Gå til innhold

Kupton eller andre med kunnskap om nedtrapping

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt Sobril 15 mg én gang om dagen i ca fem uker. Ifm opptrapping av zoloft og for å få ro og søvn på kveldstid. Igår hadde jeg en god dag, så bestemte meg for å prøve uten. Burde jeg ha trappet ned når jeg har gått på de så lenge, eller er det bare å slutte når det har vært en såpass lav dose? Er veldig redd for å skulle få skumle abstinenssymptomer.

Fortsetter under...

ISW skrev (På 1.2.2022 den 6.37):

Du «trapper ned» Sobril hver dag når du tar den en gang om dagen. Såpass kort halveringstid har den.

Ingen problem å kutte den ut eller bruke den ved behov. Du trenger ingen nedtrapping. 

Jeg har lest at hvis man går på Sobril over tid så vil kroppen bli avhengig og man vil oppleve mer angst når man ikke tar det. Tror du det er det jeg opplever om dagen? Kan det at jeg tar sobril på kveldstid gjøre at jeg har angst på dagtid? Eller gjelder det ved større doser over lenger tid? Alt skal dramatiseres i hodet mitt om dagen🥵

helseangst skrev (5 minutter siden):

Jeg har lest at hvis man går på Sobril over tid så vil kroppen bli avhengig og man vil oppleve mer angst når man ikke tar det. Tror du det er det jeg opplever om dagen? Kan det at jeg tar sobril på kveldstid gjøre at jeg har angst på dagtid? Eller gjelder det ved større doser over lenger tid? Alt skal dramatiseres i hodet mitt om dagen🥵

Jeg har ingen tro på at det er seponeringsreaksjoner du opplever. Du har brukt medisinen altfor kort tid og i altfor små doser til det. Jeg tror det er den vanlige angsten du opplever mer av når du ikke tar Sobril.

ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at det er seponeringsreaksjoner du opplever. Du har brukt medisinen altfor kort tid og i altfor små doser til det. Jeg tror det er den vanlige angsten du opplever mer av når du ikke tar Sobril.

Ja, jeg tror og håper du har rett i det. 😊🙏

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...