Gå til innhold

Hva er de ensomste diagnosene?

Anbefalte innlegg

Gjest Liviane
Skrevet (endret)
kupton skrev (19 minutter siden):

Ensomhet er en subjektiv opplevelse. Noen er mye alene uten å plages av det - noen nyter det (schizoide). Noen er mye alene og kunne tenke seg mer kontakt med andre (sosial fobi/unnvikende pf). Det finnes derfor selvsagt ingen ensomhetsgradsvurdering basert på diagnose. Spørsmålet virker faglig egentlig lite interessant.

Disse er ensomme.

Og med det fikk jeg bekreftet at det var hold i tankene mine. Takk for svar. 

(Locked-in syndrome må forøvrig være helt forjæ...)

Endret av Liviane
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Liviane skrev (13 minutter siden):

Og med det fikk jeg bekreftet at det var hold i tankene mine. Takk for svar. 

(Locked-in syndrome må forøvrig være helt forjæ...)

Doktoronline, -få tankene dine bekreftet av en fagperson, siden 1995

😉 

(Nå er jeg useriøs:-) 

Gjest Liviane
Skrevet
cathlin skrev (2 minutter siden):

Doktoronline, -få tankene dine bekreftet av en fagperson, siden 1995

😉

(Nå er jeg useriøs:-) 

Men det verste er at du mener det. Du kan skjule deg bak det som tilsynelatende fremstår som spøk og useriøsitet bare for å få muligheten til å sparke nedover. Sånne mennesketyper er jeg skeptisk til. 

#traffspikerenpåhodetdertenkerjeg 

Skrevet
Liviane skrev (1 minutt siden):

Men det verste er at du mener det. Du kan skjule deg bak det som tilsynelatende fremstår som spøk og useriøsitet bare for å få muligheten til å sparke nedover. Sånne mennesketyper er jeg skeptisk til. 

Dumt at du oppfatter meg slik. Jeg er ganske hyggelig. 

Skrevet
Liviane skrev (30 minutter siden):

Å komme med en kommentar som dette går virkelig ikke under definisjonen " å sparke nedover". Snakk om å overdramatisere.... Jeg synes kommentaren var morsom, fordi den er sann. Det er ikke måte på hvor tillit man har til en person på nett. Det være seg omtrent alt fra vaskemaskiner til biler og til psykdiagnoser :D 

Anonymkode: 02266...a2d

Gjest Liviane
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke måte på hvor tillit man har til en person på nett. Det være seg omtrent alt fra vaskemaskiner til biler og til psykdiagnoser

Kan ikke si at jeg har sett så mange (om noen?) har henvendt seg til Kupton for å få hans mening om vaskemaskiner, biler, m.m.? Når det kommer til psykiatrirelaterte spørsmål derimot er det ikke så rart at man henvender seg til Kupton når det gjelder ulike ting. Jeg har flere ganger fått mye verdifull kunnskap og god hjelp i så måte, og jeg vet at vi er flere som gjennom en årrekke har opparbeidet oss tillit til Kupton. De som ikke har den tilliten til ham kan jo egentlig bare la være å legge seg opp i at andre har det? 

Endret av Liviane
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å komme med en kommentar som dette går virkelig ikke under definisjonen " å sparke nedover". Snakk om å overdramatisere.... 

Anonymkode: 02266...a2d

Cathlin har holdt på slik lenge, ikke bare i denne tråden. 

Anonymkode: 15caa...f9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det må du gjerne dokumentere for jeg aldri lagt merke til det.

Anonymkode: 848e2...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liten c i cathlin, takk.

Skrevet
Frida skrev (19 minutter siden):

Jeg er helt ensom og alene og forlatt.

Håper du får en så fin kveld som mulig Frida🌷

Skrevet
Frida skrev (43 minutter siden):

Selvvalgt?

Skrevet
Frida skrev (44 minutter siden):

Diagnose?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvvalgt?

Nei. Men jeg er aldri bra nok som den jeg er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvvalgt?

De fleste psykisk syke velger ikke selv å være isolerte, men det er rett og slett sånn sykdom funker når den blir alvorlig. 

Anonymkode: 2f9e3...081

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2022 den 0.16):

Der tror jeg du tar feil. Problemer med gjensidig sosial interaksjon er hovedkriteriet for asperger, derav følger utenforskap og ensomhet., 

Hei!

ok mulig du har rett.

jeg føler meg ikke ensom jeg da, har mer ønsket venner og prøvd å skaffe meg venner fordi jeg leser at andre sier og skriver, det er så hyggelig. Jeg får lett venner, men tror jeg glemmer dem, eller ikke vet hvordan opprettholde kontakt, skjønner ikke systemet helt.

best har jeg det alene har jeg merket.

Men alene er jeg ikke, så prøver være omgjengelig, imøtekommende, høflig, empatisk og gjensidig og når jeg får mulighet forsvinner jeg.

Jeg liker treffe andre, men et eget behov for det kjenner jeg ikke. Men jeg kan bli nysgjerrig på andre, da vil jeg treffe dem, men ofte har jeg opplevd de starter snakke om sitt, og ikke hører etter, da blir det lite engasjerende.

Når jeg treffer andre blir jeg fort sliten, kjeder meg, de fleste jeg har truffet av NT mennesker på dol, passer godt sammen, jeg føler de har en felles kjemi. Selv om jeg føler meg på utsiden,,er ikke det deres problem, jeg bare noterer det også er jeg videre. 
Jeg får ikke tak i hva Og hvorfor noe tema blir tatt opp, og jeg forstår ikke og følger ofte ikke tanke og ressonomentgrunnlaget videre.

Jeg føler meg likevel ikke ensom, jeg kan kjede meg, men det er noe annet. 

jeg liker likevel å lage mat og ordne ting for andre, men det er kun på maten vi er på bølgelengde, når pratingen starter henger jeg ikke med. Jeg ville likt henge med, men den spontane løsslupne stilen gjør det vanskelig for meg.

kanskje jeg neste gang skal skrive det jeg ønsker å si, samt stikkord, kanskje jeg da lettere kommer til ordet. Kanskje forsøker verdt.

Skrevet

Jeg har hatt så mange dårlige erfaringer med venner tidligere. Og jeg har blitt mye mobba og utestengt også som voksen. Jeg sliter med å stole på andre mennesker pga.dette.

Skrevet
Frida skrev (9 timer siden):

Jeg har hatt så mange dårlige erfaringer med venner tidligere. Og jeg har blitt mye mobba og utestengt også som voksen. Jeg sliter med å stole på andre mennesker pga.dette.

Det er leit å lese at du har hatt så dårlige erfaringer. Jeg håper at du vil få oppleve noe godt; et venneforhold som kan gi deg tro på at andre vil deg vel. Det finnes mange snille mennesker der ute, men når en har opplevd så mye vondt så er det vanskelig å ha tillit til dem man møter. Det er fullt forståelig. Sender deg en varm hilsen😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...