Gå til innhold

Nedtrapping av medisiner (Seroxat)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå trappet litt ned fra 30 mg daglig til 20 og 25 annenhver dag. Tre uker. Jeg merker heldigvis ikke mer angst. Men jeg føler at bevegelsene med tunge har flyttet seg til rundt munnen. Det er ikke mye, men har liksom «skjelvinger» der, lepper og rundt munnen. Det er kanskje vanskelig å vurdere, men kan det være «normalt»? 
Jeg trapper også samtidig ned på Furix, som jeg har tatt 40 mg av daglig i noen år. Ble satt på det pga vann i kroppen da  jeg brukte Vallergan, sluttet med Vallergan for flere år siden. Det er bare «blitt sånn» at jeg har fortsatt med Furix. Nå tar jeg 20 mg i to uker og skal til slutt trappe ned helt. Kan skjelvingen/sitringen ha noe med det å gjøre? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465193-nedtrapping-av-medisiner-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel trolig tardive dyskinesier etter hva du formidlet i en tidligere tråd. Det vil kunne forverre seg når du trapper ned SSRI, fordi nedtrapping vil øke dopaminerg aktivitet i hjernen og noen reseptorer har blitt oversensitive.

Sannsynligvis vil det gå seg til etter noe tid 😊

ISW skrev (55 minutter siden):

Du har vel trolig tardive dyskinesier etter hva du formidlet i en tidligere tråd. Det vil kunne forverre seg når du trapper ned SSRI, fordi nedtrapping vil øke dopaminerg aktivitet i hjernen og noen reseptorer har blitt oversensitive.

Sannsynligvis vil det gå seg til etter noe tid 😊

Takk for svar. Håper det går seg til ja. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...