Gå til innhold

Ble kontaktet av en psykiatrisk klinikk?

Anbefalte innlegg

Jeg ble kontaktet av en psykiatrisk klinikk. Bør jeg ringe dem opp igjen? Kjente ikke nummeret så tok ikke telefonen. 

Vet at mitt voksne barn går til psykolog på en klinikk. Lurer på om det er den klinikken. Men han vil ikke ha meg involvert i det. 

Hvorfor ringer de meg? Ville du ringt tilbake? 

Anonymkode: 4fc90...e16

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465133-ble-kontaktet-av-en-psykiatrisk-klinikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg ble kontaktet av en psykiatrisk klinikk. Bør jeg ringe dem opp igjen? Kjente ikke nummeret så tok ikke telefonen. 

Vet at mitt voksne barn går til psykolog på en klinikk. Lurer på om det er den klinikken. Men han vil ikke ha meg involvert i det. 

Jeg ville ringt tilbake, det kan jo være at det voksne barnet ditt har bedt dem ringe deg.

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ringt tilbake, det kan jo være at det voksne barnet ditt har bedt dem ringe deg.

De sa at psykiateren hadde fått beskjed om å kunne ringe meg for å vite litt mer om hvordan han fungerte som barn. Veldig greit at de tar det med i betraktning slik at de kan finne ut hvorfor han sliter. 

Beklager å fremstå kritisk, men…

Hvorfor tar ikke folk bare telefonen når det ringer? I verste fall er det en selger, men da er det bare å takke høflig nei. I stedet for å lage en forumpost rundt om man skal ringe tilbake, er det vel bare å ringe tilbake og høre hva vedkommende vil? Først da får man fasitsvaret, det er 100% ufarlig, og hvis det er et tema man ikke ønsker å snakke om, kan man vel bare formidle det? 

Veldig mange problemer, økonomiske såvel som andre, kunne vært løst om folk tok telefonen.

Jeg ringer alltid tilbake på ubesvarte anrop (norske vel å merke). Det har aldri skadet meg.

Endret av ISW
ISW skrev (1 time siden):

Beklager å fremstå kritisk, men…

Hvorfor tar ikke folk bare telefonen når det ringer? I verste fall er det en selger, men da er det bare å takke høflig nei. I stedet for å lage en forumpost rundt om man skal ringe tilbake, er det vel bare å ringe tilbake og høre hva vedkommende vil? Først da får man fasitsvaret, det er 100% ufarlig, og hvis det er et tema man ikke ønsker å snakke om, kan man vel bare formidle det? 

Veldig mange problemer, økonomiske såvel som andre, kunne vært løst om folk tok telefonen.

Jeg ringer alltid tilbake på ubesvarte anrop (norske vel å merke). Det har aldri skadet meg.

Jeg gidder ikke ta telefonen om det er ukjente nummer som ringer, men jeg googler jo alltid og sjekker hvem det var da. :) I 99,9% av tilfellene er det selgere som da blokkeres.

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg gidder ikke ta telefonen om det er ukjente nummer som ringer, men jeg googler jo alltid og sjekker hvem det var da. :) I 99,9% av tilfellene er det selgere som da blokkeres.

.. Og så får du nye 20 anrop fra noen av de øvrige 250 telefonnumrene callsenteret disponerer (og gjerne bytter ut månedlig) :) Det er en kamp du aldri vinner.

Den beste måten (tro meg, jeg har vært i bransjen) å bli kvitt selgere på er å takke høflig nei og bli bedt om å bli slettet fra listene deres. Da bruker ikke callsenteret mer tid på deg, og du slipper flere telefoner.

ISW skrev (4 minutter siden):

.. Og så får du nye 20 anrop fra noen av de øvrige 250 telefonnumrene callsenteret disponerer (og gjerne bytter ut månedlig) :) Det er en kamp du aldri vinner.

Den beste måten (tro meg, jeg har vært i bransjen) å bli kvitt selgere på er å takke høflig nei og bli bedt om å bli slettet fra listene deres. Da bruker ikke callsenteret mer tid på deg, og du slipper flere telefoner.

Ikke nødvendigvis. Min samboer ba om å bli slettet fra listene til Ice mobil og de fortsatte å ringe han ukentlig i over et år . Det måtte ende i anmeldelse til politiet før de stoppet å terrorisere ham.

Anonymkode: 9bf21...d36

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke nødvendigvis. Min samboer ba om å bli slettet fra listene til Ice mobil og de fortsatte å ringe han ukentlig i over et år . Det måtte ende i anmeldelse til politiet før de stoppet å terrorisere ham.

Det finnes selvfølgelig unntak.

Men generelt er det å ikke ta telefonen det definitivt dårligste tiltaket du kan gjøre, for da fortsetter de bare å ringe fra andre numre.

Er dette grusomt?

Jeg mener med den sysselsettingen callsenterbransjen bidrar med i landet vårt (uten den hadde arbeidsledigheten, spesielt blandt unge, vært veldig mye høyere) så er det en lav pris å betale og ta telefonen et par ganger i måneden og takke høflig nei. Det er nesten så jeg vil si at jeg ikke helt ser hvorfor dette skaper så mye raseri.

ISW skrev (9 minutter siden):

Men generelt er det å ikke ta telefonen det definitivt dårligste tiltaket du kan gjøre, for da fortsetter de bare å ringe fra andre numre.

Er dette grusomt?

Jeg mener med den sysselsettingen callsenterbransjen bidrar med i landet vårt (uten den hadde arbeidsledigheten, spesielt blandt unge, vært veldig mye høyere) så er det en lav pris å betale og ta telefonen et par ganger i måneden og takke høflig nei. Det er nesten så jeg vil si at jeg ikke helt ser hvorfor dette skaper så mye raseri.

Jeg tar som regel telefonen uansett da jeg tidligere har opplevd å ikke kjenne igjen nummeret og da viste det seg at noen nær var kommet ut for en ulykke og det var ganske viktig å få tak i meg siden jeg var nærmeste og eneste pårørende. 

Men jeg skulle ønsker selgere ikke var så innpåslitne og respekterte et nei fra første stund. Nå sier jeg nei, stryk meg av listene deres og hvis de fortsetter  å mase så legger jeg bare på. Kan være det gjør at de fortsetter å ringe, men jeg har i det minste gjort det jeg kan gjøre så om de ikke respekterer det så får det bare være.

Jeg blir ofte oppringt av selgere. Derfor orker jeg ikke å ta telefonen når det ringes av ukjente numre. Men jeg googler etterpå for å sjekke. Ringer opp igjen når jeg tror det er noen som vil ha tak i meg for annet enn salg. 

ISW skrev (43 minutter siden):

Moren min pleide å skjelle sånne selgere ut (men hun var jo ikke helt god alltid), og ba dem blant annet om å brenne i helvete. Hun truet dem også med politianmeldelse hvis ikke de sluttet å ringe. I din tid som telefonselger, opplevde du noen sånne kunder? 😅

Anonymkode: 3189e...e6c

ISW skrev (40 minutter siden):

Er dette grusomt?

Jeg har reservert meg mot callsenterterror. Det er en bransje vi fint kunne klart oss uten.

Anonymkode: 65fde...754

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har reservert meg mot callsenterterror. Det er en bransje vi fint kunne klart oss uten.

Hvordan gjør du det hvis de bruker ulike numre?

Anonymkode: 3189e...e6c

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så du mener vi burde ha 50.000 flere unge på arbeidsledighetstrygd, fordi du hater selgere?

ISW skrev (32 minutter siden):

Så du mener vi burde ha 50.000 flere unge på arbeidsledighetstrygd, fordi du hater selgere?

Regner med at du IKKE har et "nei takk til reklame"-skilt på postkassen for å støtte både reklamebransjen og postbudene.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Regner med at du IKKE har et "nei takk til reklame"-skilt på postkassen for å støtte både reklamebransjen og postbudene.

Det er korrekt. Jeg leser den reklamen jeg interesserer meg for, den andre havner i resirkulering.

Sånn er det med telefonselgere også. Jeg hører på de som har noe interessant å si, de andre avviser jeg høflig. Jeg greier virkelig ikke å se problemet. Er din tid så verdifull at du ikke kan avse ett minutt?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt ville jeg ringt tilbake om jeg ble oppringt av psykiatrisk klinikk og jeg antok det dreide seg om min sønn. 

I likhet med flere andre her lar jeg være å ta telefonen om jeg mistenker at det er selgere. Jeg har en jobb der jeg blir oppringt fra selgere i inn- og utland, og de er ofte ubehagelig å bli kvitt; det er rene tidstyver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...