Gå til innhold

Kjenner jeg begynner å tørrhoste snart. Er det hysterisk å teste seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (8 minutter siden):

Det følger jo med bruksanvisning, som bør følges til punkt og prikke. Der står både hvor langt inn i nesen man skal stikke pinnen og hvor lenge man skal vente.

Negativ viser den. Jeg skakk den litt over det bredeste området i nesen. Kanskje for kort? Kanskje gå og ta en ordentlig test når jeg orker?

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Negativ viser den. Jeg skakk den litt over det bredeste området i nesen. Kanskje for kort? Kanskje gå og ta en ordentlig test når jeg orker?

Anonymkode: 58dd4...992

Tror ikke du får PCR-test med mindre du har hatt positiv hjemmetest. Er du i tvil om du har gjort det riktig er vel det beste å ta en test til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (56 minutter siden):

Tror ikke du får PCR-test med mindre du har hatt positiv hjemmetest. Er du i tvil om du har gjort det riktig er vel det beste å ta en test til.

Det er da drop in??? Har vært på det før og bare dukket opp. Bør jeg ikke gå til noen som vet å gjøre det riktig? 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er da drop in??? Har vært på det før og bare dukket opp. Bør jeg ikke gå til noen som vet å gjøre det riktig? 

Anonymkode: 58dd4...992

Leste du bruksanvisningen og fulgte den? Evt. fant en link til en video som demonstrerer fremgangsmåten?

Du kan selvfølgelig gå og stille deg i kø på dropin, men mange steder vil du ikke slippe til på dropin fordi det er for stor trafikk. Men du kan godt prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (10 minutter siden):

Leste du bruksanvisningen og fulgte den? Evt. fant en link til en video som demonstrerer fremgangsmåten?

Du kan selvfølgelig gå og stille deg i kø på dropin, men mange steder vil du ikke slippe til på dropin fordi det er for stor trafikk. Men du kan godt prøve:-)

jo og eg fant en video. men jeg ve ikke om jeg puttet den langt nok oppi :) opplevde ikke kø i det hele tatt sist,

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bør jeg gå og teste meg? 

Anonymkode: 58dd4...992

Det må du jo bestemme selv. Du kan enten ta en ny hjemmetest eller så kan du gå og se om du får teste deg på teststasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Det må du jo bestemme selv. Du kan enten ta en ny hjemmetest eller så kan du gå og se om du får teste deg på teststasjonen. 

Er sikrere resultat hos en stasjon. Men er allerede bedre. Jeg er så usikker på om jeg bør på jobb i morgen eller ikke. Man kan føle seg bedre, men om en skal begynne å anstrenge seg med en gang kan man lett bli dårlig igjen eller ikke være så frisk man trodde? 
Det er alt for mye forskjellig info nå så jeg vet ikke hvilke regler som gjelder lenger. Har jeg lov å gå på butikken liksom? 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er sikrere resultat hos en stasjon. Men er allerede bedre. Jeg er så usikker på om jeg bør på jobb i morgen eller ikke. Man kan føle seg bedre, men om en skal begynne å anstrenge seg med en gang kan man lett bli dårlig igjen eller ikke være så frisk man trodde? 
Det er alt for mye forskjellig info nå så jeg vet ikke hvilke regler som gjelder lenger. Har jeg lov å gå på butikken liksom? 

Anonymkode: 58dd4...992

Ja, det er sikrere resultat på teststasjonen, dersom du kommer til. Men også en hjemmetest gjennomført iht bruksanvisningen, vil øke sannsynligheten for at du vet om du har covid eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk en selvtest. Jeg aner ikkke om jeg puttet langt nok oppi denne pinnen. Foreløpig er den negativ, men står man skal vente i 20 min. Kan det fremdeles bli positv da? Er den sikker liksom? Har jeg gjort riktig om det viser negativ eller positiv? 

Anonymkode: 58dd4...992

Leste du ikke bruksanvisningen?

Råd for neste test, sett fingrene to og en halv cm fra toppen og ikke stopp før du kjenner fingrene på neseborene. Da vet du at vatttuppen er to cm inn. Husk å sirkle pinnen i begge nesebor, ca 10 sek or side.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal man gå på testestasjoner/butikk når man er slapp og har feber? Tror du jeg orker det?? Må isåfal vente litt.

Om du er for syk til å gå selv får du noen til å hente/ kjøpe for deg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg går for test hos proff. Jeg stoler ikke på at jeg får gjort det riktig uansett. Mulig svaret er riktig, men likevel. Ikke vet jeg heller hvor terskelen går for å være for syk. 

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg går for test hos proff. Jeg stoler ikke på at jeg får gjort det riktig uansett. Mulig svaret er riktig, men likevel. Ikke vet jeg heller hvor terskelen går for å være for syk. 

Anonymkode: 58dd4...992

Hurtigtestene jeg har tatt er enkle.
 

Jeg bøyer hodet litt bakover og tar vattpinnen i begge nesebor, 4 runder i ca 15 sek pr nesebor. 

Så legger jeg vattpinnen oppi røret/beholderen med væsken i.  Jeg klemmer på dette røret mens vattpinnen er oppi den. 

Så tar jeg ut vattpinnen og setter på pipetten på røret. Jeg klemmer ut 4 dråper som skal være oppi den runde beholderen på testbrikken.

Innen 15-30 min er testen klar til å leses av. Ved en strek er den negativ, positiv ved to streker. 

Anonymkode: e0538...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk negativ. Jeg stappet pinnen i nesa, men her er problemet, jeg vet ikke om det var langt nok men tok litt lenger enn det som var behagelig. 
Puttet den oppi den veska og tømte det oppi S punkter. Det kom en strek på C.

Men nå har jeg vært og tatt test, på ordentlig.

Anonymkode: 58dd4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...