Gå til innhold

Kupton eller andre - sovemedisin i svangerskap, Alimemazin eller Seroquel?

Anbefalte innlegg

Jeg har en bipolar sykdom og fått opplyst av lege (ikke spesialist, har ikke hatt behov for å dra dit enda) at jeg kan bruke Seroquel eller Alimemazin etter noen søvnløse netter for å få søvn selv om jeg er gravid. Dette fordi dagens anbefaling  visstnok i stor grad er å ikke endre medikasjon hos en kvinne med bipolar sykdom når hun blir gravid, om medikasjon fungerer godt i utgangspunktet. Med unntak av enkelte preparat som ikke skal benyttes i svangerskap, disse er ikke aktuelle for meg, jeg står på Lamictal nå som før svangerskap. Jeg har jeg brukt Seroquel 25 mg som søvnstøtte eller Alimemazin forut for graviditeten. Disse har jeg tilgjengelig. Hvilken av dem er å foretrekke å bruke i svangerskap?  Googler man finnes det lite annen info enn at begge medisinene ikke skal brukes i svangerskap. Da jeg var gravid sist, for ti år siden, var det ikke ok å bruke noen form for søvnstøtte. Jeg ble gørrsjuk noen måneder inn i svangerskapet. Kommende natt må jeg ty til et medikament enn hvor lite det frister, nå har jeg sovet fra kl 23-03 tre netter på rad.

Takker for svar:-) 

Anonymkode: 8b2b4...73c

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...