Gå til innhold

Alltid rare drømmer av alkohol

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Er det vanlig? Hele tiden jeg drikker alkohol så drømmer jeg veldig rart. Det er ofte mareritt, men kan også ha gode drømmer. Jeg husker aldri drømmene mine ellers, men når jeg har drukket så drømmer jeg absolutt hele tiden og jeg husker det lenge etterpå. Noen som vet hvorfor? 😛 laget meg en god drink i går. Bare 1, så var ikke for å bli full, men noe jeg synes smaker veldig godt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465206-alltid-rare-dr%C3%B8mmer-av-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (39 minutter siden):

Jeg husker aldri drømmene mine ellers, men når jeg har drukket så drømmer jeg absolutt hele tiden og jeg husker det lenge etterpå. Noen som vet hvorfor?

Jeg har lest at fagfolk mener følgende:

- Vi drømmer hver natt, selv om vi ikke husker det

- Alkohol reduserer søvnkvaliteten totalt sett (noe med at det blir mindre veldig dyp søvn enn ellers), selv om innsovningen kan gå lettere enn uten 

Så jeg kan tenke meg at det er fordi du sover litt "annerledes" / mindre dypt, selv om du ikke merker forskjellen selv, og at dette "avviket" gjør at du husker mer av drømmene. 

Det påstås også at evnen til å huske drømmer kan trenes opp til en viss grad, f.eks. hvis det første man gjør i våken tilstand om  morgenen er å notere ned hva man har drømt. Men jeg har aldri prøvd det selv - jeg har ofte typiske "stressdrømmer" mot slutten av natten, og de foretrekker jeg å glemme snarest. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...