Gå til innhold

Ble kontaktet av en psykiatrisk klinikk?

Anbefalte innlegg

ISW skrev (27 minutter siden):

Det er korrekt. Jeg leser den reklamen jeg interesserer meg for, den andre havner i resirkulering.

Ikke spesielt miljøvennlig.

ISW skrev (27 minutter siden):

Sånn er det med telefonselgere også. Jeg hører på de som har noe interessant å si, de andre avviser jeg høflig. Jeg greier virkelig ikke å se problemet. Er din tid så verdifull at du ikke kan avse ett minutt?

Jeg er ikke interessert i å bruke til på reklame. Jeg klare å finne ut hva jeg skal bruke penger på uten reklame. Derfor har jeg reservert meg mot telefonterror, reklame i posten og bruker spam-filter på eposten.

Anonymkode: 65fde...754

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke spesielt miljøvennlig.

Jeg er ikke interessert i å bruke til på reklame. Jeg klare å finne ut hva jeg skal bruke penger på uten reklame. Derfor har jeg reservert meg mot telefonterror, reklame i posten og bruker spam-filter på eposten.

Nå kverulerer du og har helt håpløs argumentasjon, når jeg liksom skal ha dårlig samvittighet ovenfor miljøet for å få reklame.  

Men en ting har du igrunn rett i. Hvis du vet at du ikke noen gang ville kjøpt noe av en selger, så er det gunstig for både deg og selger at du reserverer deg, slik at vedkommende slipper å bruke tid på deg og du slipper irritasjonen.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har reservert meg mot telefonsalg i Reservasjonsregisteret.

Dette må jeg sjekke opp i. Vil reservere meg for telefonselgere for de kan være plagsomme,  og frekke. 

En gang sa jeg nei til å kjøpe noe men fikk både regning på 500 kr og vare tilsendt. Det måtte returneres. 

Anonymkode: 4fc90...e16

Ikkeanonymnok
ISW skrev (9 timer siden):

Beklager å fremstå kritisk, men…

Hvorfor tar ikke folk bare telefonen når det ringer? I verste fall er det en selger, men da er det bare å takke høflig nei. I stedet for å lage en forumpost rundt om man skal ringe tilbake, er det vel bare å ringe tilbake og høre hva vedkommende vil? Først da får man fasitsvaret, det er 100% ufarlig, og hvis det er et tema man ikke ønsker å snakke om, kan man vel bare formidle det? 

Veldig mange problemer, økonomiske såvel som andre, kunne vært løst om folk tok telefonen.

Jeg ringer alltid tilbake på ubesvarte anrop (norske vel å merke). Det har aldri skadet meg.

Tror dette er lettere for de som ikke har problemer med å prate i telefonen. Å be sånne som meg om å bare ta telefonen fordi det ikke er farlig er like dumt som å be den med sosial angst til å gå på kjøpesenter i julestria fordi det ikke er farlig, eller den med edderkoppfobi om å bare slappe av fordi edderkoppen ikke er farlig osv. 

Poenget er at det nytter ikke at noen sier at det ikke er farlig når det er en innvendig frykt som stopper det. 

Livet hadde blitt så mye enklere om jeg bare kunne tatt telefonen, eller bare skjerpet meg når depresjonen er uhåndterbar, eller ledd det bort når jeg våkner i panikk av mareritt fra tidligere traumer. Ikke alt man kan styre selv, betyr ikke at en ikke skulle ønske det var annerledes eller at man ikke jobber med det. :)

Worriesome Plenty 2

Telefonsalg er krenking av privatlivets fred. De tar ikke ett nei, de fortsetter å snakke. Jeg har også en gang fått faktura på noe jeg skulle få gratis! Det tok meg ett par timer på telefonen å få slettet. Det er en bransje som ikke har de høyeste etiske standardene også. Ungdom jobbet før dette ble en vanlig bransje på tidlig 90tallet. Jeg er reservert nå, etter den episoden med faktura og påfølgende rot med å rydde opp. Men blir fortsatt oppringt av veldedighet osv, og firmaer man har ett kundeforhold til. Gir man noe til veldedighet så kan man banne på at de ringer deg opp for å få deg til å bli fast. Men det de glemmer å nevne er att da tar det ganske lang tid med donasjoner før du faktisk gir til saken heller enn å lønne telemarkedsføreren som ringer. Så begynn heller å gi på eget initiativ sier nå jeg, så går pengene dit de skal.

Det samme gjelder for dørsalg. Sikkert mange unge som trenger en slik jobb, men for 99% av de som får de på døren er det bare plagsomt. En venn av meg fikk 800 kroner for hver strømkunde hun kapret. Det sier seg selv da at da er det ikke mye å spare på den strømavtalen.

Endret av Worriesome Plenty 2

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...