Gå til innhold

Rastløse ben, psykisk lidelse og medikamenter

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mye inde uro og depresjon. Blir behandlet med lithionit. Uroen gir også utslag med kribling i armer og ben. Klarer ikke å slappe av på ettermiddag og kveld. Har det ofte slik at hender og bena må beveges hele tiden. Det går ut over livskvaliteten og depresjonen forverres. Jeg begynner nå å lure på hva som kan være sammenhengen her. Om jeg kanskje kunne hatt nytte av annen behsndling enn jeg får for depresjon? 

Anonymkode: d19c7...530

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2/4/2022 den 0.59):

Jeg har hatt mye inde uro og depresjon. Blir behandlet med lithionit. Uroen gir også utslag med kribling i armer og ben. Klarer ikke å slappe av på ettermiddag og kveld. Har det ofte slik at hender og bena må beveges hele tiden. Det går ut over livskvaliteten og depresjonen forverres. Jeg begynner nå å lure på hva som kan være sammenhengen her. Om jeg kanskje kunne hatt nytte av annen behsndling enn jeg får for depresjon? 

Har di forsøkt magnesium for kribling i armer og bein? Den hjelper iallefall mot rasttløse bein. Bruker den selv fast. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 0.59):

Jeg sliter med at hender og bein nesten alltid må beveges. Har hatt det slik lenge. Er plagsomt. Jeg lurer på årsaken til det. Kaller man det restless legs? 

Anonymkode: 8d252...09b

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg sliter med at hender og bein nesten alltid må beveges. Har hatt det slik lenge. Er plagsomt. Jeg lurer på årsaken til det. Kaller man det restless legs? 

Det er noe som kalles det. Hvis du googler det kan du lese hva det er. Stemmer helt på hvordan jeg har det.

AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 8.07):

Det er noe som kalles det. Hvis du googler det kan du lese hva det er. Stemmer helt på hvordan jeg har det.

Jeg føler at rastløse bein og armer kommer av angst og ocd for min del, men det er også noe som heter restless legs eller noe. 

Jeg er sånn at jeg må bevege beina stort sett hele tiden. 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg føler at rastløse bein og armer kommer av angst og ocd for min del, men det er også noe som heter restless legs eller noe. 

Jeg er sånn at jeg må bevege beina stort sett hele tiden. 

Jeg er mest plaget på ettermiddag og kveld.

Ikkeanonymnok

Rastløse ben og restless legs er vel det samme bare forskjellig språk. Jeg har vært plaget med det i alle år og det oppleves som kribling inni beina. Nesten som prikkedøden fra under huden. Det er forferdelig plagsomt og gjør at jeg stadig beveger beina for å få det bort. 
Det er også blitt forverret etter oppstart på Phenergan, visstnok en kjent og vanlig bivirkning. 

Det å være rastløs i armer og bein kan ikke sammenlignes, men jeg har det også ved angst/uro som en av dere nevner tidligere i tråden. 

Til TS: Dersom du går på medisiner og føler forværring av tilstand pga bivirkning (restless legs) så ville jeg tatt en prat med legen som har ansvar for medisinering. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...