Gå til innhold

Handler du ofte på kreditt?


AnonymBruker

Handler du ofte på kreditt?  

18 stemmer

  1. 1. Handler du ofte på kreditt?

    • Veldig ofte. Har mye kredittkort gjeld.
      0
    • Av og til
      2
    • En gang i blandt
      2
    • Veldig sjelden
      5
    • Absolutt aldri
      9


Anbefalte innlegg

Å betale med kredittkort og betale hele beløpet innen fakturafrist regnes ikke som handling på kreditt i denne undersøkelsen.

Anonymkode: 7eb83...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Å betale med kredittkort og betale hele beløpet innen fakturafrist regnes ikke som handling på kreditt i denne undersøkelsen.

Anonymkode: 7eb83...db2

Hva om man betaler inn minstebeløpet (og ikke hele) hver måned, regnes det da med? 

Anonymkode: 8889b...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva om man betaler inn minstebeløpet (og ikke hele) hver måned, regnes det da med? 

Anonymkode: 8889b...c5f

Da har man handlet på kreditt.

Anonymkode: 7eb83...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det ikke plutselig kommer noen spydigheter i denne tråden fordi noen tror at jeg har startet den.  Jeg handlet ofte på kreditt før i tiden da jeg hadde en annen økonomisk situasjon enn nå.  Jeg fikk aldri noen betalingsanmerkninger og betalte alltid ned med engang jeg fikk penger.  Da jeg ble skilt for over tyve år siden hadde jeg to tenåringer og kjøpte en leilighet som måtte pusses opp.  Jeg hadde ingen sparepenger, og måtte kjøpe en del i tillegg til oppussingen.  Jeg vil ikke si at jeg kjøpte luksusvarer.  Jeg kjøpte et nytt kjøleskap, men ellers var alt brukt.  Til slutt økte jeg boliglånet og betalte opp kreditten.

Jeg forandret mye i livet mitt.  Dro til New York og begynte å studere samtidig som jeg startet eget firma.  Døtrene mine bodde i leiligheten min og jeg leide hybel i NY de periodene jeg var der.  Jeg fikk en del stipend, og i tillegg tok jeg oppgaver da jeg var i Norge.  Det tok ofte lang tid før jeg fikk utbetalt og jeg brukte kredittkort og betalte kreditten opp da pengene kom.  Ja jeg tok sjanser, men det var verdt det😀.

Jeg ble syk og kunne ikke jobbe i noen år.  Da fikk jeg AAP og alt som het sparepenger (som jeg ikke hadde greid å spare noe særlig) føk i den perioden.  Jeg beholdt leiligheten min og kom ut av det med reist hode selv om det var tøft og jeg brukte ingenting på noen som helst luksus.

Jeg var heldig som fikk en bra stilling (drømmejobben) selv om jeg var godt voksen.  Første året fikk jeg ikke feriepenger og jeg fikk baksmell på skatten.  Jeg reiste på ferie likevel og brukte kredittkortene den sommeren.  Jeg var på rundreise i Sør Europa og reiste billig.  Jeg overnattet hos venner og på billige guesthouses.  Jeg tok drosje engang til flyplassen på vei hjem midt på natta.  Ellers var det buss og tog.  Jeg hadde en fin ferie som jeg virkelig trengte.  Månedene etterpå betalte jeg kreditten.

Jeg vet at det er noen som havner i Luksusfellen og kjøper uhemmet uten å følge med på hvor det bærer hen.  Jeg er heldig som ikke er en av dem.  Jeg forstår at det er annerledes for dem som lever et organisert A4 liv og får utbetalt en gang i måneden, men jeg tror og vet at mange bruker kredittkort som jeg.  Alle har ikke en buffer til enhver tid.

Jeg reiser mye alene og jeg har alltid flere bankkort med meg, i tilfelle noe skulle skje.  Per dags dato har jeg 3 debetkort og 3 kredittkort, og tar alltid minst 3 av de kortene med på reiser.  Jeg handler alltid med kredittkort daglig dags, men heldigvis kan jeg nå betale opp når regningene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...