Gå til innhold

Er dette depresjon, og trenger jeg hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo hvordan det er å være deprimert, for det har jo hendt at jeg har vært det. 

Men nå er jeg litt i tvil, og trenger litt hjelp til å finne ut av det. Symptomene mine er en veldig slitenhet og en følelse av å være "murt inne" av en slags "stumhet" og handlingslammelse. Jeg synes det er vanskelig å snakke og jeg har en følelse av å ikke komme ut av meg selv. Skulle jeg ha sett meg selv utenfra så hadde jeg nok sett forskremt og alvorlig ut og uten mimikk i ansiktet. Jeg har også innimellom fornemmelser av at det renner noe fra hjernen min. Kan føle det fysisk. Jeg orker ikke så mye nå, og bør vel bare slappe av mest mulig. Jeg er på en måte trist, men mangler liksom evnen til å vise det. Jeg er innmurt i meg selv nå, er hemmet og føler meg nesten apatisk. En litt angstfylt følelse å ha det sånn, men det går nok over igjen snart. Det får være trøsten, selv om jeg for det meste nå tror at jeg aldri vil komme ut av dette igjen. Tenk om jeg forblir stuck inni meg selv? 

Er dette noe å oppsøke lege for, eller skal jeg bare se an noen dager hvordan det går? Diagnosen er BP1, hvis det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: e18f7...c66

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465148-er-dette-depresjon-og-trenger-jeg-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vanskelig å si, jeg har vært dypt deprimert, men har aldri hatt det sånn som du forklarer. Hvis du har det veldig vanskelig, bør du uansett ta kontakt med legen og be om time.

Anonymkode: bf07d...a6e

Hurja skrev (43 minutter siden):

Kjenner meg igjen (mht depresjon)

Takk for svar, begge to. Det var litt motstridende med at den ene ikke hadde opplevd det og den andre hadde. Jeg får nok bare vente å se det an noen dager om det vedvarer, så får jeg ta kontakt med legen hvis ikke det blir noe bedre eller hvis det blir verre. Takk igjen! 

Nei, dette går ikke veien likevel. Nå snur det til det verre igjen. Er redd! Det har begynt å blinke små lys både når jeg har øynene åpne og igjen. Et redd og nå er jeg truende til å gå på legevakten, men er det misbruk av tjenesten? Kjenner det snur seg oppover kanskje, for sånn blinking pleier å skje når jeg er manisk. Men er jo ikke manisk nå, men kanskje jeg blir det? Jeg vil ikke dette her! Men kan sikkert vente å se det an? Jeg er rådløs bare, så spør her. @kupton, hva tror du?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette går ikke veien likevel. Nå snur det til det verre igjen. Er redd! Det har begynt å blinke små lys både når jeg har øynene åpne og igjen. Et redd og nå er jeg truende til å gå på legevakten, men er det misbruk av tjenesten? Kjenner det snur seg oppover kanskje, for sånn blinking pleier å skje når jeg er manisk. Men er jo ikke manisk nå, men kanskje jeg blir det? Jeg vil ikke dette her! Men kan sikkert vente å se det an? Jeg er rådløs bare, så spør her. @kupton, hva tror du?

Håper du får svar fra  @kupton, siden du har bp 1, en sykdom man skal ta på alvor når man merker endringer ❤️

Hurja skrev (12 minutter siden):

Håper du får svar fra  @kupton, siden du har bp 1, en sykdom man skal ta på alvor når man merker endringer ❤️

❤️

kupton skrev (6 minutter siden):

Jeg synes du skal oppsøke lege. Helst en som kjenner deg godt.

👍

Jeg tar kontakt i morgen hvis det vedvarer. Nå burde jeg ta noe ekstra AP og få meg noe søvn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...