Gå til innhold

cider som er utgått?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lenge da? Det er mange varer som må ha holdbarhetsdato, selv om det egentlig er litt meningsløst. Den er trolig helt fin så lenge vi ikke snakker om årevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (32 minutter siden):

Det tror jeg går bra, tenker at den er like god. Jeg ser aldri på datoen på sånt.

Ok. Jeg har drukket utgått cider før, men nå var det snakk om at bror min ville ha det. Vil ikke gi bort noe folk kan bli dårlig av, bare sier jeg ikke tar sjansen på det for han har så mange plager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (7 minutter siden):

Hvor lenge da? Det er mange varer som må ha holdbarhetsdato, selv om det egentlig er litt meningsløst. Den er trolig helt fin så lenge vi ikke snakker om årevis. 

Det er snakk om år tror jeg,kanskje ikke så lurt å drikke da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Det er snakk om år tror jeg,kanskje ikke så lurt å drikke da? 

Hvis den virker normal når du åpner den, altså at den "slipper ut" litt kullsyre, er den trolig helt fin. Følg de samme reglene som ved andre ting som har gått over "best før"-datoen: Virker lukt og smak grei, går det bra. Det er i hvert fall helt ufarlig. 

Lukter det eddik eller noe annet det ikke burde, blir det noe annet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Ok. Jeg har drukket utgått cider før, men nå var det snakk om at bror min ville ha det. Vil ikke gi bort noe folk kan bli dårlig av, bare sier jeg ikke tar sjansen på det for han har så mange plager. 

Enig med Laban over her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (11 minutter siden):

Hvis den virker normal når du åpner den, altså at den "slipper ut" litt kullsyre, er den trolig helt fin. Følg de samme reglene som ved andre ting som har gått over "best før"-datoen: Virker lukt og smak grei, går det bra. Det er i hvert fall helt ufarlig. 

Lukter det eddik eller noe annet det ikke burde, blir det noe annet.   

Ok takk for det. De andre jeg hadde som var utgått smakte like godt,bare lurte på dette om det var farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...