AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 cathlin skrev (6 timer siden): Jeg syns du kunne gjort oss alle den tjenesten og sagt, -du trenger ikke å snakke med barnestemme selv og jeg har schizofreni. Når jeg opplever at helsepersonell snakker med barnestemme, eller forklarer meg ting på en måte som du hadde gjort til en treårig, eller ser på meg på en måte som ikke kan forklares men må oppleves, da tenker jeg fordommer. Vis vi teoretisk bytter ut meg med en mørkhudet, eller en med hidjab , da hadde det blitt ramaskrik i hele samfunnet. Når dette har skjedd med meg har det skjedd uten at helsepersonellet har kjent meg eller før, de har sett diagnosen før jeg kommer inn, og begynner å oppføre seg på denne måten med en gang vi har kontakt. Jeg blir forundret og noen ganger nesten fasinert over oppførselen, og undrer meg over at at de har foran seg en pasient som kommer alene ,er pent kledd, og så klarer de å tenke at jeg ikke kan forstå en normal samtale , uten at de har prøvd. Det er skuffende, av alle så burde helsepersonell være de mest opplyste og kunnskapsrike, når de klarer å oppføre seg sånn ,så kan en bare lurer på menigmann ute i samfunnet tenker tenker om folk med schizofreni. Anonymkode: c3f24...83b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465099-n%C3%A5r-leger-skriver-rarefeil-indikasjoner-p%C3%A5-medisinene/page/2/#findComment-4078319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Sannsyneligvis for at du skal få dem på blå resept. Han fikser nok til neste gang om du ber om det, men da kan du ikke regne med å få dem på blåresept. Anonymkode: e285b...b22 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465099-n%C3%A5r-leger-skriver-rarefeil-indikasjoner-p%C3%A5-medisinene/page/2/#findComment-4078479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.