AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 lyseblå skrev (17 timer siden): Ville bare oppdatere og si at nå har jeg fått plass og begynner ECT-behandlingen på mandag. Jeg ser frem til å få begynne og er også veldig spent. Men har troen på at det kan fungere. Har og hatt samtale med den ene av de to nye behandlerne mine som jeg vil ha så lenge jeg er innlagt her og hun virket veldig hyggelig. Så nå håper jeg bare på at det er dette som skal til for at det snur og begynner å bli bedre. Hva slags diagnoser har du? Anonymkode: ff220...61d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyseblå Skrevet 5. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags diagnoser har du? Anonymkode: ff220...61d Bipolar og asperger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlinyellow Skrevet 5. februar 2022 Del Skrevet 5. februar 2022 Mange er "helt frelst" av ECT, og har utrolig god erfaring med det. For min del vil jeg si at det fungere mot det jeg slet med, hvilket var alvorlig depresjon med psykose. - Men jeg personlig vil aldri ta den behandlingen igjen. Jeg har glemt flere år av livet mitt, og jeg har aldri helt blitt meg selv igjen etterpå. Med det mener jeg at jeg personligheten min har blitt svekket fordi jeg har glemt så mye. Jeg var vel 27 år da jeg tok ECT, og glemte det meste fra jeg var 18 år til 27 år, hvilket jo er mange viktige år der man utvikler seg mye. Det har ikke vært lett å bygge seg opp igjen etter behandlingen, og jeg har fått mye dårligere selvtillit og selvbilde. Har generelt vært mindre motivert, interessert og engasjert for ting som jeg vanligvis har brydd meg om. Jeg synes også det er synd å ha glemt ting som bryllupet mitt, reiser, opplevelser med familie og venner, ting jeg lærte under utdanning og på jobb. Positive ting som er viktige å ha i bagasjen, og som var viktige for selvbildet mitt. Samtidig kan det hende at jeg ikke hadde vært i live hvis jeg ikke hadde tatt ECT... Hvis jeg kommer i samme situasjon igjen, har jeg tenkt at jeg vil prøve ketamin. Har opplyst mine nærmeste om det. Om det er noe bedre, vet jeg ikke. Det var bare min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyseblå Skrevet 6. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2022 girlinyellow skrev (20 timer siden): Mange er "helt frelst" av ECT, og har utrolig god erfaring med det. For min del vil jeg si at det fungere mot det jeg slet med, hvilket var alvorlig depresjon med psykose. - Men jeg personlig vil aldri ta den behandlingen igjen. Jeg har glemt flere år av livet mitt, og jeg har aldri helt blitt meg selv igjen etterpå. Med det mener jeg at jeg personligheten min har blitt svekket fordi jeg har glemt så mye. Jeg var vel 27 år da jeg tok ECT, og glemte det meste fra jeg var 18 år til 27 år, hvilket jo er mange viktige år der man utvikler seg mye. Det har ikke vært lett å bygge seg opp igjen etter behandlingen, og jeg har fått mye dårligere selvtillit og selvbilde. Har generelt vært mindre motivert, interessert og engasjert for ting som jeg vanligvis har brydd meg om. Jeg synes også det er synd å ha glemt ting som bryllupet mitt, reiser, opplevelser med familie og venner, ting jeg lærte under utdanning og på jobb. Positive ting som er viktige å ha i bagasjen, og som var viktige for selvbildet mitt. Samtidig kan det hende at jeg ikke hadde vært i live hvis jeg ikke hadde tatt ECT... Hvis jeg kommer i samme situasjon igjen, har jeg tenkt at jeg vil prøve ketamin. Har opplyst mine nærmeste om det. Om det er noe bedre, vet jeg ikke. Det var bare min erfaring. Så leit å høre at du har den erfaringen. Kan jeg spørre om du har vanskeligheter med å huske ting som skjer i livet ditt nå, eller handler hukommelsestapet bare om den perioden tilbake i tid? Ketamin behandling har jeg også tenkt at jeg ville prøve, men de tilbyr det ikke her jeg bor. Er vel bare en plass i landet de har det som jeg har skjønt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 Fikk sterkt anbefalt ECT mot alvorlig depresjon, men turte ikke, da jeg leste om alle som får hukommelsestap. Ble til slutt bedre med medisiner. Syns ketamin høres interessant. Sykehuset i Østfold tror jeg driver med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlinyellow Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 lyseblå skrev (1 time siden): Så leit å høre at du har den erfaringen. Kan jeg spørre om du har vanskeligheter med å huske ting som skjer i livet ditt nå, eller handler hukommelsestapet bare om den perioden tilbake i tid? Ketamin behandling har jeg også tenkt at jeg ville prøve, men de tilbyr det ikke her jeg bor. Er vel bare en plass i landet de har det som jeg har skjønt. Jeg har ikke problemer med å huske ting nå, heldigvis. Det var en kort stund rett etter behandling der jeg fortsatt glemte en del - dvs. i noen uker. I etterkant har jeg blitt mer og mer "normal", om jeg kan si det sånn. Jeg googlet også etter råd om hvordan forbedre hukommelsen etter ECT-behandling, og da ble fysisk aktivitet, trening, lesing, god søvn, og sunt kosthold anbefalt, så da ble jeg veldig opptatt av å gjøre/optimalisere alt dette. Det anbefales. Jeg tror det har hjulpet meg, i tillegg til å ta tiden til hjelp 🙂 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464986-ect-behandling/page/2/#findComment-4077934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.