Gå til innhold

Gruer meg til å gå ut med søpla


Osten

Anbefalte innlegg

Sitter nå og prøver å psyke meg opp til å gå ut med søpla og sjekke postkassen. Det er ikke langt, men ikke rett utenfor inngangsdøra liksom. Er ikke noe glad i å møte andre som bor her, er ikke glad i smalltalk. Men holder det ut hvis jeg må. Veier for og imot om det er nødvendig å ta en Vival… Sånn er livet noen ganger. ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre det er helt nødvendig for å klare og kvitte seg med søppel, synes jeg du skal prøve og øve deg på dette uten å ta Vival (hvis det er mulig).

Det er for all del bedre at du tar en Vival og faktisk får kastet søpla, men det beste er nok å øve seg uten. Hvis angsten kommer og du føler deg plaget av den, så prøver du bare å fokusere på oppgaven. Gå ut, kast, hent post, hils høflig på de du må, og gå inn igjen. Fokus på oppgaven framfor på angsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. La kroppen gjøre jobben uten å blande inn hjernen og tankene. Jeg tok 1/2 Vival, møtte ingen. Men jeg gjorde det da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
Osten skrev (8 minutter siden):

Ja, det har du helt rett i. La kroppen gjøre jobben uten å blande inn hjernen og tankene. Jeg tok 1/2 Vival, møtte ingen. Men jeg gjorde det da! 

Hei, vet ikke hvilken lidelse du har (hva den heter), men bra at du klarte det! 😊 Det du og ISW sier er det jeg må gjøre når jeg har sosialangst. Når den er skikkelig ille tør jeg ikke å gå ut, men må likevel i noen tilfeller. Da må jeg bare fokusere på oppgaven, (f.eks gå på butikken) gjøre det jeg skal og gå hjem igjen, uten å ha fokus på følelsene. Det kan være svært så vanskelig, men det gir en god følelse når man har mestret. Det å stadig oppleve at det en er redd for går bra kan også være med på å gjøre det enklere seinere. 🙂

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 minutt siden):

Hei, vet ikke hvilken lidelse du har (hva den heter), men bra at du klarte det! 😊 Det du og ISW sier er det jeg må gjøre når jeg har sosialangst. Når den er skikkelig ille tør jeg ikke å gå ut, men må likevel i noen tilfeller. Da må jeg bare fokusere på oppgaven, (f.eks gå på butikken) gjøre det jeg skal og gå hjem igjen, uten å ha fokus på følelsene. Det kan være svært så vanskelig, men det gir en god følelse når man har mestret. Det å stadig oppleve at det en er redd for går bra kan også være med på å gjøre det enklere seinere. 🙂

Ja, mestringsfølelse er gull! Jeg synes ofte jeg må gjøre de tingene jeg er redd for, noen ting blir lettere (som å ta imot varer jeg har bestilt), mens andre ting forblir like forbannet vanskelig, som å gå ut med søpla. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
Osten skrev (1 minutt siden):

Ja, mestringsfølelse er gull! Jeg synes ofte jeg må gjøre de tingene jeg er redd for, noen ting blir lettere (som å ta imot varer jeg har bestilt), mens andre ting forblir like forbannet vanskelig, som å gå ut med søpla. Vet ikke hvorfor det er sånn. 

 

 

 

Nei, det er ikke godt å si annet enn at angst kan være ganske så irrasjonell til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (1 time siden):

Sitter nå og prøver å psyke meg opp til å gå ut med søpla og sjekke postkassen. Det er ikke langt, men ikke rett utenfor inngangsdøra liksom. Er ikke noe glad i å møte andre som bor her, er ikke glad i smalltalk. Men holder det ut hvis jeg må. Veier for og imot om det er nødvendig å ta en Vival… Sånn er livet noen ganger. ☹️

❤️ Stakkars deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

❤️ Stakkars deg❤️

Nei nei, det er helt feil å stakkarsliggjøre meg. Ikke gjør det, vær så snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Nei nei, det er helt feil å stakkarsliggjøre meg. Ikke gjør det, vær så snill. 

Unnskyld. Jeg har stor medfølelse til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (20 minutter siden):

Unnskyld. Jeg har stor medfølelse til deg. 

Jeg går ut fra at du mener det godt, så det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...