Gå til innhold

Lørdagskveld - det blåser og regner ute


påskelilje

Anbefalte innlegg

Huff, vinden uler utenfor. Det har vært vått og grått og vindfullt i hele dag... Vinden skal visst løye litt om en times tid, kanskje det da blir en liten kveldstur på oss?

Ellers har dagen vært ganske avslappende. Sein frokost, OL på TV, jeg dro av gårde på trening et par timer, tok et langt bad i badekaret 😊, fikk ryddet tøy og skiftet på sengene. Dattera er på jobb i kveld, og mannen og jeg har fyrt i ovnen og inntatt sofaene 😁 Ikke så voldsomt sprell her i kveld, men fint likevel,  med stearinlys, TV og et par glass vin 😊

Hva skjer hos dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (25 minutter siden):

Huff, vinden uler utenfor. Det har vært vått og grått og vindfullt i hele dag... Vinden skal visst løye litt om en times tid, kanskje det da blir en liten kveldstur på oss?

Ellers har dagen vært ganske avslappende. Sein frokost, OL på TV, jeg dro av gårde på trening et par timer, tok et langt bad i badekaret 😊, fikk ryddet tøy og skiftet på sengene. Dattera er på jobb i kveld, og mannen og jeg har fyrt i ovnen og inntatt sofaene 😁 Ikke så voldsomt sprell her i kveld, men fint likevel,  med stearinlys, TV og et par glass vin 😊

Hva skjer hos dere da?

Mannen var ute et par timer og brøytet med stor-traktoren i formiddag, jeg var inne og støvsuget og vasket badet og tuslet litt med annet småtteri av husarbeide. Så dro vi på handlerunde og handlet litt for svigers også. Mens mannen var der en tur med varer og måket litt snø så leste jeg ut boka jeg holder på med, "Den tause moren" av Arnaldur Indridason, han leverer som vanlig!
Da mannen kom hjem ble det biff og etter det har vi slappet av foran tv'n, men jeg husket plutselig at jeg måtte spinne en pokestop i dag for å få 7-dagersbonusen så jeg tuslet ut en liten tur for å gjøre det og nå har jeg sunket ned i godstolen igjen og vi spiser litt lk-sjokoladekake. :) Fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg hadde lørdagsvakt i dag som begynte kl 10.00 og ferdig 15.00. Jeg sto opp 9.15, tok en dusj, laget meg en kopp kaffe og satte meg i sofaen med beina i sofaen, pledd, laptopp på fanget og headset på hodet. Det var en så rolig  arbeidsdag at jeg tenkte at det er utrolig at jeg tjener penger på dette her 😀 Men uka ellers har vært hektisk, så det var deilig med en slik dag. Jeg satt og så på tv,n og skrudde ned lyden på tv' n hver gang telefonen ringte. Herlig ! 😀

Samboeren dro og trente med en kamerat mens jeg jobbet. 

Sønnen min har tatt seg en tur hjem  og skal studere hjemme noen dager. Han følger forelesningene på nettet og leverte oblig i går. Da jeg var ferdig på jobb, dro jeg og sønnen  til kjøpesenteret. Han skulle få seg noen nye klær av meg og jeg skulle kjøpe morsdagsgave til moren min. Deilig å slippe munnbindet. 

Etterpå dro sønnen til en kompis og skal overnatte der. De har vist tenkt seg ut på byen. 

Jeg har laget hjemmelaget pizza i kveld og nå sitter samboeren og jeg og ser på " Hver gang vi møtes" 

I morgen drar vi til foreldrene mine for å feire morsdag. 

Det blir ingen trening på meg denne helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Har handlet og ordnet litt hjemme. Nå sitter jeg i sofaen og hører på gamle klassikere mens vinden og regner herjer utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Mannen var ute et par timer og brøytet med stor-traktoren i formiddag, jeg var inne og støvsuget og vasket badet og tuslet litt med annet småtteri av husarbeide. Så dro vi på handlerunde og handlet litt for svigers også. Mens mannen var der en tur med varer og måket litt snø så leste jeg ut boka jeg holder på med, "Den tause moren" av Arnaldur Indridason, han leverer som vanlig!
Da mannen kom hjem ble det biff og etter det har vi slappet av foran tv'n, men jeg husket plutselig at jeg måtte spinne en pokestop i dag for å få 7-dagersbonusen så jeg tuslet ut en liten tur for å gjøre det og nå har jeg sunket ned i godstolen igjen og vi spiser litt lk-sjokoladekake. :) Fin dag!

Jeg holder på å lese Rosens navn,  av Umberto Eco. Liker den, men det er litt dårlig fremdrift, og boka er tjukk... Det går litt seint altså.  Skal lese litt mer i kveld, men nå har vi sett episode 3 om Treholt. Veldig interessant.  Blir vel en episode til tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (17 minutter siden):

Har handlet og ordnet litt hjemme. Nå sitter jeg i sofaen og hører på gamle klassikere mens vinden og regner herjer utenfor. 

Musikk? Hva slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde lørdagsvakt i dag som begynte kl 10.00 og ferdig 15.00. Jeg sto opp 9.15, tok en dusj, laget meg en kopp kaffe og satte meg i sofaen med beina i sofaen, pledd, laptopp på fanget og headset på hodet. Det var en så rolig  arbeidsdag at jeg tenkte at det er utrolig at jeg tjener penger på dette her 😀 Men uka ellers har vært hektisk, så det var deilig med en slik dag. Jeg satt og så på tv,n og skrudde ned lyden på tv' n hver gang telefonen ringte. Herlig ! 😀

Samboeren dro og trente med en kamerat mens jeg jobbet. 

Sønnen min har tatt seg en tur hjem  og skal studere hjemme noen dager. Han følger forelesningene på nettet og leverte oblig i går. Da jeg var ferdig på jobb, dro jeg og sønnen  til kjøpesenteret. Han skulle få seg noen nye klær av meg og jeg skulle kjøpe morsdagsgave til moren min. Deilig å slippe munnbindet. 

Etterpå dro sønnen til en kompis og skal overnatte der. De har vist tenkt seg ut på byen. 

Jeg har laget hjemmelaget pizza i kveld og nå sitter samboeren og jeg og ser på " Hver gang vi møtes" 

I morgen drar vi til foreldrene mine for å feire morsdag. 

Det blir ingen trening på meg denne helga. 

Høres fint ut 😊 Jeg har ikke fått kjøpt noe til min mor. Kan kanskje bake noe til henne i morgen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg holder på å lese Rosens navn,  av Umberto Eco. Liker den, men det er litt dårlig fremdrift, og boka er tjukk... Det går litt seint altså.  Skal lese litt mer i kveld, men nå har vi sett episode 3 om Treholt. Veldig interessant.  Blir vel en episode til tenker jeg!

Se filmen i stedet! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
påskelilje skrev (5 minutter siden):

Musikk? Hva slags?

Musikk ja. Går i 60- og 70-talls.
Chuck Berry, Bill Haley, The Everly Brothers, Jerry Lee Lewis, Connie Francis og The Platters for å nevne noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Se filmen i stedet! ;) 

Er Rosens navn filmatisert? Ja, den kunne jeg virkelig tenke meg å se! Historien og settingen er jo spennende og interessant  (1300 tallet, flere uforklarlige mord i et munkekloster), så jeg er jo spent på hvordan det går (ikke si noe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Er Rosens navn filmatisert? Ja, den kunne jeg virkelig tenke meg å se! Historien og settingen er jo spennende og interessant  (1300 tallet, flere uforklarlige mord i et munkekloster), så jeg er jo spent på hvordan det går (ikke si noe!)

Jeg så filmen på kino i 1986/87 (mener jeg gikk i 2. gym). :) Finnes sikkert på nettet eller på biblioteket, om de ikke har den hos deg kan de bestille den for deg, vi har den i alle fall. Sean Connery i hovedrollen, kjempefilm! Syntes jeg den gangen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært kjempestille. Våknet av at de ringte fra besøkshjemmet til sønnen min og ba meg hente han fordi de hadde testet positivt på korona. På vei hjem var vi innom blomsterbutikken. Jeg handlet en krukke med vårblomster til både meg og min mor. Sønnen min kjøpte en sukkulent til meg.

Vel hjemme har vi gjort lite. Sett på skjerm, baket en kake, sett film sammen og spist masse lørdagsgodt. Dette er første helgekveld vi har tilbrakt sammen på et år så det har vært fint.

Snart leggetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

"Den tause moren" av Arnaldur Indridason, han leverer som vanlig!

Den har jeg bestilt i pocket i Bokklubben, den kommer ut like før fødselsdagen min 

Jeg elsket de første bøkene om Erlendur, men syntes de tapte seg veldig når forfatteren gikk tilbake til perioden da helten var ung. Konrad-serien liker jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (15 minutter siden):

Dagen idag har vært kjempestille. Våknet av at de ringte fra besøkshjemmet til sønnen min og ba meg hente han fordi de hadde testet positivt på korona. På vei hjem var vi innom blomsterbutikken. Jeg handlet en krukke med vårblomster til både meg og min mor. Sønnen min kjøpte en sukkulent til meg.

Vel hjemme har vi gjort lite. Sett på skjerm, baket en kake, sett film sammen og spist masse lørdagsgodt. Dette er første helgekveld vi har tilbrakt sammen på et år så det har vært fint.

Snart leggetid.

 

Høres fint ut! God helg til deg og sønnen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på farta i hele dag. Har kjørt min gamle mor til og fra et familiemedlem som bor et stykke unna (25mil tur/retur). Nå er jeg sliten og skal prøve å lande. Det tar vanligvis minst 2 timer. Ligger på sofaen å hører på radioen.  Har heldigvis ikke noe jeg må i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (11 timer siden):

Den har jeg bestilt i pocket i Bokklubben, den kommer ut like før fødselsdagen min 

Jeg elsket de første bøkene om Erlendur, men syntes de tapte seg veldig når forfatteren gikk tilbake til perioden da helten var ung. Konrad-serien liker jeg bedre.

De to om den unge Erlendur (Reykjaviknetter og Glemt) likte jeg ganske godt, men de tre om Flovent og Thorson fra 2. verdenskrig (Skuggasund, Skumring og Flluktruten) kom jeg ingen vei med, de var så tunge, saktegående og kjedelige at jeg tror jeg leste ut bare den første og bare begynte på de to andre. Serien om Konrad liker jeg veldig godt!

Siden du liker Arnaldur - har du lest Yrsa Sigurdadottir? Og Ragnar Jonasson? Elsker begge to! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (38 minutter siden):

Siden du liker Arnaldur - har du lest Yrsa Sigurdadottir? Og Ragnar Jonasson? Elsker begge to! :D

Nei, ikke ennå.

Men jeg liker de svenske som har noe av den samme stemningen - Stina Jackson og Johan Theorin. Skal lese den siste fra Öland når kvartetten utvides til kvintett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (38 minutter siden):

Nei, ikke ennå.

Men jeg liker de svenske som har noe av den samme stemningen - Stina Jackson og Johan Theorin. Skal lese den siste fra Öland når kvartetten utvides til kvintett.

Jackson prøvde jeg, men kom ingen vei med. Theorin elsker jeg! Kommer han med en til??? Herlig! Det er jo 8 år siden den forrige kom og den var da ganske avsluttende om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...