Gå til innhold

Kan alkohol trigge en episode? Tåler ikke alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hvis man har en psykisk lidelse, kan man bli dårlig av å drikke? I lang tid. Jeg er veldig varsom for stress. Og nå idag, har utestedene åpnet og vennene mine vil dit. Jeg kjenner allerede på angst, allerede på stress. Ikke bare pga alkohol, men pga folkemengden og jeg vet at når jeg drikker får jeg en utfordrende atferd som jeg angrer på i etterkant. Er veldig lenge siden har vært på utested nå. Når jeg havner i en episode, blir jeg veldig dårlig , får ikke sove på flere uker, deprimert, selvmordstanker osv. 

Anonymkode: f31b0...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er du jo heldig som har en enkel måte å unngå å bli syk på

Anonymkode: 7705c...f0f

Det er jo det jeg ikke har. Blir selvfølgelig syk av andre ting også og havner i episoder , men alkohol og stress kan trigge det ekstra mye. Og jeg har nettopp kommet ut av en sånn episode, og vil ikke da havne dit idag igjen. Men kjenner jeg kommer til å gjøre det.

Anonymkode: f31b0...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er jo det jeg ikke har. Blir selvfølgelig syk av andre ting også og havner i episoder , men alkohol og stress kan trigge det ekstra mye. Og jeg har nettopp kommet ut av en sånn episode, og vil ikke da havne dit idag igjen. Men kjenner jeg kommer til å gjøre det.

Anonymkode: f31b0...96f

Hvorfor gjøre det da, er det verdt det?

Jeg og kunne bli dårlig i flere uker etter en tur ute med alkohol, fant ut det var ikke verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo det jeg ikke har. Blir selvfølgelig syk av andre ting også og havner i episoder , men alkohol og stress kan trigge det ekstra mye. Og jeg har nettopp kommet ut av en sånn episode, og vil ikke da havne dit idag igjen. Men kjenner jeg kommer til å gjøre det.

Anonymkode: f31b0...96f

da har du jo svart deg selv. :) Bli med, men ta deg en eplemost eller brus, eller la vær å gå på kino i stedet :) 

Anonymkode: 2a4a9...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo det jeg ikke har. Blir selvfølgelig syk av andre ting også og havner i episoder , men alkohol og stress kan trigge det ekstra mye. Og jeg har nettopp kommet ut av en sånn episode, og vil ikke da havne dit idag igjen. Men kjenner jeg kommer til å gjøre det.

Anonymkode: f31b0...96f

Så da gjør du det altså med vitende og vilje selv om du vet hvor dårlig du blir etterpå? Det høres jo ikke ut som du koser deg når du er ute og drikker en gang, så hvorfor??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Så da gjør du det altså med vitende og vilje selv om du vet hvor dårlig du blir etterpå? Det høres jo ikke ut som du koser deg når du er ute og drikker en gang, så hvorfor??? 

Har ikke drukket på flere mnd, men tenkte at jeg kunne ta meg en drikke når det er gjenåpning idag, men får nok bare si at jeg ikke kan drikke, redd om folk mobber / erter meg da. 

Anonymkode: f31b0...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (53 minutter siden):

Drikking provoserer episoder hos meg!

Da burde du aldri drikke igjen. 

Anonymkode: a5d71...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke drukket på flere mnd, men tenkte at jeg kunne ta meg en drikke når det er gjenåpning idag, men får nok bare si at jeg ikke kan drikke, redd om folk mobber / erter meg da. 

Anonymkode: f31b0...96f

så overlever du da det fremfor å bli dårlig. ert dem tilbake, eller skaff deg nye venner.

Anonymkode: 2a4a9...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om de erter deg om du ikke drikker alkohol. En kan da fint kose seg uten alkohol. Børst av deg ertingen og ignorer de så gir de seg nok. Folk erter fordi de får respons på det og ignorerer man det forstår de at det ikke biter på og da slutter de med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Ja alkoholen kan vekke gamle minner. Jeg kan plutselig huske en melodi jeg hørte før eller huske ting jeg ikke husker til vanlig i beruset tilstand. Er ikke alltid en blir gladere av å ruse seg. Har opplevd begge deler. Noen ganger har jeg blitt glad, andre ganger har alkoholen kun fått kontakt med sorgen i meg og jeg sitter og tror at jeg har kontakt med mitt dypeste jeg, men så egentlig bare narrer det deg for NPR du våkner dagen etter så er alt bare verre, tomhetsfølelse. Og jeg har aldri blitt bedre av alkohol. Drikker nesten ikke lenger. Drikker kun om jeg er med andre som drikker, men ikke med hensikt å bli full.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...