Gå til innhold

Finnes det AP som man ikke urinerer om natten av?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står som vanlig bivirkning på risperdal, så SS har nok rett i sine antagelser.

Anonymkode: 3848b...4a8

Ja okei. Men da er det legen hennes som må komme med et alternativ til risperdal. 

Anonymkode: 4573c...635

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Javel. Men hvorfor foreslo ikke legen at du kunne bytte til en annen medisin som ikke har den bivirkningen? Hvorfor tror du at vi som ikke er leger kan tipse deg om en annen medisin som gjør at du ikke tisser på deg om natten? Det er en jobb for legen din. Men det finnes sikkert ikke for ellers ville du vel ha fått den? Og hvis ikke det finnes så er nok løsningen for deg å ligge med tena om natten. Gjør det noe egentlig? Verre om du måtte ha brukt det på dagtid. Om natten sover du likevel. 

Det er psykiateren sitt felt det der, men måtte ta det opp med legen for å få tena. Tror ikke det finnes nei, har lest på bivirkninger på ap nå og alle har jo det som bivirkning. Ikke vits å spør om noe nytt da,får bare ligge med tena ja. Det er ikke så farlig nei, hadde vært verre om jeg måtte gå med det om dagen ja. Det er en amerikansk side jeg er med på, mange som tar ap der som lå med bleie om natta. De gjorde heller det enn å være dårlig, så det er ikke bare meg. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Og ville mye heller ligget med tena om natten når jeg sover enn å ikke ta medisinen og gå rundt og være psykotisk. I den sammenhengen er bleie om natten et lite offer.

Det er flere enn meg som sover med det, leste det på en amerikansk side jeg er med på. De ville heller bruke bleie om natta enn å være dårlige, det er jeg jo enig i. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

På www.felleskatalogen.no kan du lese bivirkningene til alle medisiner som finnes i Norge. Jeg tisset på meg 1 gang når jeg tok Haldol på tvang en gang for lenge siden. Det er den eneste gangen jeg har tisset på meg, etter jeg var pottetrent.

Anonymkode: 3848b...4a8

Ja jeg har lest at det er en bivirkning på alle ap og da får vel jeg det, det skjer innimellom hos meg. Tar ikke sjansen uten tena for da blir det veldig vått og mye styr men å sette på maskin osv. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du forhørt deg om det er en vanlig bivirkning å tisse på seg om nettene? Tror ikke det er så vanlig skjønner du. Ville tatt en sjekk hos lege. Ikke drikk de siste to timene før du legger deg og tren musklene dine i blæra med knipeøvelser. 

For et dumt forslag. Hva tror du? Det er en vanlig bivirkning. 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Javel. Men hvorfor foreslo ikke legen at du kunne bytte til en annen medisin som ikke har den bivirkningen? Hvorfor tror du at vi som ikke er leger kan tipse deg om en annen medisin som gjør at du ikke tisser på deg om natten? Det er en jobb for legen din. Men det finnes sikkert ikke for ellers ville du vel ha fått den? Og hvis ikke det finnes så er nok løsningen for deg å ligge med tena om natten. Gjør det noe egentlig? Verre om du måtte ha brukt det på dagtid. Om natten sover du likevel. 

Skulle tro du var lege? Kanskje det er forsøkt med andre medisiner, hva vet du om det. Selvsagt er det ikke optimalt å måtte bruke tema om natten. Ja, det gjør noe.

stjernestøv skrev (17 timer siden):

Jeg tar risperdal og noen ganger urinerer jeg på meg om natten, gjorde det i natt men heldigvis hadde jeg på meg tena. Det skjedde også på latuda og xeplion, er det noen ap det ikke skjer av? Har det kommet noe nytt? Bare lurer på om jeg kan bytte til noe annet, kan jo spør om det. Sykepleieren jeg går tur med sa jeg måtte ta det opp med fact, hun syns ikke dette hørtes noe særlig ut å ha det sånn og jeg er enig. @ISW vet du om det finnes noe annet eller gir all ap denne bivirkningen? Får jo tena på blå resept men det er litt nedverdigende og jeg liker jo ikke å snakke om det heller, men så er det jo andre bivirkninger på andre medisiner. Har ikke andre bivirkninger av risperdal nå, men er det at jeg tisser på meg grunn nok til å slutte? Jeg blir jo dårlig og da, har ikke så lyst til det heller. 

Det er leit at du har fått denne bivirkningen på flere AP. Jeg vet ikke om det finnes et medikament som har en annen bivirkningsprofil, - men har du lagt merke til om dette blir verre de nettene du har tatt vival eller tilsvarende i tillegg? 

frosken skrev (50 minutter siden):

Det er leit at du har fått denne bivirkningen på flere AP. Jeg vet ikke om det finnes et medikament som har en annen bivirkningsprofil, - men har du lagt merke til om dette blir verre de nettene du har tatt vival eller tilsvarende i tillegg? 

Ja det er kjedelig. Det blir verre om jeg tar to relpax på en dag, det pleier å gå greit med en. 

Osten skrev (9 timer siden):

For et dumt forslag. Hva tror du? Det er en vanlig bivirkning. 

Osten skrev (9 timer siden):

Skulle tro du var lege? Kanskje det er forsøkt med andre medisiner, hva vet du om det. Selvsagt er det ikke optimalt å måtte bruke tema om natten. Ja, det gjør noe.

Er du alltid like blid? 

stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Ja det er kjedelig. Det blir verre om jeg tar to relpax på en dag, det pleier å gå greit med en. 

Kanskje du kan prøve en annen migrenemedisin? 

Anonymkode: 6db9a...436

stjernestøv skrev (46 minutter siden):

Ja har tenkt på det, tror relpax og har den bivirkningen så det blir dobbelt opp. 

Jeg bruker maxalt, og den funker bra for meg, i hvert fall. 

Anonymkode: 6db9a...436

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...