Gå til innhold

Hva er greia med setebeltetvang og toalettnekt på busser i fart?


AnonymBruker

Bør det være lov å bæsje i fart ?  

2 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å bæsje i fart ?

    • Nei, det er farlig !
      0
    • Nei, det er ikke farlig egentlig men bør være forbudt uansett
      0
    • Ja, det er farlig men det bør være lov å leve farlig
      1
    • Ja, det er ufarlig
      0
    • Usikker
      1


Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/stengt-inne-pa-do/75288420

Virker som at det er kampanjer på gang hvor en forsøker å gjøre reisene mest mulig ukomfortable for å "redde liv". Statens vegvesen forsøker å innføre setebeltetvang i alle busser, mens ATB på eget initiativ nekter folk å bruke toalettet mens langdistanse-bussen kjører

Hva har skjedd med samfunnet? Før var det lov å leve livet, nå er det munnbindtvang, vaksinetvang, beltetvang, toalett forbud, alt for å "redde liv". 

En buss veltet en gang, sier ATB, og det stemmer sikkert det, og om du satt og bæsjet da så ville du fått bæsj over hele deg når bussen tipper   sikkert og det er litt ... upraktisk, men hvorfor er det ATB sin jobb å forhindre? Kan ikke heller ekstremt paranoide folk som er redde for det, gå frem og be bussen ta en kort pause, så kan de 99.99999% av oss, som ikke er bekymret for bussvelt akkurat i det minuttet vi er på do bare gå på do i fart?

Føler at feminiseringen av samfunnet har tatt helt av. Dette gir ingen mening ?

Hva mener dere, bør det være forbudt å bruke toalett i buss i fart ? Eller valgfritt ?

Anonymkode: 0d1b5...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke verken munnbindtvang eller vaksinetvang. 

Langdistansebusser tar vel pauser, så man kan gå på do da.

Anonymkode: 4ba10...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville ikke driti på en buss i fart nei. Ikke en stående en heller, med medpassasjerer. Egentlig ikke så rart. Mange sneik seg nok inn for å røyke rullings også serru. En buss tar jo pauser! Jeg er glad jeg slipper å drite på buss, og åpner den lille luka så alle kan kjenne drittlukta mi. Nei, ellers takk!

Anonymkode: d2cf8...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg personlig ville ikke driti på en buss i fart nei. Ikke en stående en heller, med medpassasjerer. Egentlig ikke så rart. Mange sneik seg nok inn for å røyke rullings også serru. En buss tar jo pauser! Jeg er glad jeg slipper å drite på buss, og åpner den lille luka så alle kan kjenne drittlukta mi. Nei, ellers takk!

Anonymkode: d2cf8...9f0

Tror du misforstod litt, jeg ville aldri gjort det selv heller, men hvis jeg ville, så burde jeg få lov.

Jeg er ikke for bæsje PÅBUD i buss er i fart, kun for anledning for de med spesielle behov, som disse med IBS etc

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke verken munnbindtvang eller vaksinetvang. 

Anonymkode: 4ba10...523

Ok ser at frasen min kunne mistolkes, var mer generelt om veien samfunnet har gått, det var forbud mot å ta buss f.eks uten munnbind en lang periode i vertfall, samtidig som jeg pga sykdom ikke har lov til å kjøre bil, og avstandene her er for store til å sykle. Så det er vel ganske nærme tvang selv om du teoretisk sett har valg som å flytte nærmere jobben hvis du har råd til det, som ikke alle har da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Langdistansebusser tar vel pauser, så man kan gå på do da.

Anonymkode: 4ba10...523

SANT DET: Men, hva om du må UTENOM PAUSENE, er det som var problemet i artikkelen...

Synes DU det bør være forbudt å bæsje i fart, eller ikke? Hva om du tok busstur og bussen måtte stanse 8 ganger på veien og bli 1 time forsinket pga dopauser, synes DU det er greit for å unngå en 0.0000001% sjangse for at en person er på do mens bussen krasjer?

Anonymkode: 0d1b5...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...