Gå til innhold

Hvor lenge har du gått på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

21

• snusmumeriken96

10

• Glitter

4

• Sommerblomsten9

2

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg var frem og tilbake der i flere år. 

Fionys skrev (51 minutter siden):

Siden slutten av 2015. De siste årene har jeg prøvd ut medisiner så det varierer hvor ofte jeg er der. 

Liviane skrev (27 minutter siden):

Har så og si hatt ukentlig oppfølging i rundt 7 år. 

Hvorfor går noen så lenge som i flere år? 😮

Anonymkode: 12424...ee8

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært ut og inn av psykiatrien siden jeg var ungdom og nå er jeg godt voksen og er enda i psykiatrien, hvorfor vet jeg ikke. De ser sikkert på det som et behov jeg har siden de ikke avslutter. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Utredning, samtaleterapi, stabiliseringskurs i 1 år, traumeterapi, emdr og medisinutprøving. Medisinutprøvingen har tatt lang tid og jeg er ikke ferdig ennå. Det tar tid å trappe opp og ned på diverse medisiner. Det har også tatt ekstra tid for jeg må hele tiden bytte psykiater, noe som er uheldig for meg. 

Annonse

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En mulig forklaring er at noen har sammensatte vansker eller flere diagnoser som hver trenger behandling, og da kan jo ting ta litt tid. For mitt vedkommende handler det nok også mye om stor gjennomtrekk av behandlere. Stafettpinnen blir stadig gitt videre til nestemann, men ingen løper liksom helt til mål. Innimellom hender det også at noen ikke uten videre vil være med på stafettleken, men heller vil kjøre eget løp. Nye utredninger og utprøving av medisiner tar jo også tid..

Nå er det heldigvis sånn at målet er nærmere enn noen gang, men enn så lenge blir jeg fortsatt anbefalt å gå der. 

Liviane skrev (4 minutter siden):

En mulig forklaring er at noen har sammensatte vansker eller flere diagnoser som hver trenger behandling, og da kan jo ting ta litt tid. For mitt vedkommende handler det nok også mye om stor gjennomtrekk av behandlere. Stafettpinnen blir stadig gitt videre til nestemann, men ingen løper liksom helt til mål. Innimellom hender det også at noen ikke uten videre vil være med på stafettleken, men heller vil kjøre eget løp. Nye utredninger og utprøving av medisiner tar jo også tid..

Nå er det heldigvis sånn at målet er nærmere enn noen gang, men enn så lenge blir jeg fortsatt anbefalt å gå der. 

Hva er målet ditt? Å bli frisk eller å få ufør? 

Anonymkode: 90931...f6f

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er målet ditt? Å bli frisk eller å få ufør? 

Ufør har jeg dessverre vært i mange år. Men håpet mitt er jo å bli så frisk at jeg kan begynne å jobbe litt igjen. Men om det skal gjøres til noe mål er høyst usikkert siden det mest sannsynlig er urealistisk. 

Hat vært av og på, men jeg har mest hatt behandlere innenfor akuttpsykiatrien og DPS sengepost. 

Det vil kanskje bli snakk om nytt forsøk poliklinisk når jeg har blitt bedre enn nå, men da også mer ordentlig behandling. Min behandler sa at jeg har egentlig ikke fått god behandling på DPS. At jeg må ha evidensbasert behandling og ikke støttesamtaler. Men da må jeg klare meg hjemme lenger av gangen så det blir kontinuitet i det. 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Gått i snart 30år ukentlig til samtaler. 

Hvorfor det? Det virker ikke særlig virksomt da siden du ikke er blitt noe bedre på 30 år. 

Liviane skrev (48 minutter siden):

Har du sammensatte vansker da?

Fionys skrev (1 time siden):

Utredning, samtaleterapi, stabiliseringskurs i 1 år, traumeterapi, emdr og medisinutprøving. Medisinutprøvingen har tatt lang tid og jeg er ikke ferdig ennå. Det tar tid å trappe opp og ned på diverse medisiner. Det har også tatt ekstra tid for jeg må hele tiden bytte psykiater, noe som er uheldig for meg. 

Da skjønner jeg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...