Gå til innhold

Angående serumspeil i blodet av zoloft

Anbefalte innlegg

angstfull1985

Hei @kupton 

Har nokon spørsmål angående serumspeil i blodet av zoloft. Når eg hadde gått 6-7 dager på 150 mg zoloft var serumspeilet mitt 129. Og når eg hadde gått 3 uker på 200 mg var serumspeilet 123. Er ikkje det rart at det var lavere på høgre dose? Har ikkje snakket med lege sidan eg fekk svaret, så har ikkje fått spurt han. Er serumnivået lavt iforhold til dosen? 

Fortsetter under...

Jeg tar sjansen på noen innspill.

Serumkonsentrasjonen kan variere litt og mange forhold spiller inn. Var det lengre tid fra inntak til prøvetakning andre gangen? Er du konsekvent ift. om du tar medisinen med eller uten mat? Hadde du inntatt grapefrukt eller grapefruktjuice? 

Serumkonsentrasjonen er helt normal i forhold til dose. Ved andre prøve er den nok i nedre normalområde i forhold til dose. 

angstfull1985
ISW skrev (5 timer siden):

Jeg tar sjansen på noen innspill.

Serumkonsentrasjonen kan variere litt og mange forhold spiller inn. Var det lengre tid fra inntak til prøvetakning andre gangen? Er du konsekvent ift. om du tar medisinen med eller uten mat? Hadde du inntatt grapefrukt eller grapefruktjuice? 

Serumkonsentrasjonen er helt normal i forhold til dose. Ved andre prøve er den nok i nedre normalområde i forhold til dose. 

Trur egentlig at det gikk nesten nøyaktig like mange timer fra inntak til prøvetaking begge gangane. Ingen inntak av grapefrukt eller grapefruktjuice 🙈 Tar som oftest medisinen rett før frukost. Kan det være at serumkonsentrasjonen er Høgre med en gong man øker? 🤷🏻‍♀️ Så stabiliserer den seg etterkvart? Med tanke på at då eg tok prøva hadde eg bere gått på 150 i nokre dager, kontra 3 veke på 200 🙈 Sidan serumkonsentrasjonen er lavare på 200, vil det sei at den muligens ikkje gir noko bedre effekt enn 150? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...