Gå til innhold

Hva feiler meg? Er redd. Er som om jeg blir en annen person

Anbefalte innlegg

Sommerblomsten9
Sommerblomsten9 skrev (Akkurat nå):

Jeg er redd for å fortelle legen at jeg har tanker som er skremmende som handler om å skade andre osv, og når jeg sier « nei, slutt» til tankene , så går de ikke vekk, de blir bare verre. Som om det er en ond demon som styrer tankene mine. Og får ikke sove fordi de kommer når jeg skal legge meg. Blir da frustrert og skremt. De bare føles ikke ut som mine tanker, jeg VET at det ikke er en demon som styrer tankene mine, men det bare føles ut som :( 

Og får også da ekstra masse angst og stress når de kommer. 

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (13 minutter siden):

Jeg er redd for å fortelle legen at jeg har tanker som er skremmende som handler om å skade andre osv, og når jeg sier « nei, slutt» til tankene , så går de ikke vekk, de blir bare verre. Som om det er en ond demon som styrer tankene mine. Og får ikke sove fordi de kommer når jeg skal legge meg. Blir da frustrert og skremt. De bare føles ikke ut som mine tanker, jeg VET at det ikke er en demon som styrer tankene mine, men det bare føles ut som :( 

Huff, jeg føler veldig med deg. Det er vondt. Jeg har OCD og tvangstanker og kunne tidligere også få tanker som "tenk om jeg skader andre", "tenk om jeg mister kontrollen og skader meg selv" , "tenk om jeg egentlig er ond og får lyst til å drepe søstrene mine" osv. Jeg kunne se det for meg, og bli kvalm og hate meg selv for at jeg hadde så forferdelige tanker. Det var grusomt. Og hvis jeg prøvde å stoppe tankene eller diskutere med de, ble det mye verre. Og jo mer jeg diskuterte med de, jo mer viklet jeg meg inn i det. Husk at tanker ikke er farlige. La de komme og la de bare være. Hvis dette er tvangstanker så er det overhodet ikke farlig, det er bare veldig veldig vondt og slitsomt. Men snakk med legen din på mandag om disse tankene. 🤗

Endret av helseangst
Sommerblomsten9
helseangst skrev (18 minutter siden):

Huff, jeg føler veldig med deg. Det er vondt. Jeg har OCD og tvangstanker og kunne tidligere også få tanker som "tenk om jeg skader andre", "tenk om jeg mister kontrollen og skader meg selv" , "tenk om jeg egentlig er ond og får lyst til å drepe søstrene mine" osv. Jeg kunne se det for meg, og bli kvalm og hate meg selv for at jeg hadde så forferdelige tanker. Det var grusomt. Og hvis jeg prøvde å stoppe tankene eller diskutere med de, ble det mye verre. Og jo mer jeg diskuterte med de, jo mer viklet jeg meg inn i det. Husk at tanker ikke er farlige. La de komme og la de bare være. Hvis dette er tvangstanker så er det overhodet ikke farlig, det er bare veldig veldig vondt og slitsomt. Men snakk med legen din på mandag om disse tankene. 🤗

Takk det skal jeg. Finnes det noe medisin for det? Og hvordan skal jeg sove når det er sånn?

Sommerblomsten9
Osten skrev (13 minutter siden):

Når du har det så slitsomt, er det lurt å ta medisiner. Du legger ikke på deg av selve medisinen.

Men zyprexa har grusomme bivirkninger , prøvde den før. Og seroquel tåler jeg ikke, har også prøvd den. 

Annonse

Men zyprexa har grusomme bivirkninger , prøvde den før. Og seroquel tåler jeg ikke, har også prøvd den. 

Ja, jeg har ikke så god greie på AP, men det høres ut som du trenger noe iallfall. Gå til legen du bruker og fortell hvordan du har det, har du gjort det? 

Sommerblomsten9

Føler meg slem. Hva er det som er galt med meg? Ikke i forhold til søvn, men at jeg føler at det er en demon som har tatt over meg. Føler meg annerledes og slem inni kroppen min, i tankene og følelsene mine. Ikke opplevd det før?

Sommerblomsten9
Osten skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har ikke så god greie på AP, men det høres ut som du trenger noe iallfall. Gå til legen du bruker og fortell hvordan du har det, har du gjort det? 

Nei har ikke dratt til legen om akkurat disse tankene og at jeg føler meg slem. 

Sommerblomsten9
Osten skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du skulle gjøre det. 

Redd hva han sier. Blir jeg innlagt? Dette med at jeg føler en demon har tatt over tankene mine og at jeg føler meg slem har jeg ikke opplevd før. Opplever også at jeg ikke følger med på tiden og at tidsperspektivet er noe feil med

Redd hva han sier. Blir jeg innlagt? Dette med at jeg føler en demon har tatt over tankene mine og at jeg føler meg slem har jeg ikke opplevd før. Opplever også at jeg ikke følger med på tiden og at tidsperspektivet er noe feil med

Du har det ikke godt nå heller, det må da være bedre å få hjelp, uansett. 

Annonse

Sommerblomsten9 skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge gikk du på zyprexa før du slutta? Det tar jo noen dager eller uker før bivirkningene blir borte

Anonymkode: e6917...0c8

Sommerblomsten9
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge gikk du på zyprexa før du slutta? Det tar jo noen dager eller uker før bivirkningene blir borte

Anonymkode: e6917...0c8

1 mnd ca. Var grusom vektøkning som aldri tok slutt , følte meg som en zombie, hadde ingen følelser , mistet følelsene mine på den. Takler ikke den vektøkningen. 

Sommerblomsten9 skrev (57 minutter siden):

Føler meg ikke som meg selv 

Er det noe du kan gjøre frem til du skal til legen på mandag? Må være veldig vondt å ha det sånn. Føler veldig med deg. Kanskje du kan snakke med legevakten? Hva er det som gjør at du ikke føler deg som deg selv?

Sommerblomsten9
helseangst skrev (11 timer siden):

Er det noe du kan gjøre frem til du skal til legen på mandag? Må være veldig vondt å ha det sånn. Føler veldig med deg. Kanskje du kan snakke med legevakten? Hva er det som gjør at du ikke føler deg som deg selv?

Føler meg bare ikke som Den personen jeg var forrige uke, føler meg som en Annen person og skummel i følelsene og tankene

Håper du kommer deg til legen i dag ❤️. Du bør være helt ærlig med legen om hvordan du føler deg, for ellers vil du faktisk ikke få riktig hjelp. Og husk at tanker aldri er farlige, det kan bare oppleves sånn.

Det høres ikke noe gøy ut å ha det sånn som du har det. Håper du får hjelp i dag 🙏

Anonymkode: dac1d...543

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...