AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg har en bipolar sykdom og fått opplyst av lege (ikke spesialist, har ikke hatt behov for å dra dit enda) at jeg kan bruke Seroquel eller Alimemazin etter noen søvnløse netter for å få søvn selv om jeg er gravid. Dette fordi dagens anbefaling visstnok i stor grad er å ikke endre medikasjon hos en kvinne med bipolar sykdom når hun blir gravid, om medikasjon fungerer godt i utgangspunktet. Med unntak av enkelte preparat som ikke skal benyttes i svangerskap, disse er ikke aktuelle for meg, jeg står på Lamictal nå som før svangerskap. Jeg har jeg brukt Seroquel 25 mg som søvnstøtte eller Alimemazin forut for graviditeten. Disse har jeg tilgjengelig. Hvilken av dem er å foretrekke å bruke i svangerskap? Googler man finnes det lite annen info enn at begge medisinene ikke skal brukes i svangerskap. Da jeg var gravid sist, for ti år siden, var det ikke ok å bruke noen form for søvnstøtte. Jeg ble gørrsjuk noen måneder inn i svangerskapet. Kommende natt må jeg ty til et medikament enn hvor lite det frister, nå har jeg sovet fra kl 23-03 tre netter på rad. Takker for svar:-) Anonymkode: 8b2b4...73c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464978-kupton-eller-andre-sovemedisin-i-svangerskap-alimemazin-eller-seroquel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.