Gå til innhold

Syk av for lite nærhet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan en få symptomer på psykisk sykdom av å bli nektet kroppskontakt og nærhet i relasjoner?

Anonymkode: 4af96...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (10 minutter siden):

Ja, det kan man bli syk av. Syk i betydningen subjektivt ubehag og nedsatt funksjon.

Kunne du kanskje ha utdypet på hvilke områder man kan få nedsatt funksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (11 minutter siden):

Ved generelt ubehag over tid, går funksjon/produktivitet ned. En presterer dårligere.

Takk Kupton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at de av oss som lever alene er dømt til å slite psykisk. Okei da så. Kjekt å vite. 

Anonymkode: fba50...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det betyr at de av oss som lever alene er dømt til å slite psykisk. Okei da så. Kjekt å vite. 

Hvis du ikke klarer å være rundt folk eller har sosiale antenner så ja. Da må du eventuelt betale noen for nærkontakt.

Anonymkode: f607e...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er forskjell på at noe kan skje og at det er dømt til / nødt til å skje.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du ikke klarer å være rundt folk eller har sosiale antenner så ja. Da må du eventuelt betale noen for nærkontakt.

Det er straffbart.

Anonymkode: 985f4...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er straffbart.

Ikke over hele verden.

Og jeg tviler vel på at det blir konsekvenser om man på et nettsted tilbyr betaling mot noen å klemme og holde rundt. Det er vel rent sexkjøp som er ulovlig. 

I Japan har de egne steder hvor man kan betale for å nærhet(ikke sex) hvis man savner det da ensomhet er et utbredt problem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er straffbart.

Det går an å kjøpe seg massasje. Det er kroppskontakt.

Anonymkode: ffbd7...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, det er ikke det samme.

Spørsmålet til TS handlet om relasjoner uten nærhet.  Leve i et dødt/dårlig forhold  kan være mye verre enn å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 timer siden):

Ja, det kan man bli syk av. Syk i betydningen subjektivt ubehag og nedsatt funksjon.

Så 40 år uten kroppskontakt med et annet menneske er veldig skadelig?

Anonymkode: bd6f9...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke det samme.

Spørsmålet til TS handlet om relasjoner uten nærhet.  Leve i et dødt/dårlig forhold  kan være mye verre enn å være singel.

Jeg har bodd lenge alene, men er mindre ensom nå enn da jeg var gift. Fikk da heller ikke gå ut på ettermiddag/kveld for å møte andre mennesker. Og ja, jeg har det mye bedre nå enn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så 40 år uten kroppskontakt med et annet menneske er veldig skadelig?

Anonymkode: bd6f9...9fe

For noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (10 minutter siden):

For noen. 

Hva syns du om at Nav (staten) deler ut en kosevenn til alle ensomme single? Det hadde vært noe vel! De kan be folk melde seg både om de vil ha kos og om de trenger kos. Så kan de lage et register og spleise folk i samme by. Kjekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva syns du om at Nav (staten) deler ut en kosevenn til alle ensomme single? Det hadde vært noe vel! De kan be folk melde seg både om de vil ha kos og om de trenger kos. Så kan de lage et register og spleise folk i samme by. Kjekt! 

Denne tjenesten er allerede privatisert. :) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
Glitter skrev (9 minutter siden):

Denne tjenesten er allerede privatisert. :) ;)

Ja, jeg ville nok ha valgt noen selv i stedet for at nav skulle finne noen til meg, om jeg hadde vært i en sånn situasjon. 😉 Det finnes f.eks  mange slags digitale møteplasser i dag hvor en lett kan gjøre avtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 12.19):

Jeg har en sugardaddy jeg :) Har får jeg all min nrkontakt av, og får i tilegg betalt:) 

Anonymkode: 5f53b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...