Gå til innhold

Halvere remeron?

Anbefalte innlegg

angstfull1985

Går på maksdose zoloft, snart 7 veke. Har gått på 15 mg remeron sidan ca november. Har det til tider bedre, men fortsatt dager der det ikke er bra og har mye uro i hodet. Ein del angst. Valgte for 4-5 dager siden å dele remeron i 2 fordi eg fekk sånn kriblinger i kroppen av den. Nesten så eg føler at uroen i haudet er verre i dag! Litt panikk for at eg ødelegger bedringen eg har fått no. Trur eg tar remeron bare for å få sove, og det gjer eg på halve også. Er det vanlig at man får litt tilbakefall i bedringsprosessen? Føler at eg heile tida kjem på kor gale det har vore, og får litt panikk! Veit at eg ikkje skal søke råd på nett, men kjekt å vite om andre kansje har opplevd det same. Skal til lege snart :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465281-halvere-remeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt teknisk og innviklet svar.

Når du trapper ned Remeron og fortsatt bruker Zoloft, så vil du på en måte få litt av oppstartsbivirkningene på Zoloft på nytt igjen. Dette er fordi Remeron blokkerer serotoninreseptorer som har en stimulerende og angstfremmende effekt når de blir stimulert av serotonin. Dette er ikke farlig, men de bruker litt tid på å "venne" seg til å bli stimulert av serotonin igjen (etter å ha vært blokkert).

Du velger jo selv om dette er noe du vil gjennomgå eller ikke. Ufarlig som sagt, men kan en periode gi litt mer angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465281-halvere-remeron/#findComment-4079612
Del på andre sider

angstfull1985
ISW skrev (6 minutter siden):

Litt teknisk og innviklet svar.

Når du trapper ned Remeron og fortsatt bruker Zoloft, så vil du på en måte få litt av oppstartsbivirkningene på Zoloft på nytt igjen. Dette er fordi Remeron blokkerer serotoninreseptorer som har en stimulerende og angstfremmende effekt når de blir stimulert av serotonin. Dette er ikke farlig, men de bruker litt tid på å "venne" seg til å bli stimulert av serotonin igjen (etter å ha vært blokkert).

Du velger jo selv om dette er noe du vil gjennomgå eller ikke. Ufarlig som sagt, men kan en periode gi litt mer angst.

Ok, takk for svar! Satser på det ikkje ødelegger noko hvertfall! Remeron gir meg mye kribling i kroppen 1-2 timer etter inntak, som kan vare ei god stund. Veldig ubehagelig, og vil helst sleppe å ta det! Spørst om eg slutter på remeron for tidlig. Burde kansje bli enda «friskere» først? 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465281-halvere-remeron/#findComment-4079614
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...