Gå til innhold

Vanskelig å være innlagt på ny avdeling

Anbefalte innlegg

Ville bare høre om noen hadde noen gode råd i forhold til det å være innlagt... 

Jeg har vert en del innlagt på DPS de siste to årene. Behandler jeg har der har jeg gått til i 1 og 1/2 års tid (også utenom innleggelse). Er og godt kjent med resten av personalet. Det som er, er at jeg nå er overflyttet til en ny avdeling jeg aldri har vert på før da det er eneste stedet som tilbyr den behandlingen jeg nå skal ha. Behandler her har jeg snakket med en gang siden jeg kom for over en uke siden og personalet føler jeg at jeg ikke kan snakke med. Sitter bare på rommet og forsøker å få tiden til å gå... Klarer ikke helt åpne opp til folk før jeg har kjent dem en stund... så er litt stuck.  

Anonymkode: fde5b...474

Fortsetter under...

Det kan ta tid å føle seg trygg på ny avdeling. For min del har det pleid å ta noen uker. Jeg var i døgnbegandling sørpå i en måned i fjor. Det var vel først den siste uken jeg følte meg sånn passe trygg. Nå skal jeg snart tilbake og det føles på nytt utrygt. 

Du må nok bare ta tiden til hjelp, men ikke bare sitt på rommet. Gå ut i stuen, og ta motet til deg og be om å snakke med din kontakt. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville bare høre om noen hadde noen gode råd i forhold til det å være innlagt... 

Jeg har vert en del innlagt på DPS de siste to årene. Behandler jeg har der har jeg gått til i 1 og 1/2 års tid (også utenom innleggelse). Er og godt kjent med resten av personalet. Det som er, er at jeg nå er overflyttet til en ny avdeling jeg aldri har vert på før da det er eneste stedet som tilbyr den behandlingen jeg nå skal ha. Behandler her har jeg snakket med en gang siden jeg kom for over en uke siden og personalet føler jeg at jeg ikke kan snakke med. Sitter bare på rommet og forsøker å få tiden til å gå... Klarer ikke helt åpne opp til folk før jeg har kjent dem en stund... så er litt stuck.  

Prøv å være mer i fellesrommene, unnlat så være så mye på rommet ditt. 

Glitter skrev (På 15.2.2022 den 20.03):

Det kan ta tid å føle seg trygg på ny avdeling. For min del har det pleid å ta noen uker. Jeg var i døgnbegandling sørpå i en måned i fjor. Det var vel først den siste uken jeg følte meg sånn passe trygg. Nå skal jeg snart tilbake og det føles på nytt utrygt. 

Du må nok bare ta tiden til hjelp, men ikke bare sitt på rommet. Gå ut i stuen, og ta motet til deg og be om å snakke med din kontakt. 

Takk for råd, skal forsøke det. 

frosken skrev (På 15.2.2022 den 20.20):

Prøv å være mer i fellesrommene, unnlat så være så mye på rommet ditt. 

Takk for råd, skal forsøke det. Selv om jeg synes det er veldig ubehagelig å sitte i felles stuen så... 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...