Gå til innhold

Frivillig arbeid?


Fru2020

Anbefalte innlegg

Er det noen her som driver med frivillig arbeid? 

Jeg skal sannsynligvis velges inni styret til mental helse her i området på årsmøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (4 timer siden):

Er det noen her som driver med frivillig arbeid? 

Jeg skal sannsynligvis velges inni styret til mental helse her i området på årsmøtet.

Det høres ut som et spennende og viktig verv, stå på!

Jeg har vært en del av frivilligheten gjennom hele livet, og er det fremdeles. Jeg vokste opp i et hjem hvor frivillig arbeid utgjorde en stor del av fritiden til mine foreldre, og i perioder mens jr var liten var det sånn for meg også. Dette har omfattet å være foreldrekontakt, verv i FaU, styreverv i idrettslag og kulturorganisasjoner etc. I tillegg til å være samfunnsbyggende gir det gode relasjoner til andre voksne og barn som har samme mål og interesser som en selv. Det er også en fin måte å bidra til å integrere de som ellers kan oppleve å falle utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott arbeid å være med på!

Jeg liker godt å engasjere meg i ulike ting og havner fort i styre og stell 😁 Det er veldig givende, både å bruke meg selv slik, lære en organisasjon å kjenne fra innsiden, være med å påvirke og ikke minst bli kjent med andre mennesker som også er engasjert.

Nå for tida er jeg veldig engasjert i kirka her. Er med i menighetsråd, er med og har ansvar for flere typer arrangementer og er med i styret i koret. Veldig inspirerende og givende, synes jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært frivillig i pasientorganisasjon i mange år, hatt ulike verv, både lokalt og sentralt. 
Det gir meg svært mye. Både at jeg har noe å drive med, noe som er mitt. Det å hjelpe andre. Jobbe for rettigheter. Være med å skape tilbud for pasientgruppene og pårørende. +++

Så er det pasientorganisasjon, dermed er det akseptert at helsa kan svinge i perioder. 
Det er sosialt, det er en trygghet å møte andre som kjenner eller har kjent på noe av det samme jeg har, jeg får trygghet og er med på å skape trygghet.

Jeg har fått venner, bekjente, har fått oppleve mye på arrangement som jeg ellers kanskje ikke hadde fått opplevd.

 

I perioder skjer det litt mye, jeg blir sliten, men det gir meg også svært mye positiv energi. Gir meg mestringsfølelse.

Er også frivillig i Røde Kors, men har mindre krevende verv der.

Mannen ble frivillig i ene idrettslaget mens guttungen var aktiv, det er han ikke lengre, han er voksen nå, men mannen er fortsatt frivillig i laget.

Mange har en personlig gevinst av å være frivillig. 
Og vi er helt avhengig av frivilligheten! Så varierer det selvsagt om det passer for alle, når i livet og hvor mye osv, men det er svært mye og viktig frivillighet rundt om som er ekstremt mye verdt.

 

 

Jeg brenner veldig for likepersonsarbeid, som jo er en viktig del av pasientorganisasjonene. 
 

Så bra at du ønsker å bli med. Da finner du ut om dette er noe som gir deg noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...