Gå til innhold

betydde disse spm at hun trodde jeg hadde borderline??


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Da jeg var 16 år tvang mamma meg til å gå på BUP pga av bulimi. Jeg var der bare tre ganger fordi jeg gadd ikke gå mer, fordi den gikk over av seg selv. Jeg ble presset veldig til å fortsette, men jeg så ikke vitsen når jeg ikke hadde bulimi mer. Jeg visste ikke at det gikk an å ha andre problemer med humør og personlighet etc for å gå dit nemlig.

Uansett, legen min der spurte meg gjentatte ganger om jeg ofte "tenkte noe i det ene øyeblikket, og så forandret mening" eller noe sånt. Dette hadde jeg ikke innsikt i da, men nå vet jeg at det er slik.

Betyr de spørsmålene at hun trodde jeg hadde borderline? For i tillegg til bulimien som gikk over, så hadde jeg gjenntatte raserianfall og raserte huset, og mamma påstod jeg hadde et ikke eksisterende forhold til sannheten.

For når jeg leser på nettet, så ser det ut som bulimi og raserianfall og skiftende meninger har sammenheng med borderline, det er derfor jeg undrer. Nå driver jeg med selvskading, og det har jo også med borderline å gjøre. Og det hender humøret svinger med minutters mellomrom altså. Men det er vel normalt å ligge å vræle av latter på gulvet og så ha selvmordstanker som kommer plutselig når jeg føler meg forlatt eller oversett når man er ung?

Jeg har ikke noe psykisk problem, det var bare slik ungdomspubertestproblemene mine utartet seg?

Men mamma var manisk depressiv og hadde angst da hun var ung, hvordan vet jeg med bakgrunn at jeg har blitt sendt til psykolog og psykiater 3 ganger før jeg er 20, at jeg er frisk, kan jeg være helt sikker?

Hvordan vet jeg at jeg ikke har arvet bipolar helt sikkert? For da jeg var 15 var jeg hyper og glad og sang høyt på gaten og ofte har jeg hatt perioder der jeg er jævlig irritert!! Og da jeg var 15 hadde jeg alltid kjempetrang til å snakke høyt og masse og folk kjeftet på meg fordi jeg prata for høyt i butikkene. Kan jeg likevel være sikker på at jeg ikke har arvet manisk depresjon?? Fordi når jeg leser om det, så passer det ikke helt! Dessuten tror jeg at jeg har hatt depresjon 2 ganger, og på ene siden er jeg arvelig belastet. Men på den andre siden, så kan omtrent ALT forklares ut fra vonde ting som har skjedd i livet mitt. Så da vet jeg jo ikke! :\

Kan man være slik som meg, og likevel være normal??

Jeg angrer på at jeg sluttet på BUP, for hadde jeg forsatt hadde jeg visst om jeg er normal eller ikke. Dumme meg:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Det våger jeg ikke uttale meg om.... Du sier at du driver med selvskading... og det er jo et tydelig tegn på at du har det vanskelig. Håper du oppsøker hjelp.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...