Gå til innhold

Blødninger og overgangsalder


Genx

Anbefalte innlegg

Ok jeg holder på å bli gal her. Flere år med stooore blødninger, kortere og kortere sykluser. Mye store klumper. Så plutselig fikk jeg et opphold på et par måneder, akkurat nok til at jeg tenkte kanskje… kanskje det snart er slutt. Men nei, nå har jeg blødd i en måned i strekk. Nok en gang store mengder. Var hos legen, hun har henvist meg til kvinneklinikken men de har ikke noe ledig før etter sommeren. Jeg er 53 år. Blir kjempeglad for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genx skrev (8 minutter siden):

Ok jeg holder på å bli gal her. Flere år med stooore blødninger, kortere og kortere sykluser. Mye store klumper. Så plutselig fikk jeg et opphold på et par måneder, akkurat nok til at jeg tenkte kanskje… kanskje det snart er slutt. Men nei, nå har jeg blødd i en måned i strekk. Nok en gang store mengder. Var hos legen, hun har henvist meg til kvinneklinikken men de har ikke noe ledig før etter sommeren. Jeg er 53 år. Blir kjempeglad for innspill! 

Høres dessverre helt normalt ut, men ble du ikke undersøkt hos legen? Så lang blødningsperiode som en mnd er jo ikke bra! Jeg ville fått time hos privat gynekolog, hadde ikke ventet i et halvt år på det altså! Klumper og varierende sykluser er helt vanlig, men å blø så lenge - nei, da hadde jeg forlangt undersøkelse kjapt!

Det er ingen gynekolog/lege som svarer her inne forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genx skrev (39 minutter siden):

Ok jeg holder på å bli gal her. Flere år med stooore blødninger, kortere og kortere sykluser. Mye store klumper. Så plutselig fikk jeg et opphold på et par måneder, akkurat nok til at jeg tenkte kanskje… kanskje det snart er slutt. Men nei, nå har jeg blødd i en måned i strekk. Nok en gang store mengder. Var hos legen, hun har henvist meg til kvinneklinikken men de har ikke noe ledig før etter sommeren. Jeg er 53 år. Blir kjempeglad for innspill! 

Jeg hadde oppsøkt en privat gynekolog, eller bedt om en henvisning til gynekolog fra legen i mellomtiden. 

Anonymkode: acc3e...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vurderer det. Det var snakk om å sette inn spiral, men jeg trenger ikke prevensjon (mannen er sterilisert) og av ymse grunner må jeg legges i narkose for å sette den inn. Det ønsker jeg ikke. Så hva er da alternativet? Må jeg bare holde ut? Det må jo snart ta slutt tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genx skrev (1 time siden):

Ja jeg vurderer det. Det var snakk om å sette inn spiral, men jeg trenger ikke prevensjon (mannen er sterilisert) og av ymse grunner må jeg legges i narkose for å sette den inn. Det ønsker jeg ikke. Så hva er da alternativet? Må jeg bare holde ut? Det må jo snart ta slutt tenker jeg. 

Jeg tenker utskraping, men det er det jo opp til gynekologen å avgjøre. :) Selv får jeg hormonpreparater omtrent slengt etter meg når jeg er hos gynekologen (har gått jevnlig for oppfølging av cyster de siste 2-3 årene), pga slike menstruasjoner som du snakker om (store klumper og store blødninger), men siden det slettes ikke skjer hver gang så vil jeg ikke ha det. Hormonspiral var forslaget sist gang, men det vil jeg i alle fall ikke ha - det tar sexlysten hos meg (ikke så mye som pillen, men dog) og den skal jeg virkelig nyte så lenge jeg kan! ;) Jeg er sterilisert så jeg har ikke bruk for prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...