Gå til innhold

Kjære mamma ❤️ (advarsel: tanker og følelser som luftes)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg savner deg så! Jeg savner å se deg og å snakke med deg! Savner at du ringer meg og spør meg hvordan det går. Savner rådene dine og trøsten og støtten du kunne gi meg. Savner at du ber meg bort på kaffe, savner at du kom bort til meg. Savner at du brydde deg om barnebarna og spurte etter dem. Jeg savner stemmen din, ordene dine og utseendet ditt, ja hele deg! Til og med at du maste på meg og tidvis var irriterende. Og oppvekstens noen ganger vanskelige kår vil jeg glemme til fordel for de gode minnene om deg. Det vonde teller ikke lenger, bare savnet av deg og det gode du var.  

Akkurat tre måneder siden i dag at du reiste fra oss. Tenk at vi aldri mer skal sees igjen, det gjør så vondt!  Alt er bare minner nå. 💔😢😢😢 Er så glad i deg, mamma! ❤️

(Admin får bare slette hvis dette ikke passer seg her)

Anonymkode: 37f43...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg savner deg så! Jeg savner å se deg og å snakke med deg! Savner at du ringer meg og spør meg hvordan det går. Savner rådene dine og trøsten og støtten du kunne gi meg. Savner at du ber meg bort på kaffe, savner at du kom bort til meg. Savner at du brydde deg om barnebarna og spurte etter dem. Jeg savner stemmen din, ordene dine og utseendet ditt, ja hele deg! Til og med at du maste på meg og tidvis var irriterende. Og oppvekstens noen ganger vanskelige kår vil jeg glemme til fordel for de gode minnene om deg. Det vonde teller ikke lenger, bare savnet av deg og det gode du var.  

Akkurat tre måneder siden i dag at du reiste fra oss. Tenk at vi aldri mer skal sees igjen, det gjør så vondt!  Alt er bare minner nå. 💔😢😢😢 Er så glad i deg, mamma! ❤️

(Admin får bare slette hvis dette ikke passer seg her)

Anonymkode: 37f43...39c

Jeg sender deg mange tanker! Og jeg forstår deg veldig, veldig godt. Noen ganger våkner også jeg, som nå, og det første som slår meg er at jeg skal ringe til moren min. Jeg har alltid kunnet slå på tråden når jeg våkner altfor tidlig. Jeg savner å kunne gjøre det, ja det er en av mange ting jeg savner. Jeg tenker på alt som har vært godt, men prøver også å nyansere bildet innimellom. Jeg savner så det gjør vondt i brystkassen og magen. Det fyller så mye. Men jeg innser at jeg må vende blikket opp og ut. Det tar tydeligvis tid.

Hvis jeg forstår deg rett så klarer du å fokusere på alt det gode, og det er bra. Da er det kanskje lettere å håndtere sorgen? Det er godt å ha holdt så mye av et menneske at man savner det. Det kan jo mange ganger være et uttrykk for stor kjærlighet, men i noen sammenhenger også stor avhengighet.

Det er hyggelig å lese at du har vært så glad i mammaen din. Hold tak i de gode minnene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben skrev (10 timer siden):

Jeg sender deg mange tanker! Og jeg forstår deg veldig, veldig godt. Noen ganger våkner også jeg, som nå, og det første som slår meg er at jeg skal ringe til moren min. Jeg har alltid kunnet slå på tråden når jeg våkner altfor tidlig. Jeg savner å kunne gjøre det, ja det er en av mange ting jeg savner. Jeg tenker på alt som har vært godt, men prøver også å nyansere bildet innimellom. Jeg savner så det gjør vondt i brystkassen og magen. Det fyller så mye. Men jeg innser at jeg må vende blikket opp og ut. Det tar tydeligvis tid.

Hvis jeg forstår deg rett så klarer du å fokusere på alt det gode, og det er bra. Da er det kanskje lettere å håndtere sorgen? Det er godt å ha holdt så mye av et menneske at man savner det. Det kan jo mange ganger være et uttrykk for stor kjærlighet, men i noen sammenhenger også stor avhengighet.

Det er hyggelig å lese at du har vært så glad i mammaen din. Hold tak i de gode minnene! 

Tusen takk, bibben. Er det lenge siden du mistet moren din? Men uansett om det er kort eller lang tid siden så vil nok sorgen alltid være med oss på et vis. Har hørt at det ikke finnes noen oppskrift på sorg, og i alle fall ikke noe tidsperspektiv. Den forandrer ofte karakter med tiden, men blir ikke helt borte. Vi får bære med oss de gode minnene i hjertene våre ❤️

Anonymkode: 37f43...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil bare legge til at jeg også synes det var noe fint ved at hun gikk bort. Hun var memlig veldig syk da hun døde, og døden kom som en befrielse. Vanligvis lever jeg helt fint med det, men var litt sorgtung i natt. Jeg  kan få sånne bølger av savn og sorg som skyller gjennom meg av og til, både på dagtid og nattestid. Det er nok ganske vanlig og helt naturlig. Det vil nok skje sjeldnere og sjeldnere framover. Døden er jo en naturlig ting, og når man er så syk som hun var er jo døden også en fin ting. ❤️

 

Sommerblomsten9 skrev (29 minutter siden):

❤️❤️

Takk ❤️

Anonymkode: 37f43...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men savner ja, det gjør jeg! 😢💔

Nå skal jeg ikke skrive mere om det, for er litt usikker på om det er greit. 

Anonymkode: 37f43...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men vil bare legge til at jeg også synes det var noe fint ved at hun gikk bort. Hun var memlig veldig syk da hun døde, og døden kom som en befrielse. Vanligvis lever jeg helt fint med det, men var litt sorgtung i natt. Jeg  kan få sånne bølger av savn og sorg som skyller gjennom meg av og til, både på dagtid og nattestid. Det er nok ganske vanlig og helt naturlig. Det vil nok skje sjeldnere og sjeldnere framover. Døden er jo en naturlig ting, og når man er så syk som hun var er jo døden også en fin ting. ❤️

 

Takk ❤️

Anonymkode: 37f43...39c

Til AB 39c; Takk for spørsmålet ditt. Det kjennes ikke lenge siden hun døde. Men som du så sant skriver så kan døden komme som en befrielse, og det skal vi unne dem. Bølgene som du beskriver er så gjenkjennelig. Jeg sier også til meg selv at dette er naturlig, men blir ofte innhentet av en slags «barnslig» og høyst kroppslig sorg. Et savn som river i hele meg. Men dette går seg helt sikkert til. Ønsker at din prosess vil oppleves som meningsfull i den betydning at vi kan akseptere slekters gang.

Endret av bibben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men savner ja, det gjør jeg! 😢💔

Nå skal jeg ikke skrive mere om det, for er litt usikker på om det er greit. 

Anonymkode: 37f43...39c

Det er greit!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...