Gå til innhold

Hvor lenge har du gått på DPS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

21

• snusmumeriken96

10

• Glitter

4

• Sommerblomsten9

2

Annonse

snusmumeriken96 skrev (8 timer siden):

Merkelig. Når jeg tar opp psykiske problemene mine med fastlegen får jeg ikke engang en henvisning. Han vil ikke svare på hvorfor. Jeg er ufør pga av psyken min, men må bare holde ut...

Kanskje du kan bytte fastlege da? Du har jo rett på henvisning så får DPS vurdere. Men er en fordel at fastlegen er enig da han må skrive en god henvisning hvis ikke får man bare avslag. 

Hvis du er misfornøyd med legen din så bytt før 1 mars. Da tror jeg du får den ny legen til 1 april. 

Med mindre du er "ferdig" på DPS, dvs de har valgt å flytte deg over til kommunen. Det skjer jo det og. 

Endret av Glitter
snusmumeriken96
Glitter skrev (8 timer siden):

Kanskje du kan bytte fastlege da? Du har jo rett på henvisning så får DPS vurdere. Men er en fordel at fastlegen er enig da han må skrive en god henvisning hvis ikke får man bare avslag. 

Hvis du er misfornøyd med legen din så bytt før 1 mars. Da tror jeg du får den ny legen til 1 april. 

Med mindre du er "ferdig" på DPS, dvs de har valgt å flytte deg over til kommunen. Det skjer jo det og. 

Problemet er at om legen faktisk hadde henvist meg ditt, noe han ikke vil - han vil jeg skal snakke med kommunen, men der er de ikke så erfarne.. men om han hadde henvist meg så hadde jeg kommet rett til psykose poliklinikk... Fordi jeg har en sånn diagnose i papiret men som jeg ikke sliter med... Jeg sliter med andre ting jeg ikke vil nevne på her..

snusmumeriken96 skrev (17 minutter siden):

Problemet er at om legen faktisk hadde henvist meg ditt, noe han ikke vil - han vil jeg skal snakke med kommunen, men der er de ikke så erfarne.. men om han hadde henvist meg så hadde jeg kommet rett til psykose poliklinikk... Fordi jeg har en sånn diagnose i papiret men som jeg ikke sliter med... Jeg sliter med andre ting jeg ikke vil nevne på her..

Ok. Skjønner. Men kanskje du på en slik klinikk kunne forklart hva du mener du trenger hjelp til? De kan vel hjelpe med mer enn én ting. 

snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Det er ikke noen forskjell på behandlingen du får på på en psykose politikk og en vanlig politikke. Det eneste som er forskjell er at du vis du har en psykose lidelse så slipper du antagelig å betale for timene.

Anonymkode: 37df6...6c2

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det eneste som er forskjell er at du vis du har en psykose lidelse så slipper du antagelig å betale for timene.

Det stemmer ikke. Alle må betale for timene sine inntil frikort. 

Anonymkode: 12424...ee8

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det stemmer ikke, ikke de som er under rehabilitering og som har en psykoselidelse de betaler ikke.  Tydeligvis vet du ikke dette. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke, ikke de som er under rehabilitering og som har en psykoselidelse de betaler ikke.  Tydeligvis vet du ikke dette. 

Jo, det vet jeg. Jeg har Schizoaffektiv lidelse og går på DPS sin psykosepoliklinikk ofte. Hver gang så langt i år har jeg måttet betale regningene mine som alle andre. Men kan hende det er annerledes med rehabilitering. Hva er det?

Annonse

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noen forskjell på behandlingen du får på på en psykose politikk og en vanlig politikke. Det eneste som er forskjell er at du vis du har en psykose lidelse så slipper du antagelig å betale for timene.

Her hvor jeg bor så jo. Det finnes noe som heter DPS psykose poliklinikk og det er der jeg tilhører også har de vanlig almenn og for de med spiseforstyrrelser. Er nok forskjellig fra fylke til fylke.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jo, det vet jeg. Jeg har Schizoaffektiv lidelse og går på DPS sin psykosepoliklinikk ofte. Hver gang så langt i år har jeg måttet betale regningene mine som alle andre. Men kan hende det er annerledes med rehabilitering. Hva er det?

Der stemmer ja. Er du under tvang f.eks etter en psykose så får du gratis DPS og taxi ditt. Om du står på 3'3 vedtak , om det er det du mener med rehabilitering.

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Der stemmer ja. Er du under tvang f.eks etter en psykose så får du gratis DPS og taxi ditt. Om du står på 3'3 vedtak , om det er det du mener med rehabilitering.

Men da har du ikke selv valgt behandling liksom.. 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo. Hvis du har 3'3 vedtak så er alt gratis. Jeg hadde det i fjord og nei jeg hadde ikke frikort, jeg betalte ingenting i 6 måneder og fikk gratis taxi og alt av mdæedisiber. 

snusmumeriken96
Glitter skrev (3 timer siden):

Ok. Skjønner. Men kanskje du på en slik klinikk kunne forklart hva du mener du trenger hjelp til? De kan vel hjelpe med mer enn én ting. 

Har prøvd det når jeg var på den klinikken i fjord, men de skikka bare rart på meg og fikk høre at jeg er veldig selvsentrert...

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

Har prøvd det når jeg var på den klinikken i fjord, men de skikka bare rart på meg og fikk høre at jeg er veldig selvsentrert...

Og at du sliter ikke med det, det et psykose du sliter med. Dårlig opplevelse med det hele. Alt var egentlig bortkastet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...