt, og jeg vil veldig gjerne hjelpe. Hun hører litt stemmer som ikke er der, og er derfor kommet i konflikt med nabodama som bor under som hadde kontakta olitiet fordi hun var lei av vennina mi fordi hun sliter med sinnet sitt.. men så skal hun straffes og holdes under tvang i 3 måneder ?.... noen osm kan hjelpe meg her!! de er heller ikke snille de som jobber der! ... kan si at jeg klikka litt på de ansatte der og jeg ble hivd ut og fikk ikke lov å besøke henne noe mer, hun er der alene nå. 

Jeg var innlagt der selv ved en feil på tvang ifebruar, og de er ikke snille de som jobber på akuttmottaket, de er frekke og ler av deg og tenker hvorfor er hu der og e.... er så forbanna. Jeg får ikke lvo å komme på besøk mer... hva slags land lever vi i!!!!!!!! 

Anonymkode: c6938...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Hvis hun og du mener dere feilaktig innlagt kan man kontakte kontrollkomisjonen som er en nøytral 3dje part.

Du høres jo litt ustabil ut da, hvis du har lyst til å slå folk og slikt. Det er ikke akseptabel oppførsel. Håper du styrer deg. Ved å utrykke deg slik, så underbygger jo du premisset de hadde om å behandle deg via tvang.

Anonymkode: 980a0...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omtrent umulig å få buret inn farlige folk i Norge, så jeg tror ikke det stemmer det du sier TS

Anonymkode: d616e...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er omtrent umulig å få buret inn farlige folk i Norge, så jeg tror ikke det stemmer det du sier TS

Anonymkode: d616e...461

Jo, hun er buret inne på 3.3... jeg har vrt det to ganger selv også... bare pga av nabokrangler.

Anonymkode: c6938...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, hun er buret inne på 3.3... jeg har vrt det to ganger selv også... bare pga av nabokrangler.

Anonymkode: c6938...fc6

Høres ikke ut som du eier selvinnsikt. 

Anonymkode: 71b24...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jo, hun er buret inne på 3.3... jeg har vrt det to ganger selv også... bare pga av nabokrangler.

Anonymkode: c6938...fc6

Da var det sikkert berettiget.

Anonymkode: 9dd06...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ikke ut som du eier selvinnsikt. 

Anonymkode: 71b24...4b2

Jo, det har jeg i veldig stor grad. Det er jo feil å tvanginnlegge noen på 3 mnd for en krangel med naboen. Hra ikke vrt i ffengsel selv, men ei jeg kjenner har det og ho sa at psyk er ti ganger vrre en fengsel, i fengsel er det hvertfal lagt opp til aktiviteter og ting å gjøre så det ikke spnnner helt rundt for deg liksom.. 

Anonymkode: c6938...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (Akkurat nå):

Det er i alle fall ikke de som jobber på akuttmottaket sin skyld at hun er tvangsinnlagt. 

Nei, det er sant. Men det er oppførselen og det at de aller fleste som jobber der er typ studenter smo er på lrling og utplasssering der med null kompetanse i livet i det hele tatt. De er ikke profosjonelle, og oppfører seg ikke greit. Hadde dette vrt bedre så kunne man i hvertfall holdt ut sitt opphold der.

Anonymkode: c6938...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, det har jeg i veldig stor grad. Det er jo feil å tvanginnlegge noen på 3 mnd for en krangel med naboen. Hra ikke vrt i ffengsel selv, men ei jeg kjenner har det og ho sa at psyk er ti ganger vrre en fengsel, i fengsel er det hvertfal lagt opp til aktiviteter og ting å gjøre så det ikke spnnner helt rundt for deg liksom.. 

Anonymkode: c6938...fc6

Må si jeg har litt vanskeligheter med å tro på historien din. Ingen blir tvangsinnlagt på psyk i tre måneder pga en nabokrangel..

Når du nå trekker inn fengsel her og sier at ting er så mye bedre i fengsel, begynner jeg å mistenke at du er den samme personen som har pleid å forherlige fengsel og at dette bare er en ny "vri". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 minutt siden):

Må si jeg har litt vanskeligheter med å tro på historien din. Ingen blir tvangsinnlagt på psyk i tre måneder pga en nabokrangel..

Når du nå trekker inn fengsel her og sier at ting er så mye bedre i fengsel, begynner jeg å mistenke at du er den samme personen som har pleid å forherlige fengsel og at dette bare er en ny "vri". 

Jeg anner ikke hva du snakker om. Sjeldent jeg poster noe her inne. Kun nå da jeg er utestengt fra kg. Men nei, det er pga av stemmehøring osv, og det er psykosesymptomer. Da blir du behandla som invalid uten egen meninger om eget liv osv. du har liksom ingen ting du skulle sagt. Nei, hun er oppegående, og vi kan fint ha samtaler sammen, hun er empatisk og flink med folk rundt seg. Hun hadde bare en liten sprekk, og det fikk da giga konsekvenser... vrre en for en som faktisk har begått en ulolvig hnalding, blir hun behandlet på. Er så sinna, for hun er ikke flink til å snakke for seg.

Anonymkode: c6938...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anner ikke hva du snakker om. Sjeldent jeg poster noe her inne. Kun nå da jeg er utestengt fra kg. Men nei, det er pga av stemmehøring osv, og det er psykosesymptomer. Da blir du behandla som invalid uten egen meninger om eget liv osv. du har liksom ingen ting du skulle sagt. Nei, hun er oppegående, og vi kan fint ha samtaler sammen, hun er empatisk og flink med folk rundt seg. Hun hadde bare en liten sprekk, og det fikk da giga konsekvenser... vrre en for en som faktisk har begått en ulolvig hnalding, blir hun behandlet på. Er så sinna, for hun er ikke flink til å snakke for seg.

Anonymkode: c6938...fc6

Da beklager jeg mistankene mine om at  du kanskje var en annen 🙂

Psykosesymtomer som årsak er noe helt annet enn nabokrangel som du først sa. Men synes du skal overlate vurderingene av venninnen din til ekspertisen. Det er ikke lov å holde folk på tvang uten god grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...