Gå til innhold

Uhygienisk kjæreste.


Tullemor70

Anbefalte innlegg

Kjæreste på 8 år nå. Vi har vært samboere og vært fra hverandre flere ganger. Daglig hygiene har vært et problem siden dag en… nå er vi sammen igjen og jeg har så store problemer med å sifra til han. Han går gladelig 3-7 dager med samme underbukse og vasker seg nedentil KUN når han dusjer. Jeg vet jeg må sifra, fordi nå tærer dette så på, og jeg er helt sikker på han kommer til å reagere som alltid; med å svare; jeg er ikke skitten. Han jobber fysisk hver eneste dag i tillegg. Hvorfor klarer han ikke legge ned den lille jobben med å vaske seg? Vi er særboere og sees annen hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tullemor70 skrev (30 minutter siden):

Kjæreste på 8 år nå. Vi har vært samboere og vært fra hverandre flere ganger. Daglig hygiene har vært et problem siden dag en… nå er vi sammen igjen og jeg har så store problemer med å sifra til han. Han går gladelig 3-7 dager med samme underbukse og vasker seg nedentil KUN når han dusjer. Jeg vet jeg må sifra, fordi nå tærer dette så på, og jeg er helt sikker på han kommer til å reagere som alltid; med å svare; jeg er ikke skitten. Han jobber fysisk hver eneste dag i tillegg. Hvorfor klarer han ikke legge ned den lille jobben med å vaske seg? Vi er særboere og sees annen hver uke. 

Dette høres skikkelig turnoff ut. Men litt sent å ta det opp etter åtte år, kanskje?

 

Jeg tenker at man med vanlig renslighet bør dusje daglig eller i det minste vaske seg daglig på de mest prekære stedene (underliv/under armene etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi andre råd enn at du må si tydelig ifra og være helt konkret på hva du forventer at han gjør.

Det er ikke lett å ta opp, men det er vel ingen vei utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullemor70 skrev (1 time siden):

Kjæreste på 8 år nå. Vi har vært samboere og vært fra hverandre flere ganger. Daglig hygiene har vært et problem siden dag en… nå er vi sammen igjen og jeg har så store problemer med å sifra til han. Han går gladelig 3-7 dager med samme underbukse og vasker seg nedentil KUN når han dusjer. Jeg vet jeg må sifra, fordi nå tærer dette så på, og jeg er helt sikker på han kommer til å reagere som alltid; med å svare; jeg er ikke skitten. Han jobber fysisk hver eneste dag i tillegg. Hvorfor klarer han ikke legge ned den lille jobben med å vaske seg? Vi er særboere og sees annen hver uke. 

Hvordan i all verden orker du!? Jeg hadde sagt klart fra - enten vasker du deg hver dag eller så orker jeg ikke se deg mer. Ferdig snakka. Voksne, friske mennesker klarer å vaske seg! Hvor ofte dusjer han da? Hvis han jobber hardt fysisk daglig og blir svett så må han jo dusje når han kommer hjem!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullemor70 skrev (1 time siden):

Kjæreste på 8 år nå. Vi har vært samboere og vært fra hverandre flere ganger. Daglig hygiene har vært et problem siden dag en… nå er vi sammen igjen og jeg har så store problemer med å sifra til han. Han går gladelig 3-7 dager med samme underbukse og vasker seg nedentil KUN når han dusjer. Jeg vet jeg må sifra, fordi nå tærer dette så på, og jeg er helt sikker på han kommer til å reagere som alltid; med å svare; jeg er ikke skitten. Han jobber fysisk hver eneste dag i tillegg. Hvorfor klarer han ikke legge ned den lille jobben med å vaske seg? Vi er særboere og sees annen hver uke. 

Dette må du bare ta opp igjen i og med at det er et problem for deg. Når han svarer "jeg er ikke skitten" bør du svare at det er et problem for deg, og fortelle hva som er problematisk (sex, hverdagsliv, dele seng, lukt, bare tanken på dårlig hygiene- hva vet jeg, men si det som er problematisk for deg).

Deretter bør du sette en grense, dvs fortelle at dersom du ikke (...) og (...), så kan ikke jeg (...) sammen med deg. Tenk gjennom hvor grensen din går på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: Dette er et større problem enn at man er for lat for å dusje.

Mannen evner jo ikke å forstå at dette er ekstremt ekkelt. Han tror det han gjør er greit og riktig.

Du må bare gå fra han, det kommer ikke til å hjelpe med samtaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...