Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Siden romjul har ting ikke vært bra. Lite motivasjon til å gjøre ting, har lite glede av ting, går litt tur uten at det hjelper, opplever det vanskelig å prate med folk, føler meg trøtt og sliten. Klarer husarbeid med endel anstrengelse, prøver på hekling og puslespill, men det er heller ikke noe som fungerer så bra som før. Kan det være depresjon igjen? Klarer bare le ei kort stund, vitser liker jeg ikke nå. Hadde det slik i fjor på samme tid bare nå er det verre. Har bipolar 2 og angst med depressive reaksjoner og har endel paranoia. Hadde økt angst, men ble økt på seroquel fra 75 til 100 mg og får 300 mg orfiril. Har brukerstyrt på DPS som har vært stengt i lengre tid pga korona og er bare 5 dager en får der. Spiser variert, men er et ork å lage mat. Vil helst sove og slippe å stå opp. Det var så vidt jeg orket å skrive her. Jeg kjenner lite til bipolar ennå da jeg har fått lite informasjon og får lite oppfølging. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465091-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

aa-k-j skrev (18 timer siden):

Det er lett å si når ingenting blir gjort. Det skal liksom gå over av seg selv. Tåler ikke lamictal og får ikke prøve lithium pga jeg tåler ikke medisiner så godt. 

Sånn er det her også, at jeg ikke får prøve andre medisiner. Har ikke tålt diverse antidepressiva og heller ikke Orfiril og Quetiapine. Tåler Lamictal, men har hatt liten effekt av den. 

Det er jo fryktelig frustrerende. Du gjør jo de typiske tingene for å jobbe seg ut av depresjon, så vet ikke hva annet du kan gjøre da annet enn å vente på at det skal gå over. Noe som er fryktelig tungt så klart. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465091-depresjon/#findComment-4078259
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...