Gå til innhold

Er det uvanlig at det er fastlegen og ikke DPS som ordner med medisinene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På mitt DPS er det sånn at psykiateren som har medisinsk ansvar for poliklinikken bor 40 mil fra DPS. H*n jobber her og bor på andre siden av landet.

Så her er det både raskere og enklere å få hjelp av fastlegen enn å vente i ukesvis på at psykiateren skal komme tilbake til DPS  etter å ha avspasert hjemme i 4 uker. Har heldigvis en fastlegen som er interessert i psykiatri.

Anonymkode: 59a94...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Nei, det er dessverre ikke uvanlig.

Når du sier "dessverre" her, mener du da at det ideelt sett skulle vært sånn at hver pasient hadde regelmessig kontakt med ekspertisen ved et DPS? 

Anonymkode: 9fd95...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (10 minutter siden):

Ja, så lenge en går i behandling på DPS. 

Jeg går på DPS nå og det er de som ordner med medisineringen min, fastlegen vil ikke legge seg opp i det. Men når jeg snart slutter der er det fastlegen som skal overta. Regner med at om det skulle oppstå noe nytt eller bli en alvorlig utvikling av sykdommen min så er veien inn igjen kort (?) I alle fall regner jeg med at han kan konsultere dem ved behov siden jeg er kjent i systemet der. (Men jeg er kanskje litt naiv, og nå ble jeg nesten litt skremt av egne tanker, for tenk om det ikke er sånn?)

Anonymkode: 9fd95...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...