Gå til innhold

Hva feiler meg? Er redd. Er som om jeg blir en annen person

Anbefalte innlegg

Sommerblomsten9

Hei. Jeg er redd. Jeg skjønner ikke hva som feiler meg. Noen ganger virker det som om jeg blir en Annen person, plutselig kan jeg ikke føle meg som meg selv, får skumle og slemme tanker, om andre og meg selv , og blir da veldig anspent i hele kroppen, og klarer ikke slappe av. Dette medfører også søvnproblemer, at jeg ikke sover på hele natten. Føler meg rett å slett som en annen person og ikke som meg selv. Lenge siden jeg har følt det sånn nå. Sov godt for 2 uker siden og også forrige uke. Nå sover jeg plutselig ingenting. Når jeg sov dårlig en dag forrige uke så følte jeg meg faktisk som meg selv, og ikke en Annen person. Men nå føler jeg meg annerledes inni meg, og slem på en måte. Sov ingenting inatt, ikke en time engang. Og er lenge siden jeg hadde så store søvnproblemer. Føler meg enda ikke som meg selv, og det er skummelt. Hva kan det være?

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (1 minutt siden):

Kan det være hjernesvulst eller noe sånt jeg har? Tror ikke jeg har en søvnlidelse, fordi det har man vel da hele tiden? Men jeg sov godt for 2 uker siden og også forrige uke

Siden du også sov godt forrige uke, så virker det jo som at dette gradvis blir bedre?

Sommerblomsten9
Glitter skrev (3 minutter siden):

Siden du også sov godt forrige uke, så virker det jo som at dette gradvis blir bedre?

Ja, men skjønner ikke hvorfor jeg plutselig slutter å sove? Det jeg ikke forstår meg på. Og det med at jeg føler meg som en annen person, og har skumle tanker som ikke føles ut som mine, 

Sommerblomsten9
Sommerblomsten9 skrev (Akkurat nå):

Ja, men skjønner ikke hvorfor jeg plutselig slutter å sove? Det jeg ikke forstår meg på. Og det med at jeg føler meg som en annen person, og har skumle tanker som ikke føles ut som mine, 

Hva kan det være da? Det påvirker også søvnen :( skjønner bare ikke hvorfor jeg sov godt forrige uke, og også denne uken, sov faktisk godt onsdag- torsdag denne uken, men inatt sov jeg ingenting og følte meg ikke som meg selv. 

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (2 minutter siden):

Jeg er redd. Har skumle tanker om andre som jeg ikke har hatt før

Er ikke farlig å ha skumle tanker om folk. Bare man ikke gjør noe med de. Jeg har gått rundt og vært skikkelig redd for å drepe en person, men jeg har det jo ikke i meg å faktisk gjøre det. Selv om jeg periodevis vil si jeg har vært nær pga jeg har hatt så stor frykt for han. 

Jeg får også tanker om å knivstikke vennen min når vi lager mat sammen. Men det er en slags irriterende tvangstanke og så klart ikke noe jeg faktisk ville gjort. 

Sommerblomsten9
Glitter skrev (20 minutter siden):

Er ikke farlig å ha skumle tanker om folk. Bare man ikke gjør noe med de. Jeg har gått rundt og vært skikkelig redd for å drepe en person, men jeg har det jo ikke i meg å faktisk gjøre det. Selv om jeg periodevis vil si jeg har vært nær pga jeg har hatt så stor frykt for han. 

Jeg får også tanker om å knivstikke vennen min når vi lager mat sammen. Men det er en slags irriterende tvangstanke og så klart ikke noe jeg faktisk ville gjort. 

Men har dette noe med søvnproblemene å gjøre, at det har en sammenheng? Det med de skumle tankene og plutselig akutte søvnproblemer. Sov jo forrige uke og i starten av denne uken. 

Sommerblomsten9 skrev (1 minutt siden):

Men har dette noe med søvnproblemene å gjøre, at det har en sammenheng? Det med de skumle tankene og plutselig akutte søvnproblemer. Sov jo forrige uke og i starten av denne uken. 

Tror du gjør best i å snakke med legen din om dette. Tror ikke det er noe noen på forumet kan si som vil hjelpe deg til å roe ned. 

Sommerblomsten9
Glitter skrev (1 minutt siden):

Tror du gjør best i å snakke med legen din om dette. Tror ikke det er noe noen på forumet kan si som vil hjelpe deg til å roe ned. 

Skjønner. Synes det er rart at jeg plutselig hele tiden slutter å sove uten grunn, ganske frustrerende. 

Annonse

Sommerblomsten9

Lurte bare på om @kuptoneller noen andre vet om det kan være en årsak til at man plutselig slutter å sove. Aldri vært plaget med søvn før, sov godt og hver dag i over 19 år. Plutselig slutta jeg og sove helt uten videre, og også nå igjen🤔 

Gjest Liviane

Som du har fått høre her før så er det ikke, isolert sett, farlig å sove dårligere noen netter. Du er ikke alvorlig syk av den grunn, men heller ganske gjennomsnittlig vil jeg tro, siden sgs alle mennesker har perioder hvor de sover dårligere enn vanlig. Det er helt normalt! 🙂

Det jeg ville vært litt mer bekymret over er din opplevelse av å ha tanker som ikke er dine og at du har en følelse av at du er blitt tatt over av en annen person. Det kan være psykosesymtomer utløst av for lite søvn, så i den sammenhengen er det viktig at du får sikret god nok søvn. Vil råde deg til å bestille time hos legen din hvor du forteller om hvordan du har det. Mener du at søvnproblemene oppstod som følge av disse rare opplevelsene og fornemmelsene er det like viktig at du forteller legen din om det. 

Sommerblomsten9
Liviane skrev (3 timer siden):

Som du har fått høre her før så er det ikke, isolert sett, farlig å sove dårligere noen netter. Du er ikke alvorlig syk av den grunn, men heller ganske gjennomsnittlig vil jeg tro, siden sgs alle mennesker har perioder hvor de sover dårligere enn vanlig. Det er helt normalt! 🙂

Det jeg ville vært litt mer bekymret over er din opplevelse av å ha tanker som ikke er dine og at du har en følelse av at du er blitt tatt over av en annen person. Det kan være psykosesymtomer utløst av for lite søvn, så i den sammenhengen er det viktig at du får sikret god nok søvn. Vil råde deg til å bestille time hos legen din hvor du forteller om hvordan du har det. Mener du at søvnproblemene oppstod som følge av disse rare opplevelsene og fornemmelsene er det like viktig at du forteller legen din om det. 

Hei. Ja, jeg begynte å føle meg annerledes inni meg først, og som om jeg ikke var meg selv, så fikk jeg tanker som ikke var mine og fikk da ikke sove. Men jeg vil ikke gå på zyprexa eller seroquel eller andre antipsykotika med vektøkning som bivirkning :( men føler meg skremt og at jeg føler meg farlig / skummel av en eller annen grunn, har skumle ukjente følelser nå. 

Sommerblomsten9 skrev (27 minutter siden):

Hei. Ja, jeg begynte å føle meg annerledes inni meg først, og som om jeg ikke var meg selv, så fikk jeg tanker som ikke var mine og fikk da ikke sove. Men jeg vil ikke gå på zyprexa eller seroquel eller andre antipsykotika med vektøkning som bivirkning :( men føler meg skremt og at jeg føler meg farlig / skummel av en eller annen grunn, har skumle ukjente følelser nå. 

Husk at følelser aldri er farlige selvom de er skumle eller ukjente. Men de tankene du nevner ville jeg snakket med legen om. Kan det være angsttanker? Eller tvangstanker? At de ikke "føles" som dine vanlige tanker. Eller tror du faktisk at det ikke er dine egne tanker?

Sommerblomsten9
helseangst skrev (2 minutter siden):

Husk at følelser aldri er farlige selvom de er skumle eller ukjente. Men de tankene du nevner ville jeg snakket med legen om. Kan det være angsttanker? Eller tvangstanker? At de ikke "føles" som dine vanlige tanker. Eller tror du faktisk at det ikke er dine egne tanker?

Jeg er redd for å fortelle legen at jeg har tanker som er skremmende som handler om å skade andre osv, og når jeg sier « nei, slutt» til tankene , så går de ikke vekk, de blir bare verre. Som om det er en ond demon som styrer tankene mine. Og får ikke sove fordi de kommer når jeg skal legge meg. Blir da frustrert og skremt. De bare føles ikke ut som mine tanker, jeg VET at det ikke er en demon som styrer tankene mine, men det bare føles ut som :( 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...