Gå til innhold

Er det lett å få diagnoser?

Anbefalte innlegg

Kan en med feks dramatiserende pf lure legene med å si at hen har symptomer på alvorlige diagnoser uten å ha det, bare for å få omsorg og oppmerksomhet? Så blir hen diagnostisert med de lidelsene hen vil, mens den virkelige diagnosen dramatiserende pf) blir oversett. Hvor ofte skjer dette i psykiatrien Kupton? 

Anonymkode: 84a32...370

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465093-er-det-lett-%C3%A5-f%C3%A5-diagnoser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan en med feks dramatiserende pf lure legene med å si at hen har symptomer på alvorlige diagnoser uten å ha det, bare for å få omsorg og oppmerksomhet? Så blir hen diagnostisert med de lidelsene hen vil, mens den virkelige diagnosen dramatiserende pf) blir oversett. Hvor ofte skjer dette i psykiatrien Kupton? 

Jeg tror det er mange som blir feildiagnostisert, men å fake seg til en diagnose tror jeg ikke er så lett. Da må man jo sette seg godt inn i den diagnosen man vil ha og fake symptomer, tror det vil bli gjennomskuet. Jeg kan i hvert fall se selv hvis noen er veldig dramatiserende, da ser vel fagfolk det og. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Både ja og nei vil jeg si. Noe kan en kanskje lure de med, men neppe alt. De observerer jo også under samtaler og utredninger. 

Vis du er smart , har inngående kunskaper om diagnosen du ønsker og har utholdenheten  til å spille symptomer over tid ,så kan du kanskje klare å lure deg til den diagnosen du ønsker.  

Vis jeg forstår deg riktig ønsker du deg en alvorlig diagnose for å få mer oppmerksomhet og omsorg?  Det kan nok by på problemer for det er hels noen av personlighetsforstyrrelsene dette ønsket om oppmerksomhet og omsorg er typisk for . Så om du klarer å spille deg til en av for eksempel psykoselidelsene,  og så begynner å bli veldig krevende på omsorg og oppmerksomhet, så vil du nok bli avslørt da denne oppførselen ikke er et av symptomene på psykoselidelse. 

Du bør heller søke omsorg og oppmerksomhet andre steder enn i psykiatrien,  husk de du møter der er på jobb. Etter endt arbeidsdag går de hjem og du er glemt i det de går ut døra. Så den beste  omsorg og oppmerksomhet får du kun hos de som er glad i deg ,som familie og venner. 

Anonymkode: e3d96...0f7

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vis du er smart , har inngående kunskaper om diagnosen du ønsker og har utholdenheten  til å spille symptomer over tid ,så kan du kanskje klare å lure deg til den diagnosen du ønsker.  

Vis jeg forstår deg riktig ønsker du deg en alvorlig diagnose for å få mer oppmerksomhet og omsorg?  Det kan nok by på problemer for det er hels noen av personlighetsforstyrrelsene dette ønsket om oppmerksomhet og omsorg er typisk for . Så om du klarer å spille deg til en av for eksempel psykoselidelsene,  og så begynner å bli veldig krevende på omsorg og oppmerksomhet, så vil du nok bli avslørt da denne oppførselen ikke er et av symptomene på psykoselidelse. 

Du bør heller søke omsorg og oppmerksomhet andre steder enn i psykiatrien,  husk de du møter der er på jobb. Etter endt arbeidsdag går de hjem og du er glemt i det de går ut døra. Så den beste  omsorg og oppmerksomhet får du kun hos de som er glad i deg ,som familie og venner. 

Anonymkode: e3d96...0f7

Det er ikke meg dette gjelder, men en bekjent av meg som jeg mistenker lyver og overdramatiserer ting. 

Annonse

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er svært vanskelig å fake en diagnose. Du vil etterhvert bli gjennomskuet.

Ja, men så langt har han ikke blitt det av legestanden. Han kan sitte i forsamlinger med venner og legge ut at han har en alvorlig diagnose og prøver å få sympati. Snakker høyt så ingen skal gå glipp av hva han sier, vil alltid være midtpunkt og ha oppmerksomheten på seg. Legger ut hvor tøft han har det. Derfor jeg mistenker han lyver.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, men så langt har han ikke blitt det av legestanden. Han kan sitte i forsamlinger med venner og legge ut at han har en alvorlig diagnose og prøver å få sympati. Snakker høyt så ingen skal gå glipp av hva han sier, vil alltid være midtpunkt og ha oppmerksomheten på seg. Legger ut hvor tøft han har det. Derfor jeg mistenker han lyver.

Det kan jo være at legestanden har avslørt det, men behandler han likevel. Det kan jo være at de jobber med årsaken til at han trenger å overdrive symptomer og snakke høyt om diagnosen sin.

Annonse

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du fått fjernet diagnosen?

Anonymkode: 4f825...6c5

Ndei, da må jeg på dps og inn i behanldling der, er vanskelig det skjønner du når diagnosen først er satt. Legen tror heller ikke på diagnosen og kan ikke skjønne det , han synes det ikke stemmer overns med meg...hehe. ble tvangsdiagnotisert og var på dps på tvang i et halvt år pga av en psykose, men det vil jo ikke si at du har schisofreni oav  den grunn, alle kan ha psykoser en gang i livet, er helt frisk nå ; og jeg vil heller ikke noem mer på dps, er ferdig med det, så den vil bli stående, men ikke at jeg bryr meg ; )  

snusmumeriken96 skrev (16 minutter siden):

Ndei, da må jeg på dps og inn i behanldling der, er vanskelig det skjønner du når diagnosen først er satt. Legen tror heller ikke på diagnosen og kan ikke skjønne det , han synes det ikke stemmer overns med meg...hehe. ble tvangsdiagnotisert og var på dps på tvang i et halvt år pga av en psykose, men det vil jo ikke si at du har schisofreni oav  den grunn, alle kan ha psykoser en gang i livet, er helt frisk nå ; og jeg vil heller ikke noem mer på dps, er ferdig med det, så den vil bli stående, men ikke at jeg bryr meg ; )  

Jeg vet, har akkurat den samme historien. Jeg har også diagnosen stående der. Bryr meg egentlig heller ikke. Jeg blir bare litt bekymret hvis jeg skulle bli veldig syk med noe annet. Har hørt at folk med den diagnosen ikke ordentlig blir hørt pga diagnosen. Da tenker jeg hvis jeg kommer et annet sted enn til legen min og de leser journalen min. Utenom det, bryr det meg ikke.

Anonymkode: 4f825...6c5

snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Så rart de hiver den schizofreni diagnosen rundt om seg. Selvsagt betyr ikke 1 psykose nødvendigvis schizofreni. Skjerpings til helsevesenet! 

Forresten jeg vet ikke om du vil svare, men ble litt nysgjerrig men hva var grunnen til at du plutselig (?) fikk 1 så lang psykose som varte i 6mnd? Og er du helt frisk nå? 

Anonymkode: e273c...24e

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så rart de hiver den schizofreni diagnosen rundt om seg. Selvsagt betyr ikke 1 psykose nødvendigvis schizofreni. Skjerpings til helsevesenet! 

Forresten jeg vet ikke om du vil svare, men ble litt nysgjerrig men hva var grunnen til at du plutselig (?) fikk 1 så lang psykose som varte i 6mnd? Og er du helt frisk nå? 

Anonymkode: e273c...24e

Psykosen min varte nok ikke 6 mnd bare. Hadde symptomer som jeg skjønner nå kanskje et år før det også, altså jeg var i en psykose langt over 1 år. Jeg ble satt på antisykotika og det fjernet psykosen. Jeg brukte det bare i 3 mnd , og når jeg slutta var alt tilbake til det normale og nå er det gått et år og har ikke opplevd slike ting lenger. Jeg ble frisk fra en diagnose eller at jeg bare hadde 1 på sykise som varte lenge, jeg vet ikke 😀😀

Anonymkode: cd616...15a

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Psykosen min varte nok ikke 6 mnd bare. Hadde symptomer som jeg skjønner nå kanskje et år før det også, altså jeg var i en psykose langt over 1 år. Jeg ble satt på antisykotika og det fjernet psykosen. Jeg brukte det bare i 3 mnd , og når jeg slutta var alt tilbake til det normale og nå er det gått et år og har ikke opplevd slike ting lenger. Jeg ble frisk fra en diagnose eller at jeg bare hadde 1 på sykise som varte lenge, jeg vet ikke 😀😀

Anonymkode: cd616...15a

Hva gikk psykosen din ut på? Hva slags forestillinger hadde du siden du var psykotisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...